İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI PROGRAMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ELL 106 | ||||||||
Ders İsmi: | Sözlü İletişim Becerileri II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi HALENUR OCAKTAN ÇELİKTÜRK | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilerin hedef dilde, topluluk önünde konuşma becerilerini pekiştirmeyi amaçlamaktadır. Bu sebeple öğrencilerin hedef dildeki iletişim teori ve basamaklarını, topluluk önünde konuşma pratikleriyle uygulamalarını, ayrıca öğrencilerin hedef dilde topluluk önünde konuşma yapmayı engelleyen faktörlerin tespitini ve bu engellere çözümler geliştirmelerini hedeflemektedir. Bu sayede, öğrencilerin hedef dilde topluluk önünde akıcı, etkin ve otantik konuşma becerileri edinmeleri hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, öğrencilerin hedef dilde topluluk önünde konuşmanın ne olduğunu ve basamaklarını kavramalarını içermektedir. Aynı zamanda, hedef dilde topluluk önünde konuşma yapabilmeleri için gerekli becerileri yazılı ve görsel örnekler aracılıyla kavramalarını ve sözlü iletişim pratikleri ile bu becerileri uygulamalarını kapsamaktadır. Öğrencilerin hedef dilde topluluk önünde konuşmalarını etkileyen olumsuz faktörleri tespit etmelerini ve bu sorunlara çözümler bulmalarını ve sonuç olarak ekin konuşma becerileri kazanmalarını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersi ve ders içeriğini tanıtma. Beyin fırtınası ve tartışma | |
2) | Toplum içinde konuşma I: Toplum içinde konuşmanın temel unsurları | |
3) | Toplum içinde konuşma II: Toplum içinde konuşma nasıl hazırlanır? | |
4) | Toplum içinde konuşma III: Toplum içinde konuşma nasıl organize edilir? | |
5) | Toplum içinde konuşma IV: Toplum içinde konuşma içeriği hazırlanırken neler gözetilmelidir? | |
6) | Toplum içinde konuşma V: Toplum içinde konuşma için nasıl sunum hazırlanır? | |
7) | Toplum içinde konuşma VI: Toplum içinde konuşma içeriği hangi kriterlere göre değişmektedir? | |
8) | Ara sınav | |
9) | Toplum içinde örnek konuşma incelemeleri Analiz & Tartışma | |
10) | Sınıf içi konuşma etkinliği I Sınıf içi konuşma hazırlama & sunma | |
11) | Sınıf içi konuşma etkinliği II Sınıf içi konuşma hazırlama & sunma | |
12) | Bireysel öğrenci sunumları | |
13) | Bireysel öğrenci sunumları | |
14) | Bireysel öğrenci sunumları | |
15) | Tekrar / Özet Ders konularıyla ilgili Tartışma & Düşünme | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Sprague, J., Stuarrt, D., & Bodary, D. (2010) The speaker’s handbook (10th ed.). Lecturer’s notes |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Akademik ve profesyonel ortamlarda doğru, uygun ve tutarlı yazılı ve sözlü söylem üretmek için İngilizce dilini kullanır. | |||||||||
2) İngilizce karmaşık yazılı ve sözlü metinleri yorumlamak için eleştirel okuma ve dinleme becerilerini geliştirir. | |||||||||
3) Fikirleri açık, ikna edici ve tutarlı bir şekilde sunmak için ileri düzeyde akademik İngilizce ile hem yazılı hem de sözlü iletişimde yeterlilik gösterir. | |||||||||
4) Farklı bakış açılarına saygılı bir şekilde İngilizce'de güçlü kişilerarası iletişim becerileri sergileyerek grup tartışmalarında ve projelerde etkili bir şekilde işbirliği yapar. | |||||||||
5) Farklı dönemlere ait çeşitli edebi metinleri tematik, kültürel ve felsefi bağlamlarını anlayarak analiz edebilir. | |||||||||
6) İngiliz dilinin farklı bağlamlar ve çeşitler genelinde yapısı, işlevi ve evrimi hakkında derinlemesine bir anlayış geliştirmek için dil teorilerini uygular. | |||||||||
7) Dünya çapındaki varyasyonları anlamak için farklı lehçeleri ve dilin kültürel uyarlamalarını karşılaştırarak küresel İngilizce varyasyonlarını araştırır. | |||||||||
8) Metinlerin kapsamlı yorumlarını oluşturmak için edebiyat eleştirisi ve dil çalışmaları teorilerini sentezler. | |||||||||
9) Uygun metodolojileri ve alıntı formlarını uygulayarak hem İngiliz edebiyatı hem de dilbilim alanında araştırma yürüterek akademik kaynaklarla eleştirel bir şekilde ilgilenir. | |||||||||
10) Akademik dürüstlük ilkelerine bağlı kalarak hem edebiyat hem de dil çalışmalarında etik iletişim uygulamaları gösterir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Akademik ve profesyonel ortamlarda doğru, uygun ve tutarlı yazılı ve sözlü söylem üretmek için İngilizce dilini kullanır. | 5 |
2) | İngilizce karmaşık yazılı ve sözlü metinleri yorumlamak için eleştirel okuma ve dinleme becerilerini geliştirir. | |
3) | Fikirleri açık, ikna edici ve tutarlı bir şekilde sunmak için ileri düzeyde akademik İngilizce ile hem yazılı hem de sözlü iletişimde yeterlilik gösterir. | 5 |
4) | Farklı bakış açılarına saygılı bir şekilde İngilizce'de güçlü kişilerarası iletişim becerileri sergileyerek grup tartışmalarında ve projelerde etkili bir şekilde işbirliği yapar. | |
5) | Farklı dönemlere ait çeşitli edebi metinleri tematik, kültürel ve felsefi bağlamlarını anlayarak analiz edebilir. | |
6) | İngiliz dilinin farklı bağlamlar ve çeşitler genelinde yapısı, işlevi ve evrimi hakkında derinlemesine bir anlayış geliştirmek için dil teorilerini uygular. | |
7) | Dünya çapındaki varyasyonları anlamak için farklı lehçeleri ve dilin kültürel uyarlamalarını karşılaştırarak küresel İngilizce varyasyonlarını araştırır. | |
8) | Metinlerin kapsamlı yorumlarını oluşturmak için edebiyat eleştirisi ve dil çalışmaları teorilerini sentezler. | |
9) | Uygun metodolojileri ve alıntı formlarını uygulayarak hem İngiliz edebiyatı hem de dilbilim alanında araştırma yürüterek akademik kaynaklarla eleştirel bir şekilde ilgilenir. | |
10) | Akademik dürüstlük ilkelerine bağlı kalarak hem edebiyat hem de dil çalışmalarında etik iletişim uygulamaları gösterir. |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | 30 |
Ödevler | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 75 |