EKONOMİ VE FİNANS PROGRAMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EKF 201
Ders İsmi: Mikro İktisat I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi SERKAN ŞENGÜL
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı, tüketicilerin ve üreticilerin ekonomik karar alma süreçlerinin kavranmasını sağlamak ve tam rekabet piyasasına ilişkin kapsamlı bilgi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Ders; tüketici tercihleri, fayda teorisi, talep teorisi, piyasa talebi ve esneklikler, üretim teorisi, üretim maliyetleri, tam rekabet piyasasında fiyat oluşumu ve tam rekabet piyasasında denge konularını kapsar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) İktisat ve finans alanlarında temel kavramları tanımlayabilmek, teorik bilgilere sahip olabilmek ve bunların uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulundurarak detaylarına hâkim olabilmek.
2) Kamu ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan; iktisat, maliye, hukuk, işletme, muhasebe ve finans alanlarında yeterli bilgiye sahip olmak ve bunları kullanabilmek
3) İktisat ve finans alanlarında kuramsal bilgilere sahip olabilmek ve bu bilgilerle ön yargılardan bağımsız olarak iktisadi olayları analiz etmek, değerlendirebilmek ve ortaya çıkan iktisadi olaylar için çözüm önerileri üretebilmek.
4) İktisat ve finans alanları ile ilgili akademik çalışmalarda sorumluluk alabilmek, bu çalışmaları planlayabilmek ve bağımsız olarak yürütebilmek.
5) Mevcut iktisadi sorunlara çözüm üretebilmeye dönük araştırma-geliştirme projelerinde yer alabilecek yeterliliğe sahip olabilmek.
6) Sosyal bilimler alanında özgür ve özgün düşünebilme ve sorgulama yeteneğine, araştırma yapabilme yetisine ve bilgisine pratik olarak sahip olabilmek.
7) Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci ile iktisat ve finans alanlarında alternatif çözümler ortaya koyabilmek ve bunların politika çıktılarını paylaşabilmek.
8) Eğitim-öğrenim sürecinde elde edilen teorik ve pratik bilgileri neden-sonuç ilişkisi altında disiplinler arası bir bakış açısıyla değerlendirebilmek; iktisadi ve finansal bilgilere nasıl, nereden, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörebilmek.
9) İktisat ve finans alanlarıyla ilgili teorik bilgileri ve pratik uygulamaları takım çalışması halinde geliştirebilmek, etkinliklere dönüştürebilmek ve doğru şekilde paylaşabilmek.
10) İktisat ve finans alanlarında Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmak; alanıyla ilgili iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanabilmek.
11) Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olmak, değişime ve yeniliğe açık olmak.
12) Güncel iktisadi ve finansal konulara dair kendi görüşlerini nesnel olarak ortaya koyabilmek, geliştirebilmek ve iktisadi ve finansal olayları yorumlamada kullanabilmek.
13) Türkiye ve Dünya ekonomisinde yaşanan iktisadi ve finansal sorunları ve gelişmeleri iktisatçı gözüyle anlayabilmek ve analiz edebilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İktisat ve finans alanlarında temel kavramları tanımlayabilmek, teorik bilgilere sahip olabilmek ve bunların uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulundurarak detaylarına hâkim olabilmek.
2) Kamu ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan; iktisat, maliye, hukuk, işletme, muhasebe ve finans alanlarında yeterli bilgiye sahip olmak ve bunları kullanabilmek
3) İktisat ve finans alanlarında kuramsal bilgilere sahip olabilmek ve bu bilgilerle ön yargılardan bağımsız olarak iktisadi olayları analiz etmek, değerlendirebilmek ve ortaya çıkan iktisadi olaylar için çözüm önerileri üretebilmek.
4) İktisat ve finans alanları ile ilgili akademik çalışmalarda sorumluluk alabilmek, bu çalışmaları planlayabilmek ve bağımsız olarak yürütebilmek.
5) Mevcut iktisadi sorunlara çözüm üretebilmeye dönük araştırma-geliştirme projelerinde yer alabilecek yeterliliğe sahip olabilmek.
6) Sosyal bilimler alanında özgür ve özgün düşünebilme ve sorgulama yeteneğine, araştırma yapabilme yetisine ve bilgisine pratik olarak sahip olabilmek.
7) Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci ile iktisat ve finans alanlarında alternatif çözümler ortaya koyabilmek ve bunların politika çıktılarını paylaşabilmek.
8) Eğitim-öğrenim sürecinde elde edilen teorik ve pratik bilgileri neden-sonuç ilişkisi altında disiplinler arası bir bakış açısıyla değerlendirebilmek; iktisadi ve finansal bilgilere nasıl, nereden, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörebilmek.
9) İktisat ve finans alanlarıyla ilgili teorik bilgileri ve pratik uygulamaları takım çalışması halinde geliştirebilmek, etkinliklere dönüştürebilmek ve doğru şekilde paylaşabilmek.
10) İktisat ve finans alanlarında Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmak; alanıyla ilgili iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanabilmek.
11) Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olmak, değişime ve yeniliğe açık olmak.
12) Güncel iktisadi ve finansal konulara dair kendi görüşlerini nesnel olarak ortaya koyabilmek, geliştirebilmek ve iktisadi ve finansal olayları yorumlamada kullanabilmek.
13) Türkiye ve Dünya ekonomisinde yaşanan iktisadi ve finansal sorunları ve gelişmeleri iktisatçı gözüyle anlayabilmek ve analiz edebilmek.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %