İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI PROGRAMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ELL 106
Ders İsmi: Sözlü İletişim Becerileri II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi HALENUR OCAKTAN ÇELİKTÜRK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilerin hedef dilde, topluluk önünde konuşma becerilerini pekiştirmeyi amaçlamaktadır. Bu sebeple öğrencilerin hedef dildeki iletişim teori ve basamaklarını, topluluk önünde konuşma pratikleriyle uygulamalarını, ayrıca öğrencilerin hedef dilde topluluk önünde konuşma yapmayı engelleyen faktörlerin tespitini ve bu engellere çözümler geliştirmelerini hedeflemektedir. Bu sayede, öğrencilerin hedef dilde topluluk önünde akıcı, etkin ve otantik konuşma becerileri edinmeleri hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders, öğrencilerin hedef dilde topluluk önünde konuşmanın ne olduğunu ve basamaklarını kavramalarını içermektedir. Aynı zamanda, hedef dilde topluluk önünde konuşma yapabilmeleri için gerekli becerileri yazılı ve görsel örnekler aracılıyla kavramalarını ve sözlü iletişim pratikleri ile bu becerileri uygulamalarını kapsamaktadır. Öğrencilerin hedef dilde topluluk önünde konuşmalarını etkileyen olumsuz faktörleri tespit etmelerini ve bu sorunlara çözümler bulmalarını ve sonuç olarak ekin konuşma becerileri kazanmalarını içermektedir.



Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenciler toplum içinde konuşmanın temel unsurlarını ve prensiplerini tanıyacaklardır.
2) Öğrenciler toplum içinde konuşma iletişim türlerini öğreneceklerdir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Öğrenciler hedef dilde toplum içinde konuşmada akıcılık kazanacaklarıdır.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Öğrenciler hedef dilde toplum içinde otantik konuşma yeteneği edineceklerdir.
2) Öğrenciler hedef dilde toplum içinde doğru konuşma yeteneği edineceklerdir.
Öğrenme Yetkinliği
1) Öğrenciler hedef dilde toplum içinde konuşma bireysel pratikleri ile özgüvenlerini yükselteceklerdir.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Öğrenciler var olan bilgi birikimini akran, öğretmen iş birliği ve görsel-işitsel materyallerin desteğiyle geliştireceklerdir
2) Öğrenciler olası toplum içinde konuşma engellerini çözerek eleştirel düşünme yeteneklerini geliştireceklerdir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersi ve ders içeriğini tanıtma. Beyin fırtınası ve tartışma
2) Toplum içinde konuşma I: Toplum içinde konuşmanın temel unsurları
3) Toplum içinde konuşma II: Toplum içinde konuşma nasıl hazırlanır?
4) Toplum içinde konuşma III: Toplum içinde konuşma nasıl organize edilir?
5) Toplum içinde konuşma IV: Toplum içinde konuşma içeriği hazırlanırken neler gözetilmelidir?
6) Toplum içinde konuşma V: Toplum içinde konuşma için nasıl sunum hazırlanır?
7) Toplum içinde konuşma VI: Toplum içinde konuşma içeriği hangi kriterlere göre değişmektedir?
8) Ara sınav
9) Toplum içinde örnek konuşma incelemeleri Analiz & Tartışma
10) Sınıf içi konuşma etkinliği I Sınıf içi konuşma hazırlama & sunma
11) Sınıf içi konuşma etkinliği II Sınıf içi konuşma hazırlama & sunma
12) Bireysel öğrenci sunumları
13) Bireysel öğrenci sunumları
14) Bireysel öğrenci sunumları
15) Tekrar / Özet Ders konularıyla ilgili Tartışma & Düşünme
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Sprague, J., Stuarrt, D., & Bodary, D. (2010) The speaker’s handbook (10th ed.).
Lecturer’s notes

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

Program Kazanımları
1) Akademik ve profesyonel ortamlarda doğru, uygun ve tutarlı yazılı ve sözlü söylem üretmek için İngilizce dilini kullanır.
2) İngilizce karmaşık yazılı ve sözlü metinleri yorumlamak için eleştirel okuma ve dinleme becerilerini geliştirir.
3) Fikirleri açık, ikna edici ve tutarlı bir şekilde sunmak için ileri düzeyde akademik İngilizce ile hem yazılı hem de sözlü iletişimde yeterlilik gösterir.
4) Farklı bakış açılarına saygılı bir şekilde İngilizce'de güçlü kişilerarası iletişim becerileri sergileyerek grup tartışmalarında ve projelerde etkili bir şekilde işbirliği yapar.
5) Farklı dönemlere ait çeşitli edebi metinleri tematik, kültürel ve felsefi bağlamlarını anlayarak analiz edebilir.
6) İngiliz dilinin farklı bağlamlar ve çeşitler genelinde yapısı, işlevi ve evrimi hakkında derinlemesine bir anlayış geliştirmek için dil teorilerini uygular.
7) Dünya çapındaki varyasyonları anlamak için farklı lehçeleri ve dilin kültürel uyarlamalarını karşılaştırarak küresel İngilizce varyasyonlarını araştırır.
8) Metinlerin kapsamlı yorumlarını oluşturmak için edebiyat eleştirisi ve dil çalışmaları teorilerini sentezler.
9) Uygun metodolojileri ve alıntı formlarını uygulayarak hem İngiliz edebiyatı hem de dilbilim alanında araştırma yürüterek akademik kaynaklarla eleştirel bir şekilde ilgilenir.
10) Akademik dürüstlük ilkelerine bağlı kalarak hem edebiyat hem de dil çalışmalarında etik iletişim uygulamaları gösterir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Akademik ve profesyonel ortamlarda doğru, uygun ve tutarlı yazılı ve sözlü söylem üretmek için İngilizce dilini kullanır. 5
2) İngilizce karmaşık yazılı ve sözlü metinleri yorumlamak için eleştirel okuma ve dinleme becerilerini geliştirir.
3) Fikirleri açık, ikna edici ve tutarlı bir şekilde sunmak için ileri düzeyde akademik İngilizce ile hem yazılı hem de sözlü iletişimde yeterlilik gösterir. 5
4) Farklı bakış açılarına saygılı bir şekilde İngilizce'de güçlü kişilerarası iletişim becerileri sergileyerek grup tartışmalarında ve projelerde etkili bir şekilde işbirliği yapar.
5) Farklı dönemlere ait çeşitli edebi metinleri tematik, kültürel ve felsefi bağlamlarını anlayarak analiz edebilir.
6) İngiliz dilinin farklı bağlamlar ve çeşitler genelinde yapısı, işlevi ve evrimi hakkında derinlemesine bir anlayış geliştirmek için dil teorilerini uygular.
7) Dünya çapındaki varyasyonları anlamak için farklı lehçeleri ve dilin kültürel uyarlamalarını karşılaştırarak küresel İngilizce varyasyonlarını araştırır.
8) Metinlerin kapsamlı yorumlarını oluşturmak için edebiyat eleştirisi ve dil çalışmaları teorilerini sentezler.
9) Uygun metodolojileri ve alıntı formlarını uygulayarak hem İngiliz edebiyatı hem de dilbilim alanında araştırma yürüterek akademik kaynaklarla eleştirel bir şekilde ilgilenir.
10) Akademik dürüstlük ilkelerine bağlı kalarak hem edebiyat hem de dil çalışmalarında etik iletişim uygulamaları gösterir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 2 30
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 2 30
Ödevler 1 4 4
Ara Sınavlar 1 5 5
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 75