İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI PROGRAMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ELL 111
Ders İsmi: Edebiyat Terimleri ve Kavramları
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi KAYA ÖZÇELİK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencileri lisans eğitimleri boyunca kullanacakları edebiyat terimleri ve edebiyat akımları konularında bilgilendirmektir.
Dersin İçeriği: Kurgu, kurgu dışı, düzyazı, öykü, kısa roman, masal, fabl, destan, efsane, mit, romantizm, roman türleri, drama, şiir ve başlıca edebi akımların tanımı gibi çeşitli edebi türlerin tanımları, örnekleri, analizleri ve edebiyat akımlarına genel bir bakış kazanma.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Temel edebi terimlerini öğrenme
2) Öğrenilen terimleri edebiyat eserlerinde inceleme
3) İngiliz edebiyatındaki önemli edebiyat akımlarını kavrama.
4) İngiliz edebiyatındaki türler hakkında genel bilgi sahibi olma
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Genel bilgi; ders gereklilikleri, Materyal tanıtımı; Edebi terimler ve akımların önemi.
2) Destan: Tanım Sözlü destanlar: Homeros'un İlyada’sı & Odyssey’si Yazılı Destanlar: Virgil'in Aeneid’i, Orta Çağ Fransızcasında Chanson de Roland, Ludovico Ariosto’nun Orlando Furiosa’sı ve Torquato Tasso'nun İtalyanca La Gerusalemme liberata’sı, İspanyolca Cantar de mio Cid ve John Milton’ın Kayıp Cennet’i ve İngiltere'de Edmund Spenser'in Faerie Queene’i.
3) Mit, mitoloji, efsane, fabl ve hikaye: Tanım ve örnekler
4) Romans ve Ortaçağ’da aşk kavramının Tanımı: Sir Gawain and the Green Knight
5) ya Vizyonunun Tanımı, Alegori ve Aliterasyon: William Langland’ın The Vision of Piers Ploughman'ı (alegorik anlatı şiiri).
6) Söz sanatları: Benzetme, metafor, ironi (ironi türleri) & sembol tanımları. Lirik, ağıt, balad (popüler ve edebi) tanımları. Ben Jonson'ın “Song to Celia” ve “On My First Son”, “Lord Randall” (anonim).
7) Sonenin tanımı: Sir Thomas Wyatt’ın “Avlanacak Kimin Listesi”, Shakespeare’in sonesi 29. Söz sanatları: İma, imge, imge ve paradoksun tanımı.
8) Midterm
9) Şovalye & Metafizik Şiir: Tanım Belirli özellikler ve söz sanatları: John Donne'un “Death, Be Not Proud” (metafizik şiir), Richard Lovelace’in “To Lucasta, Going to the Wars” (Şövalye şiiri).
10) Hicivin tanımı: John Dryden'ın The Art of Satire. Jonathan Swift: A Modest Proposal. Edebi Akımlar I: Edebi Akımların Genel Tanımları ve Özellikleri.
11) Kısa öykü, Gerçekçi olmayan öykü, Kurgu: Tanım ve Özellikleri. Örnek çalışma: James Graham Ballard’ın “Billennium”u. Edebi Akımlar II: Realizm & Natüralizmin Tanımı ve Özellikleri.
12) Romanın Tanımı Roman Türleri: pikaresk, epistolary, gotik, bilinç akışı, bilim kurgu, yeni roman, anti-roman Edebi Akımlar III: Romantizm Tanımı & Özellikleri.
13) Edebi Akımlar IV: Modernizm & Postmodernizm’in Tanımı & Özellikleri.
14) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Abrams, M. H. ( Gen. Ed. ). The Norton Anthology of English Literature. Sixth Edition, Volume I. London: W. W. Norton & Company, 1993.
Diğer Kaynaklar: Cuddon, J A. Dictionary of Literary Terms and Literary Theory. Harmondsworth, England: Penguin, 1998.
Harmon, William and Hugh C Holman. A Handbook to Literature. New Jersey: Prentice Hall Inc., 1996.
Abrams, M. H. A Glossary of Literary Terms. Sixth Edition. Fort Worth: Harcourt Brace College Publishers, 1993.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Akademik ve profesyonel ortamlarda doğru, uygun ve tutarlı yazılı ve sözlü söylem üretmek için İngilizce dilini kullanır.
2) İngilizce karmaşık yazılı ve sözlü metinleri yorumlamak için eleştirel okuma ve dinleme becerilerini geliştirir.
3) Fikirleri açık, ikna edici ve tutarlı bir şekilde sunmak için ileri düzeyde akademik İngilizce ile hem yazılı hem de sözlü iletişimde yeterlilik gösterir.
4) Farklı bakış açılarına saygılı bir şekilde İngilizce'de güçlü kişilerarası iletişim becerileri sergileyerek grup tartışmalarında ve projelerde etkili bir şekilde işbirliği yapar.
5) Farklı dönemlere ait çeşitli edebi metinleri tematik, kültürel ve felsefi bağlamlarını anlayarak analiz edebilir.
6) İngiliz dilinin farklı bağlamlar ve çeşitler genelinde yapısı, işlevi ve evrimi hakkında derinlemesine bir anlayış geliştirmek için dil teorilerini uygular.
7) Dünya çapındaki varyasyonları anlamak için farklı lehçeleri ve dilin kültürel uyarlamalarını karşılaştırarak küresel İngilizce varyasyonlarını araştırır.
8) Metinlerin kapsamlı yorumlarını oluşturmak için edebiyat eleştirisi ve dil çalışmaları teorilerini sentezler.
9) Uygun metodolojileri ve alıntı formlarını uygulayarak hem İngiliz edebiyatı hem de dilbilim alanında araştırma yürüterek akademik kaynaklarla eleştirel bir şekilde ilgilenir.
10) Akademik dürüstlük ilkelerine bağlı kalarak hem edebiyat hem de dil çalışmalarında etik iletişim uygulamaları gösterir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Akademik ve profesyonel ortamlarda doğru, uygun ve tutarlı yazılı ve sözlü söylem üretmek için İngilizce dilini kullanır.
2) İngilizce karmaşık yazılı ve sözlü metinleri yorumlamak için eleştirel okuma ve dinleme becerilerini geliştirir.
3) Fikirleri açık, ikna edici ve tutarlı bir şekilde sunmak için ileri düzeyde akademik İngilizce ile hem yazılı hem de sözlü iletişimde yeterlilik gösterir.
4) Farklı bakış açılarına saygılı bir şekilde İngilizce'de güçlü kişilerarası iletişim becerileri sergileyerek grup tartışmalarında ve projelerde etkili bir şekilde işbirliği yapar.
5) Farklı dönemlere ait çeşitli edebi metinleri tematik, kültürel ve felsefi bağlamlarını anlayarak analiz edebilir. 5
6) İngiliz dilinin farklı bağlamlar ve çeşitler genelinde yapısı, işlevi ve evrimi hakkında derinlemesine bir anlayış geliştirmek için dil teorilerini uygular.
7) Dünya çapındaki varyasyonları anlamak için farklı lehçeleri ve dilin kültürel uyarlamalarını karşılaştırarak küresel İngilizce varyasyonlarını araştırır.
8) Metinlerin kapsamlı yorumlarını oluşturmak için edebiyat eleştirisi ve dil çalışmaları teorilerini sentezler. 5
9) Uygun metodolojileri ve alıntı formlarını uygulayarak hem İngiliz edebiyatı hem de dilbilim alanında araştırma yürüterek akademik kaynaklarla eleştirel bir şekilde ilgilenir.
10) Akademik dürüstlük ilkelerine bağlı kalarak hem edebiyat hem de dil çalışmalarında etik iletişim uygulamaları gösterir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Okuma
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Ödevler 14 3 42
Final 28 1 28
Toplam İş Yükü 98