İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI PROGRAMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ELL 109
Ders İsmi: Sözlü İletişim Becerileri I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi HALENUR OCAKTAN ÇELİKTÜRK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilerin sözlü iletişim becerilerinin unsurlarını kavrayıp, onlar üzerinde pratik yapmalarını hedeflemektedir. Bu sebeple, öğrencilerin İngilizce konuşma bilgilerini ve becerilerini; iletişim teorileri, prensipleri, türleri ve uygulamaları aracılığıyla geliştirerek onların hedef dilde akıcı ve otantik konuşma faaliyetlerini gerçekleştirmelerini amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Bu ders, orta üzeri seviyedeki öğrencilerin İngilizce sözlü iletişimin temel özelliklerini yazılı, ve görsel örnekler aracılığla kavramasını, etkileşimli sözlü iletişim pratikleri ile sözlü iletişim becerilerinin pekiştirilmesini, öğrencilerin farklı konuşma türlerini öğrenip onları ayırt etmelerini, öğrencilerin konuşma aşamalarını ve muhtemel konuşma problemlerine çözümler aramasını kapsamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrencilerin sözlü iletişimin temel prensiplerini ve ögelerini tanıyacaklardır.
2) Öğrenciler sözlü iletişim türlerini öğreneceklerdir.
3) Öğrenciler sözlü iletişim aracı olan konuşmanın özelliklerini tanıyacaklardır.
4) Öğrenciler konuşma üretiminin unsurlarını kavrayacaklardır.
5) Öğrenciler konuşma yeterliliğinin unsurlarını kavrayacaklardır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Öğrenciler çeşitli konuşma türlerini analiz edeceklerdir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Öğrenciler hedef dilde konuşmada akıcılık kazanacaklarıdır.
Öğrenme Yetkinliği
1) Öğrenciler olası konuşma engellerini çözerek eleştirel düşünme yeteneklerini geliştireceklerdir.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Öğrenciler var olan bilgi birikimini akran, öğretmen işbirliği ve görsel-işitsel materyallerin desteğiyle geliştireceklerdir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Öğrenciler konuşma analizleri yoluyla sözlü iletişimin özelliklerinin farkına varacaklardır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Introducing the course and course content; discussion: “What is speaking & communication?”
1) Introducing the course and course content; discussion: “What is speaking & communication?”
2) Fundamentals of oral communication: What do speakers do?
2) Fundamentals of oral communication: What do speakers do?
3) Fundamentals of verbal communication: Verbal communication analysis
4) Fundamentals of oral communication: What do speakers know?
5) Fundamentals of verbal communication: Verbal communication analysis
6) Basis of speaking in the target language
6) Basis of speaking in the target language
7) Speech types and examples by learners
8) Mid-term exam
9) Types of speech: in-class analyses
10) Stages of speech
11) Possible speech impediments and solutions
12) Individual student presentations
13) Individual student presentations
14) Summary of the course

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: O'Hair, D., Rubenstein, H., & Stewart, R. A. (2016). A pocket guide to public speaking. Bedford/St. Martin's.
Thornbury, S. (2007). How to teach speaking. London: Pearson Education Limited.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Program Kazanımları
1) Akademik ve profesyonel ortamlarda doğru, uygun ve tutarlı yazılı ve sözlü söylem üretmek için İngilizce dilini kullanır.
2) İngilizce karmaşık yazılı ve sözlü metinleri yorumlamak için eleştirel okuma ve dinleme becerilerini geliştirir.
3) Fikirleri açık, ikna edici ve tutarlı bir şekilde sunmak için ileri düzeyde akademik İngilizce ile hem yazılı hem de sözlü iletişimde yeterlilik gösterir.
4) Farklı bakış açılarına saygılı bir şekilde İngilizce'de güçlü kişilerarası iletişim becerileri sergileyerek grup tartışmalarında ve projelerde etkili bir şekilde işbirliği yapar.
5) Farklı dönemlere ait çeşitli edebi metinleri tematik, kültürel ve felsefi bağlamlarını anlayarak analiz edebilir.
6) İngiliz dilinin farklı bağlamlar ve çeşitler genelinde yapısı, işlevi ve evrimi hakkında derinlemesine bir anlayış geliştirmek için dil teorilerini uygular.
7) Dünya çapındaki varyasyonları anlamak için farklı lehçeleri ve dilin kültürel uyarlamalarını karşılaştırarak küresel İngilizce varyasyonlarını araştırır.
8) Metinlerin kapsamlı yorumlarını oluşturmak için edebiyat eleştirisi ve dil çalışmaları teorilerini sentezler.
9) Uygun metodolojileri ve alıntı formlarını uygulayarak hem İngiliz edebiyatı hem de dilbilim alanında araştırma yürüterek akademik kaynaklarla eleştirel bir şekilde ilgilenir.
10) Akademik dürüstlük ilkelerine bağlı kalarak hem edebiyat hem de dil çalışmalarında etik iletişim uygulamaları gösterir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Akademik ve profesyonel ortamlarda doğru, uygun ve tutarlı yazılı ve sözlü söylem üretmek için İngilizce dilini kullanır. 5
2) İngilizce karmaşık yazılı ve sözlü metinleri yorumlamak için eleştirel okuma ve dinleme becerilerini geliştirir.
3) Fikirleri açık, ikna edici ve tutarlı bir şekilde sunmak için ileri düzeyde akademik İngilizce ile hem yazılı hem de sözlü iletişimde yeterlilik gösterir.
4) Farklı bakış açılarına saygılı bir şekilde İngilizce'de güçlü kişilerarası iletişim becerileri sergileyerek grup tartışmalarında ve projelerde etkili bir şekilde işbirliği yapar. 5
5) Farklı dönemlere ait çeşitli edebi metinleri tematik, kültürel ve felsefi bağlamlarını anlayarak analiz edebilir.
6) İngiliz dilinin farklı bağlamlar ve çeşitler genelinde yapısı, işlevi ve evrimi hakkında derinlemesine bir anlayış geliştirmek için dil teorilerini uygular.
7) Dünya çapındaki varyasyonları anlamak için farklı lehçeleri ve dilin kültürel uyarlamalarını karşılaştırarak küresel İngilizce varyasyonlarını araştırır.
8) Metinlerin kapsamlı yorumlarını oluşturmak için edebiyat eleştirisi ve dil çalışmaları teorilerini sentezler.
9) Uygun metodolojileri ve alıntı formlarını uygulayarak hem İngiliz edebiyatı hem de dilbilim alanında araştırma yürüterek akademik kaynaklarla eleştirel bir şekilde ilgilenir.
10) Akademik dürüstlük ilkelerine bağlı kalarak hem edebiyat hem de dil çalışmalarında etik iletişim uygulamaları gösterir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 2 30
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 2 30
Sunum / Seminer 1 3 3
Ödevler 2 4 8
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 80