Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, bilgisayar sisteminin temel kavram ve çalışma prensiplerini öğretmektir. Bilgisayar mimarisi; bilgisayarın gelişim süreci; donanım ve yazılım kavram ve etkileşimi ile temel birimlerin çalışma yöntem ve prensiplerini anlatmaktır. Ayrıca, Bilgisayar Mühendisliği alt konu ve branşlarını tanıtmaktır. |
Dersin İçeriği: |
Bilgisayar mimarisi ve organizasyonu (donanım, yazılım, çalışma prensibi, sayı sistemleri, makine dili vb.), bilgisayar gelişimi ve tarihçesi, bilgisayar temel kavramları ve çalışma prensipleri, işletim sistemleri, ağ ve iletişim, programlama dilleri, algoritma ve veri yapıları ve bilgisayar bilimi/mühendisliği alt alanları ve konularından seçmeler. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İzlence, Giriş ve Temel Kavramlar, Bilgisayar Tarihçesi |
Ders kitabı Bölüm 0 |
2) |
Bilgisayar Mimarisi ve Donanımı: Merkezi İşlemci, veri depolama (bellek) ve Giriş/Çıkış birimleri |
Bölüm 1 Computer Architecture Bölüm 2 ve 3 |
3) |
Sayı sistemleri, ikilik sistem, veri depolama, Boole cebri |
Bölüm 1 ve 2 |
4) |
Veri işlem, Makine dili, program yürütme, von Neumann mimari modeli ve adresleme, |
Bölüm 2
Computer Architecture Bölüm 5 |
5) |
İşletim Sistemleri, tarihçesi, mimarisi, çeşitleri ve kullanımları |
Bölüm 3
Computer Architecture Bölüm 6 |
6) |
Veri iletişimi, Bilgisayar ağları ve Internet |
Bölüm 4 |
7) |
Web programlama ve teknolojileri |
Internet Kaynakları
w3schools.com |
8) |
Ara Sınav |
Konuya ilişkin paylaşılan ders sunum ve yardımcı kaynaklardan çalışma. |
9) |
Algoritmalar (sözde kod, akış diyagramı, döngü, fonksiyonlar,OOP), Veri yapıları, Karmaşıklık analizi |
Bölüm 5 ve Bölüm 8 |
10) |
Programlama Dilleri |
Bölüm 6 |
11) |
Yazılım Mühendisliği |
Bölüm 7 |
12) |
Yapay Zeka ve Robotlar |
Bölüm11 |
13) |
Veri Tabanı Sistemleri |
Bölüm 9 |
14) |
Bilgisayar Grafiği, Oyun Programlama, Bilgisayar Güvenliği |
Bölüm 10 |
15) |
Dönem Sonu Sınavı |
Tüm ders sunumları, notları, ödev ve projeler, ders kaynaklarının ilgili bölümleri, dönem içinde verilen dış çalışma not ve kaynaklar dahildir. |
Ders Notları / Kitaplar: |
1. Ders sunum ve notları / Course presentations and notes
2. Bilgisayar Bilimine Giriş, Brookshear,J.G., Pearson/Nobel, 12e, |
Diğer Kaynaklar: |
3. Structured Computer Organization, Tanenbaum, A.; Austin, T.; Pearson, 6e,
4. Bilgisayar Mühendisliğine Giriş, Razbonyalı, M. vd., 2011, Papatya Yayıncılık.
5. www.tutorialspoint.com
6. www.studysmarter.co.uk |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
5 |
1) |
Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışır. |
3 |
1) |
Sürekli mesleki gelişimin gerekliliği bilinci ile bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri, bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili güncel gelişmeleri izler. |
5 |
1) |
Sözlü ve yazılı iletişim kurar, en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
2 |
2) |
Bilişim uygulamalarının bireysel, kurumsal, toplumsal ve evrensel boyutlardaki etkilerinin bilincindedir ve girişimcilik, yenilikçilik konuları hakkında farkındalığa sahiptir. |
4 |
2) |
Bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri problemlerini saptar, tanımlar ve modeller; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. |
3 |
2) |
Bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri problemlerinin tanımlarını ve ilk çözümlerini elde etmek amacı ile etkileşimli deneysel ortamlar tasarlar, uygular ve bu ortamları değerlendirir |
2 |
3) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile bilişim uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. |
3 |
3) |
Bilgisayar tabanlı sistemlerde yaşam çevriminin tüm aşamalarını gerçekleştirir. |
1 |
4) |
Hesaplama, matematik ve kuramsal bilgisayar bilimleri bilgileri ile bilgi ve iletişim teknolojilerini, bilişim ve/ya bilgisayar bilimleri problemlerinin çözümleri için seçer ve kullanır. |
4 |