BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ PROGRAMI (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MATH 124 | ||||||||
Ders İsmi: | Doğrusal Cebir | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi SEMİH ÖZLEM | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı doğrusal denklem sistemlerinin çözümlerini ve altında yatan teoriyi öğrenmek ve incelemektir. |
Dersin İçeriği: | Doğrusal sistemler ve çözümleri, Matrisler ve Determinant, Vektör Uzayları, Lineer Dönüşümler, Özdeğer ve Özvektörler |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Doğrusal denklemler sistemlerine giriş, Gauss Yok Etme Yöntemi, Gauss-Jordan Yok Etme Yöntemi, Elementer (Temel/Basit) Satır İşlemleri | |
2) | n-boyutlu Öklid uzayları R^n ve C^n, (reel ve kompleks öklid uzayları), bu uzaylardaki işlemler ve özellikleri, Cauchy-Scwarz eşitsizliği, izdüşüm | |
3) | Matrisler ve Matris İşlemleri (Toplama, Skaler Çarpım, Matris Çarpımı, Transpoz) ve İşlemlerin Özellikleri | |
4) | Bir Kare Matrisin Terslenebilirliği ve Tersi | |
5) | Bir Kare Matrisin Determinantı, Determinantın elementer satır işlemleri kullanılarak hesaplanması | |
6) | Determinantın Özellikleri ve Uygulamaları | |
7) | Tekrar | |
7) | Tekrar | |
8) | Arasınav | |
9) | Vektör Uzayları, Alt uzaylar, Uzayı geren küme, Doğrusal Bağımsızlık | |
10) | Vektör uzayının bazı ve boyutu. Bir matrisin ve bir doğrusal denklemler sisteminin rankı (kertesi) | |
11) | Doğrusal Dönüşümler | |
12) | Bir doğrusal dönüşümün çekirdeği(kernel) ve görüntüsü, "rank+çekirdek boyutu = tanım vektör uzayının boyutu", Doğrusal Dönüşümlerin Matrisleri, Baz Değişimi | |
13) | Özdeğer ve Özvektör, Simetrik Matrislerin Köşegenleştirilmesi | |
14) | Tekrar | |
14) | Tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Seymour Lipschutz, Marc Lipson. Schaum's Outline of Linear Algebra. |
Diğer Kaynaklar: | G. Strang. Linear Algebra and its Applications. R. Larson. Elementary Linear Algebra. S. Leon, L. de Pillis. Linear Algebra with Applications. K. Hoffman, R. Kunze. Linear Algebra. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |||||||||
1) Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışır. | |||||||||
1) Sürekli mesleki gelişimin gerekliliği bilinci ile bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri, bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili güncel gelişmeleri izler. | |||||||||
1) Sözlü ve yazılı iletişim kurar, en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||||||
2) Bilişim uygulamalarının bireysel, kurumsal, toplumsal ve evrensel boyutlardaki etkilerinin bilincindedir ve girişimcilik, yenilikçilik konuları hakkında farkındalığa sahiptir. | |||||||||
2) Bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri problemlerini saptar, tanımlar ve modeller; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | |||||||||
2) Bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri problemlerinin tanımlarını ve ilk çözümlerini elde etmek amacı ile etkileşimli deneysel ortamlar tasarlar, uygular ve bu ortamları değerlendirir | |||||||||
3) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile bilişim uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. | |||||||||
3) Bilgisayar tabanlı sistemlerde yaşam çevriminin tüm aşamalarını gerçekleştirir. | |||||||||
4) Hesaplama, matematik ve kuramsal bilgisayar bilimleri bilgileri ile bilgi ve iletişim teknolojilerini, bilişim ve/ya bilgisayar bilimleri problemlerinin çözümleri için seçer ve kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |
1) | Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışır. | |
1) | Sürekli mesleki gelişimin gerekliliği bilinci ile bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri, bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili güncel gelişmeleri izler. | |
1) | Sözlü ve yazılı iletişim kurar, en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
2) | Bilişim uygulamalarının bireysel, kurumsal, toplumsal ve evrensel boyutlardaki etkilerinin bilincindedir ve girişimcilik, yenilikçilik konuları hakkında farkındalığa sahiptir. | |
2) | Bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri problemlerini saptar, tanımlar ve modeller; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | |
2) | Bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri problemlerinin tanımlarını ve ilk çözümlerini elde etmek amacı ile etkileşimli deneysel ortamlar tasarlar, uygular ve bu ortamları değerlendirir | |
3) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile bilişim uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. | |
3) | Bilgisayar tabanlı sistemlerde yaşam çevriminin tüm aşamalarını gerçekleştirir. | |
4) | Hesaplama, matematik ve kuramsal bilgisayar bilimleri bilgileri ile bilgi ve iletişim teknolojilerini, bilişim ve/ya bilgisayar bilimleri problemlerinin çözümleri için seçer ve kullanır. |
Anlatım |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 144 |