Dersin Amacı: |
Bu ders, lisans öğrencilerine İş Sağlığı ve Güvenliği konusunda temel bir anlayış sunar. Öğrenciler, işyeri tehlikelerini tanımayı, riskleri azaltmayı ve etkili güvenlik uygulamaları ve yasal uyum ile işçi refahını sağlamayı öğrenecekler. Dersin sonunda öğrenciler, daha güvenli çalışma ortamlarına katkıda bulunma ve hem çalışan refahını hem de kurumsal bütünlüğü koruma yeteneklerine sahip olacaklar. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, İş Sağlığı ve Güvenliği'nin temel prensiplerini keşfetmenizi sağlar. Lisans öğrencileri için tasarlanan bu ders, tehlike tanımlama, risk değerlendirmesi, güvenlik yönetmelikleri ve işyeri refahının teşvik edilmesini kapsar. Uygulama örnekleri ve vaka çalışmaları ile öğrenciler, daha güvenli çalışma ortamları oluşturma, acil durum müdahalesi ve organizasyonlar içinde güvenlik kültürünü geliştirme konularında beceriler kazanacaklar. Dersin sonunda, öğrenciler endüstri standartlarına ve etik uygulamalara uygun şekilde işyeri güvenliğine katkıda bulunma konusunda donanımlı olacaklar. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Geçmişten Bugüne İş Sağlığı ve Güvenliği Hareketi |
|
2) |
Kazalar ve Etkileri |
|
3) |
Kaza Nedenselliğine Yönelik Teoriler |
|
4) |
İş Sağlığı ve Güvenliği Profesyonellerinin Rolleri ve Sertifikasyonları |
|
5) |
Sağlık, Güvenlik ve Küresel Pazaryerindeki Rekabet |
|
6) |
İş Sağlığı ve Güvenliği Yasası, Standartları ve Yükümlülükleri |
|
7) |
İş Sağlığı ve Güvenliği Yasası, Standartları ve Yükümlülükleri |
|
8) |
Vize Sınavı |
|
9) |
Kaza Araştırması ve Raporlaması |
|
10) |
Ürün Güvenliği ve Yükümlülüğü |
|
11) |
Ergonomik Tehlikeler: Kas İskelet Rahatsızlıkları (KİR) ve Kümülatif Travma Bozuklukları (KTB) |
|
12) |
Mekanik Tehlikeler ve Makine Korumaları |
|
13) |
Düşme, Çarpma, Taşıma ve Görüşe Yönelik Tehlikeler |
|
14) |
Düşme, Çarpma, Taşıma ve Görüşe Yönelik Tehlikeler |
|
15) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
|
1) |
Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışır. |
|
1) |
Sürekli mesleki gelişimin gerekliliği bilinci ile bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri, bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili güncel gelişmeleri izler. |
|
1) |
Sözlü ve yazılı iletişim kurar, en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|
2) |
Bilişim uygulamalarının bireysel, kurumsal, toplumsal ve evrensel boyutlardaki etkilerinin bilincindedir ve girişimcilik, yenilikçilik konuları hakkında farkındalığa sahiptir. |
|
2) |
Bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri problemlerini saptar, tanımlar ve modeller; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. |
|
2) |
Bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri problemlerinin tanımlarını ve ilk çözümlerini elde etmek amacı ile etkileşimli deneysel ortamlar tasarlar, uygular ve bu ortamları değerlendirir |
|
3) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile bilişim uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. |
|
3) |
Bilgisayar tabanlı sistemlerde yaşam çevriminin tüm aşamalarını gerçekleştirir. |
|
4) |
Hesaplama, matematik ve kuramsal bilgisayar bilimleri bilgileri ile bilgi ve iletişim teknolojilerini, bilişim ve/ya bilgisayar bilimleri problemlerinin çözümleri için seçer ve kullanır. |
|