HEMŞİRELİK PROGRAMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FTR 260
Ders İsmi: Mesleki İngilizce I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi KAYA ÖZÇELİK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilere, akademik ve mesleki hayatlarında ihtiyaç duyacakları İngilizce kelime ve dil bilgisi kurallarını dört dil becerisi (okuma-yazma-dinleme-konuşma) odaklı kavratmayı hedeflemektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders öğrencilerin İngilizce dil becerilerini, mesleğe yönelik terimleri öğrenebilmeleri, okuduğunu anlayabilmeleri için gerekli olan çalışmalardan oluşmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Öğrenciler akademik ve mesleki karierleri için gerekli dil bilgisi kurallarını kavrayabilecektir.
2) Öğrenciler akademik ve mesleki kelime bilgisini genişleteceklerdir.
3) Öğrenciler okudukları metni anlama ve yorumlama becerilerini güçlendireceklerdir.
4) Students will be able to improve their professional and academic speaking skills.
5) Öğrenciler mesleki ve akademik metin yazma becerilerini geliştireceklerdir.
6) Öğrenciler mesleki ve akademik litaratürü takip edebileceklerdir.
7) Öğrenciler kısa mesleki ve akademik ürünler hazırlayabileceklerdir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1)
1) Genel bilgi; ders gereklilikleri, Materyal tanıtımı, İngiliz Dili’ne Giriş
2) İngilizce’ye temel giriş: a/an/the, tekil-çoğul isimler, sayılabilir-sayılamaz isimler, olmak fiili; Kelime Bilgisi / Konuşma I Kendini ve başkasını tanıtma, selamlaşma, vedalaşma; Konuşma I
3) İngilizce’de zamanlar ve kullanım alanları I: Geniş & Şimdiki zaman; Kelime Bilgisi II: Rakamlar, renkler, aile bireyleri
4) İngilizce’de zamanlar ve kullanım alanları II: Gelecek & Geçmiş zaman; Kelime Bilgisi III: ülkeler, milliyetler; Dinleme etkinliği: I
5) İngilizce’de zamanlar ve kullanım alanları III: Şimdiki & geçmiş ‘progressive’zaman yapıları; Kelime Bilgisi IV: Günler, aylar, mevsimler; Okuma Etkinliği: Giriş
6) Edatlar (yer-zaman), Edilgen yapı; Okuma Etkinliği I; Kelime Bilgisi V: Saatler; Konuşma: II
7) Modal Verbs, Writing Skills: Introduction, Vocabulary VI: sports activities
8) Ara Sınav
9) Gerund-infinitives; Okuma etkinliği III; Kelime Bilgisi VII: Yiyecekler
10) ‘Have & get’ fiillerinin çeşitli kullanımları; Yazma Becerileri I; Kelime Bilgisi VIII: İçecekler
11) Geçişli & geçişsiz fiiller; Okuma çalışmaları VI; Kelime Bilgisi XI: Ev eşyaları
12) Zamirler, dönüşlü zamirler; Yazma Becerileri II; Kelime Bilgisi X: Meslekler,
13) Genel Tekrar
15) genel tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Murphy, R. (2004). English Grammar in Use (5th Ed.). Cambridge Univ. Press.
Redman, S. (2017). English Vocabulary in Use - Pre-Intermediate & Intermediate (5th Ed.). Cambridge Univ. Press.

Diğer Kaynaklar: Fuchs, M., & Bonner, M. (2000). Focus On Grammar. A High-Intermediate Course for Reference and Practice. Longman.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) Mesleki rol ve işlevleriyle ilgili temel bilgi, tutum ve beceriye sahiptir.
2) Hemşirelikle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşır ve kullanır.
3) Hemşirelik bakımını, kanıta dayalı olarak hemşirelik süreci doğrultusunda uygular.
4) Hemşirelik uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
5) Bilişim ve bakım teknolojilerini hemşirelik uygulamalarında kullanır.
6) Birey/aile/toplum ve sağlık bakım ekibi üyeleriyle etkili iletişim kurar ve iş birliği içinde çalışır.
7) Hemşirelik alanına ilişkin bilimsel araştırma, proje ve etkinliklerde sorumluluk alır.
8) Hemşirelik uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
9) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşlarıyla paylaşır.
10) Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek sürekli mesleki ve bireysel gelişimini sürdürür

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleki rol ve işlevleriyle ilgili temel bilgi, tutum ve beceriye sahiptir.
2) Hemşirelikle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşır ve kullanır.
3) Hemşirelik bakımını, kanıta dayalı olarak hemşirelik süreci doğrultusunda uygular.
4) Hemşirelik uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
5) Bilişim ve bakım teknolojilerini hemşirelik uygulamalarında kullanır.
6) Birey/aile/toplum ve sağlık bakım ekibi üyeleriyle etkili iletişim kurar ve iş birliği içinde çalışır.
7) Hemşirelik alanına ilişkin bilimsel araştırma, proje ve etkinliklerde sorumluluk alır.
8) Hemşirelik uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
9) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşlarıyla paylaşır.
10) Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek sürekli mesleki ve bireysel gelişimini sürdürür

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Ödevler 14 3 42
Ara Sınavlar 14 1 14
Final 28 1 28
Toplam İş Yükü 112