ÇOCUK GELİŞİMİ PROGRAMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ING 102 | ||||||||
Ders İsmi: | İngilizce II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi FATİH YAVUZ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilerin temel dilbilgisi konularını ve kelimelerini öğrenmeleri ve bu kazanımları etkili bir biçimde kullanabilmeleridir. |
Dersin İçeriği: | İngilizce II dersi, öğrencilerin bu dili kullanma becerilerini geliştirmelerini desteklemek için temel düzeyde İngilizce dilbilgisi, kelime bilgisi ve okuduğunu anlama becerilerinin çalışılmasını kapsar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Geniş Zaman, Şimdiki Zaman/ Geçmiş Zaman Tekrarı Kelime ve Metin Çalışmaları | |
2) | Past Continuous Tense Simple Past vs Past Continuous | |
3) | Past Continuous Tense Simple Past vs Past Continuous | |
4) | Tecrübelerden bahsetme Present Perfect Tense Dilbilgisi ve Konuşma Alıştırmaları | |
5) | Present Perfect Tense Okuma ve Yazma Çalışmaları | |
6) | Gelecek Zaman (Will, going to, present continuous for future) | |
7) | Gelecek Zaman Temalı Okuma Çalışmaları If clause type 1 | |
8) | Ara sınav | |
9) | Modals Yetenekler hakkında konuşma konusu kısa tekrar İhtimal bildiren ifadeler kısa tekrar (can/could/may/might) Zorunluluk bildiren ifadeler (must/have to/has to) Sağlık problemleri hakkında konuşma, tavsiye verme (should/shouldn’t) Emir kipi | |
10) | Teklifte bulunma, kabul etme, rica etme dilbilgisi, okuma, yazma ve konuşma çalışmaları | |
11) | Bir konu hakkında fikir belirtme (dilbilgisi, okuma, yazma ve konuşma çalışmaları) Conjunctions | |
12) | Bir konu hakkında fikir belirtme (dilbilgisi, okuma, yazma ve konuşma çalışmaları) | |
13) | İş Hayatı için İngilizce – Temel Terimler | |
14) | Genel Tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | FrancesEales& Steve Oaks. SpeakOut: Elementary Student’s Book.2 nd Edition. Pearson. IngridWisniewska&EdPrice . Language Hub I. Macmillan Education. Mark Foley&DianeHall. New Total English Elementary Student’s Book Mickey Rogers, Joanne and Steve Taylore- Knowles, Speak Your Mind 1. Macmillan Education. Jenmi Currie Santamaria Kathleen Thompson. Start Up, Pearson. Raymond Murphy, English Grammar in Use. CUP. Öğretim Üyesi Ders Notları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) 0-18 yaşlarındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahiptir. | ||||||||||
2) Gelişim ve eğitimle ilgili 0-18 yaş grubu çocuk ve gençlere yönelik tüm kavramları bilir ve bu konuda yapılan çalışmaları takip eder. | ||||||||||
3) 0-18 yaş grubu çocuklara yönelik zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal-duygusal gelişim alanlarında kazandığı bilgileri, meslek alanıyla ilgili birimlerde, çocuk, aile ve topluma yönelik olarak, gelişimsel ve eğitimsel tanılama yapmak üzere kullanır. | ||||||||||
4) 0-18 yaş çocuklarının ve ailelerinin sağlık, gelişim, eğitim ve sosyal hizmet konularında ülkedeki sorunların saptar ve bu sorunlara ilişkin temel bilgilerini kullanarak uygun çözümler ve özgün fikirler üretir | ||||||||||
5) Çocuk Gelişimi ve Eğitimi konularında sahip olduğu temel bilgileri kullanarak öneriler ortaya koyar, öğrendiği konuları uygulamalara aktarır, bilgiyi yorumlayarak uygulamalardan çıkan sonuçları yorumlar, bir bilgi kümesini eleştirel bir şekilde analiz eder. | ||||||||||
6) Mesleki alana yönelik kazandığı bilgileri, başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kuruluşlarına yönelik olarak kullanabilir, hazırlanacak gelişimsel ve eğitimsel programlarda ve ilgili projelerde etkin şekilde çalışır araştırmalara katılır. | ||||||||||
7) Bilim etiğine uygun hareket eder ve çocuklar üzerinde yapılacak deneysel araştırmalar konusunda çocuğun ve ailenin psikolojik durumlarını gözetir. | ||||||||||
8) Dış görünüş tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | ||||||||||
9) Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. | ||||||||||
10) Risk ve koruyucu faktörlerin sosyoekonomik durum, aile dinamikleri ve erken çocukluk deneyimleri gibi gelişimsel sonuçlar üzerindeki etkisini değerlendirir. | ||||||||||
11) Genetik, çevre ve kültürün rolleri de dahil olmak üzere insan gelişiminin şekillenmesinde doğa ve yetiştirme arasındaki etkileşimi analiz etmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 0-18 yaşlarındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahiptir. | |
2) | Gelişim ve eğitimle ilgili 0-18 yaş grubu çocuk ve gençlere yönelik tüm kavramları bilir ve bu konuda yapılan çalışmaları takip eder. | |
3) | 0-18 yaş grubu çocuklara yönelik zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal-duygusal gelişim alanlarında kazandığı bilgileri, meslek alanıyla ilgili birimlerde, çocuk, aile ve topluma yönelik olarak, gelişimsel ve eğitimsel tanılama yapmak üzere kullanır. | |
4) | 0-18 yaş çocuklarının ve ailelerinin sağlık, gelişim, eğitim ve sosyal hizmet konularında ülkedeki sorunların saptar ve bu sorunlara ilişkin temel bilgilerini kullanarak uygun çözümler ve özgün fikirler üretir | |
5) | Çocuk Gelişimi ve Eğitimi konularında sahip olduğu temel bilgileri kullanarak öneriler ortaya koyar, öğrendiği konuları uygulamalara aktarır, bilgiyi yorumlayarak uygulamalardan çıkan sonuçları yorumlar, bir bilgi kümesini eleştirel bir şekilde analiz eder. | |
6) | Mesleki alana yönelik kazandığı bilgileri, başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kuruluşlarına yönelik olarak kullanabilir, hazırlanacak gelişimsel ve eğitimsel programlarda ve ilgili projelerde etkin şekilde çalışır araştırmalara katılır. | |
7) | Bilim etiğine uygun hareket eder ve çocuklar üzerinde yapılacak deneysel araştırmalar konusunda çocuğun ve ailenin psikolojik durumlarını gözetir. | |
8) | Dış görünüş tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | |
9) | Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. | |
10) | Risk ve koruyucu faktörlerin sosyoekonomik durum, aile dinamikleri ve erken çocukluk deneyimleri gibi gelişimsel sonuçlar üzerindeki etkisini değerlendirir. | |
11) | Genetik, çevre ve kültürün rolleri de dahil olmak üzere insan gelişiminin şekillenmesinde doğa ve yetiştirme arasındaki etkileşimi analiz etmek. |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 60 |