HEMŞİRELİK PROGRAMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HEM 105 | ||||||||
Ders İsmi: | Mikrobiyoloji-Parazitoloji | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ŞEYMA ERKUŞ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | İnsanlarda enfeksiyona neden olan mikroorganizmaların genel özelliklerini, bu mikroorganizmaların taşınma yollarını ve korunma yöntemleri ile enfeksiyonların genel özelliklerini öğretmeyi amaçlar. |
Dersin İçeriği: | Bu ders; mikrobiyolojinin tarihçesi, mikroorganizmaların sınıflandırılması ve genel özellikleri, bakterilerin hücre yapısı, beslenmesi, çoğalması, genetiği, mikroplar arası ve mikrop organizma ilişkisi, insan vücudunun doğal florası, özel çevrelerin mikrobiyolojisi, insan vücudunun doğal florası, özel çevrelerin mikrobiyolojisi, solunum sitemine ilişkin terminoloji (anatomi, fizyoloji, hastalıklar, tanısal işlemler), numunelerin alınma kuralları ve numunelerde bulunan mikroorganizmalar, infeksiyon ve bulaşma yolları, antibiyotiklerin bakterilere etkileri, sterilizasyon, dezenfeksiyon yöntemleri konularını içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Mikrobiyolojinin Tarihçesi | |
2) | Mikroorganizmaların Sınıflandırılması ve Genel Özellikleri | |
3) | Bakterilerin Hücre Yapısı, Beslenmesi, Çoğalması, Genetiği | |
4) | Mikroplar Arası ve Mikrop Organizma İlişkisi | |
5) | İnsan Vücudunun Doğal Florası, Özel Çevrelerin Mikrobiyolojisi | |
6) | İnsan Vücudunun Doğal Florası, Özel Çevrelerin Mikrobiyolojisi | |
7) | Solunum sitemine ilişkin terminoloji (anatomi, fizyoloji, hastalıklar, tanısal işlemler) | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Numunelerin Alınma Kuralları ve Numunelerde Bulunan Mikroorganizmalar | |
10) | İnfeksiyon ve Bulaşma Yolları | |
11) | Antibiyotiklerin Bakterilere Etkileri | |
12) | Antibiyotiklerin Bakterilere Etkileri | |
13) | Sterilizasyon, Dezenfeksiyon Yöntemleri | |
14) | Sterilizasyon, Dezenfeksiyon Yöntemleri |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | 1. Medical Microbiology, Murray et al., Mosby, 2009. 2. Color Atlas of Diagnostic Microbiology. 3. Hakkı Bilgehan, Klinik Mikrobiyolojik Tanı |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Mesleki rol ve işlevleriyle ilgili temel bilgi, tutum ve beceriye sahiptir. | |||||||||
2) Hemşirelikle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşır ve kullanır. | |||||||||
3) Hemşirelik bakımını, kanıta dayalı olarak hemşirelik süreci doğrultusunda uygular. | |||||||||
4) Hemşirelik uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir. | |||||||||
5) Bilişim ve bakım teknolojilerini hemşirelik uygulamalarında kullanır. | |||||||||
6) Birey/aile/toplum ve sağlık bakım ekibi üyeleriyle etkili iletişim kurar ve iş birliği içinde çalışır. | |||||||||
7) Hemşirelik alanına ilişkin bilimsel araştırma, proje ve etkinliklerde sorumluluk alır. | |||||||||
8) Hemşirelik uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | |||||||||
9) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşlarıyla paylaşır. | |||||||||
10) Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek sürekli mesleki ve bireysel gelişimini sürdürür |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve işlevleriyle ilgili temel bilgi, tutum ve beceriye sahiptir. | 4 |
2) | Hemşirelikle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşır ve kullanır. | 3 |
3) | Hemşirelik bakımını, kanıta dayalı olarak hemşirelik süreci doğrultusunda uygular. | 3 |
4) | Hemşirelik uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir. | 4 |
5) | Bilişim ve bakım teknolojilerini hemşirelik uygulamalarında kullanır. | 4 |
6) | Birey/aile/toplum ve sağlık bakım ekibi üyeleriyle etkili iletişim kurar ve iş birliği içinde çalışır. | 5 |
7) | Hemşirelik alanına ilişkin bilimsel araştırma, proje ve etkinliklerde sorumluluk alır. | 3 |
8) | Hemşirelik uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | 4 |
9) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşlarıyla paylaşır. | 3 |
10) | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek sürekli mesleki ve bireysel gelişimini sürdürür | 4 |
Anlatım | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 92 |