HEMŞİRELİK PROGRAMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FTR 260 | ||||||||
Ders İsmi: | Mesleki İngilizce I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi KAYA ÖZÇELİK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilere, akademik ve mesleki hayatlarında ihtiyaç duyacakları İngilizce kelime ve dil bilgisi kurallarını dört dil becerisi (okuma-yazma-dinleme-konuşma) odaklı kavratmayı hedeflemektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders öğrencilerin İngilizce dil becerilerini, mesleğe yönelik terimleri öğrenebilmeleri, okuduğunu anlayabilmeleri için gerekli olan çalışmalardan oluşmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | ||
1) | Genel bilgi; ders gereklilikleri, Materyal tanıtımı, İngiliz Dili’ne Giriş | |
2) | İngilizce’ye temel giriş: a/an/the, tekil-çoğul isimler, sayılabilir-sayılamaz isimler, olmak fiili; Kelime Bilgisi / Konuşma I Kendini ve başkasını tanıtma, selamlaşma, vedalaşma; Konuşma I | |
3) | İngilizce’de zamanlar ve kullanım alanları I: Geniş & Şimdiki zaman; Kelime Bilgisi II: Rakamlar, renkler, aile bireyleri | |
4) | İngilizce’de zamanlar ve kullanım alanları II: Gelecek & Geçmiş zaman; Kelime Bilgisi III: ülkeler, milliyetler; Dinleme etkinliği: I | |
5) | İngilizce’de zamanlar ve kullanım alanları III: Şimdiki & geçmiş ‘progressive’zaman yapıları; Kelime Bilgisi IV: Günler, aylar, mevsimler; Okuma Etkinliği: Giriş | |
6) | Edatlar (yer-zaman), Edilgen yapı; Okuma Etkinliği I; Kelime Bilgisi V: Saatler; Konuşma: II | |
7) | Modal Verbs, Writing Skills: Introduction, Vocabulary VI: sports activities | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Gerund-infinitives; Okuma etkinliği III; Kelime Bilgisi VII: Yiyecekler | |
10) | ‘Have & get’ fiillerinin çeşitli kullanımları; Yazma Becerileri I; Kelime Bilgisi VIII: İçecekler | |
11) | Geçişli & geçişsiz fiiller; Okuma çalışmaları VI; Kelime Bilgisi XI: Ev eşyaları | |
12) | Zamirler, dönüşlü zamirler; Yazma Becerileri II; Kelime Bilgisi X: Meslekler, | |
13) | Genel Tekrar | |
15) | genel tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Murphy, R. (2004). English Grammar in Use (5th Ed.). Cambridge Univ. Press. Redman, S. (2017). English Vocabulary in Use - Pre-Intermediate & Intermediate (5th Ed.). Cambridge Univ. Press. |
Diğer Kaynaklar: | Fuchs, M., & Bonner, M. (2000). Focus On Grammar. A High-Intermediate Course for Reference and Practice. Longman. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Mesleki rol ve işlevleriyle ilgili temel bilgi, tutum ve beceriye sahiptir. | |||||||||
2) Hemşirelikle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşır ve kullanır. | |||||||||
3) Hemşirelik bakımını, kanıta dayalı olarak hemşirelik süreci doğrultusunda uygular. | |||||||||
4) Hemşirelik uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir. | |||||||||
5) Bilişim ve bakım teknolojilerini hemşirelik uygulamalarında kullanır. | |||||||||
6) Birey/aile/toplum ve sağlık bakım ekibi üyeleriyle etkili iletişim kurar ve iş birliği içinde çalışır. | |||||||||
7) Hemşirelik alanına ilişkin bilimsel araştırma, proje ve etkinliklerde sorumluluk alır. | |||||||||
8) Hemşirelik uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | |||||||||
9) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşlarıyla paylaşır. | |||||||||
10) Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek sürekli mesleki ve bireysel gelişimini sürdürür |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve işlevleriyle ilgili temel bilgi, tutum ve beceriye sahiptir. | |
2) | Hemşirelikle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşır ve kullanır. | |
3) | Hemşirelik bakımını, kanıta dayalı olarak hemşirelik süreci doğrultusunda uygular. | |
4) | Hemşirelik uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir. | |
5) | Bilişim ve bakım teknolojilerini hemşirelik uygulamalarında kullanır. | |
6) | Birey/aile/toplum ve sağlık bakım ekibi üyeleriyle etkili iletişim kurar ve iş birliği içinde çalışır. | |
7) | Hemşirelik alanına ilişkin bilimsel araştırma, proje ve etkinliklerde sorumluluk alır. | |
8) | Hemşirelik uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | |
9) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşlarıyla paylaşır. | |
10) | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek sürekli mesleki ve bireysel gelişimini sürdürür |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar | 14 | 1 | 14 |
Final | 28 | 1 | 28 |
Toplam İş Yükü | 112 |