ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ PROGRAMI (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ENG 101
Ders İsmi: Akademik Amaçlar için İngilizce I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 3
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi KAYA ÖZÇELİK
Dersi Veren(ler):



Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilerin İngilizce dil yeterliliklerini geliştirirken aynı zamanda,
eleştirel düşünme, okuma, konuşma ve yazma becerilerini kapsayan akademik bir yaklaşımla tanışmalarını sağlamayı amaçlamaktadır. Ayrıca, öğrencilerin bu becerileri edinip, bu becerileri bölüm derslerinde etkili bir şekilde kullanmalarını amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği:

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Öğrenciler akademik ve mesleki karierleri için gerekli dil bilgisi kurallarını kavrayabilecektir.
2) Öğrenciler akademik ve mesleki kelime bilgisini genişleteceklerdir.
3) Öğrenciler okudukları metni anlama ve yorumlama becerilerini güçlendireceklerdir.
4) Students will be able to improve their professional and academic speaking skills.
5) Öğrenciler mesleki ve akademik metin yazma becerilerini geliştireceklerdir.
6) Öğrenciler mesleki ve akademik litaratürü takip edebileceklerdir.
7) Öğrenciler mesleki ve akademik sunumlar hazırlayabileceklerdir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Genel bilgi; ders gereklilikleri, Materyal tanıtımı, İngiliz Dili’ne dair Giriş
2) Dinleme & Konuşma Etkinliği I: “How modern technology can make our society more sustainable | David Lais | TEDx” https://www.youtube.com/watch?v=IQs9EohZNto. Yazma Çalışması I: Akademik makale yazma.
3) Dinleme & Konuşma (Tartışma) Etkinliği II: “Changing the Way We Think | Adam Hoots | TEDxClemsonU” https://www.youtube.com/watch?v=mxmcUuimlx8, Tenses – Overview, Yazma Çalışması II: ‘Thesis Statement’ yazma
4) Okuma & Konuşma (Tartışma) Etkinliği I: “Improving Human control of hazards in industry” by Maureen Hassall. Yazma Etkinliği I: Tartışılan konu üzerine ‘Reflection essay’ yazma, Bağlaçlar (Genel Bakış)
5) Dinleme & Konuşma (Tartışma) Etkinliği III: “Industrial Systems Engineering is Fun & Improves Our World | Subhashini Ganapathy, PhD | TEDxDayton” https://www.youtube.com/watch?v=PKB6x3qpC20, Yazma Çalışması III: ‘Reflective essay’ yazma.
6) Reading & Speaking (Discussion) Activity II: “The role of industrial engineers in industry”, Writing Activity II: Writing a reflective essay on the text discussed.
7) Dinleme & Konuşma (Tartışma) Etkinliği IV: “Engineers beyond engineering -- the art of being an engineer: Philippe Rival at TEDxImperialCollege” https://www.youtube.com/watch?v=cOIJGGgaSIY, Yazma Çalışması IV: ‘Argumentative essay’ yazma.
8) Ara Sınav
9) Reading & Speaking (Discussion) Activity III: “A Brief History of Industrial Engineering in Industrial Revolutions", Writing Activity III: Writing an Argumentative Essay on the topic discussed.
10) Listening & Speaking (Discussion) Study V: “Why We Need Engineers Now More Than Ever | Elanor Huntington |TEDxSydney” https://www.youtube.com/watch?v=WOAgllKD-9o, Writing Study V: Writing a Persuasive essay.
11) Okuma & Konuşma (Tartışma) IV: “Design for Safety and Human Factors in Industrial Engineering: a review towards a unified framework”, Yazma Etkinliği IV: Tartışılan konu üzerine ‘Persuasive Essay’ yazma.
12) Dinleme & Konuşma (Discussion) Etkinliği V: “12 Predictions for the Future of Technology” https://www.youtube.com/watch?v=Pj9QnO9rZkE, Yazma Çalışması V: ‘Descriptive Essay’ yazma.
13) Dinleme & Konuşma (Tartışma) Etkinliği VI: “Industrial Engineers of the Future – A Concept for a Profession that is Evolving”, Yazma Etkinliği V: Tartışılan konu üzerine ‘descriptive essay’ yazma.
14) Final exam

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:

Diğer Kaynaklar: Oshima, Alice & Hogue, Ann (2006). Longman Academic Writing Series 4, 5th Edition. Pearson.
Publication Manual of the American Psychological Association: The Official Guide to APA Style, 7th Edition. (2019).

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Okuma
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 5
Ödev 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Ödevler 14 1 14
Ara Sınavlar 14 1 14
Final 28 1 28
Toplam İş Yükü 98