Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı öğrencileri lisans eğitimleri boyunca kullanacakları edebiyat terimleri ve edebiyat akımları konularında bilgilendirmektir. |
Dersin İçeriği: |
Kurgu, kurgu dışı, düzyazı, öykü, kısa roman, masal, fabl, destan, efsane, mit, romantizm, roman türleri, drama, şiir ve başlıca edebi akımların tanımı gibi çeşitli edebi türlerin tanımları, örnekleri, analizleri ve edebiyat akımlarına genel bir bakış kazanma. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Genel bilgi; ders gereklilikleri, Materyal tanıtımı; Edebi terimler ve akımların önemi. |
|
2) |
Destan: Tanım
Sözlü destanlar: Homeros'un İlyada’sı & Odyssey’si
Yazılı Destanlar: Virgil'in Aeneid’i, Orta Çağ Fransızcasında Chanson de Roland, Ludovico Ariosto’nun Orlando Furiosa’sı ve Torquato Tasso'nun İtalyanca La Gerusalemme liberata’sı, İspanyolca Cantar de mio Cid ve John Milton’ın Kayıp Cennet’i ve İngiltere'de Edmund Spenser'in Faerie Queene’i.
|
|
3) |
Mit, mitoloji, efsane, fabl ve hikaye: Tanım ve örnekler |
|
4) |
Romans ve Ortaçağ’da aşk kavramının Tanımı: Sir Gawain and the Green Knight |
|
5) |
ya Vizyonunun Tanımı, Alegori ve Aliterasyon: William Langland’ın The Vision of Piers Ploughman'ı (alegorik anlatı şiiri). |
|
6) |
Söz sanatları: Benzetme, metafor, ironi (ironi türleri) & sembol tanımları.
Lirik, ağıt, balad (popüler ve edebi) tanımları.
Ben Jonson'ın “Song to Celia” ve “On My First Son”, “Lord Randall” (anonim).
|
|
7) |
Sonenin tanımı: Sir Thomas Wyatt’ın “Avlanacak Kimin Listesi”, Shakespeare’in sonesi 29.
Söz sanatları: İma, imge, imge ve paradoksun tanımı.
|
|
8) |
Midterm |
|
9) |
Şovalye & Metafizik Şiir: Tanım
Belirli özellikler ve söz sanatları: John Donne'un “Death, Be Not Proud” (metafizik şiir), Richard Lovelace’in “To Lucasta, Going to the Wars” (Şövalye şiiri).
|
|
10) |
Hicivin tanımı: John Dryden'ın The Art of Satire.
Jonathan Swift: A Modest Proposal.
Edebi Akımlar I: Edebi Akımların Genel Tanımları ve Özellikleri.
|
|
11) |
Kısa öykü, Gerçekçi olmayan öykü, Kurgu: Tanım ve Özellikleri.
Örnek çalışma: James Graham Ballard’ın “Billennium”u.
Edebi Akımlar II: Realizm & Natüralizmin Tanımı ve Özellikleri.
|
|
12) |
Romanın Tanımı
Roman Türleri: pikaresk, epistolary, gotik, bilinç akışı, bilim kurgu, yeni roman, anti-roman
Edebi Akımlar III: Romantizm Tanımı & Özellikleri.
|
|
13) |
Edebi Akımlar IV:
Modernizm & Postmodernizm’in Tanımı & Özellikleri.
|
|
14) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Akademik ve profesyonel ortamlarda doğru, uygun ve tutarlı yazılı ve sözlü söylem üretmek için İngilizce dilini kullanır. |
|
2) |
İngilizce karmaşık yazılı ve sözlü metinleri yorumlamak için eleştirel okuma ve dinleme becerilerini geliştirir. |
|
3) |
Fikirleri açık, ikna edici ve tutarlı bir şekilde sunmak için ileri düzeyde akademik İngilizce ile hem yazılı hem de sözlü iletişimde yeterlilik gösterir. |
|
4) |
Farklı bakış açılarına saygılı bir şekilde İngilizce'de güçlü kişilerarası iletişim becerileri sergileyerek grup tartışmalarında ve projelerde etkili bir şekilde işbirliği yapar. |
|
5) |
Farklı dönemlere ait çeşitli edebi metinleri tematik, kültürel ve felsefi bağlamlarını anlayarak analiz edebilir. |
5 |
6) |
İngiliz dilinin farklı bağlamlar ve çeşitler genelinde yapısı, işlevi ve evrimi hakkında derinlemesine bir anlayış geliştirmek için dil teorilerini uygular. |
|
7) |
Dünya çapındaki varyasyonları anlamak için farklı lehçeleri ve dilin kültürel uyarlamalarını karşılaştırarak küresel İngilizce varyasyonlarını araştırır. |
|
8) |
Metinlerin kapsamlı yorumlarını oluşturmak için edebiyat eleştirisi ve dil çalışmaları teorilerini sentezler. |
5 |
9) |
Uygun metodolojileri ve alıntı formlarını uygulayarak hem İngiliz edebiyatı hem de dilbilim alanında araştırma yürüterek akademik kaynaklarla eleştirel bir şekilde ilgilenir. |
|
10) |
Akademik dürüstlük ilkelerine bağlı kalarak hem edebiyat hem de dil çalışmalarında etik iletişim uygulamaları gösterir. |
|