Dersin Amacı: |
Bu ders, öğrencilerin sözlü iletişim becerilerinin unsurlarını kavrayıp, onlar üzerinde pratik yapmalarını hedeflemektedir. Bu sebeple, öğrencilerin İngilizce konuşma bilgilerini ve becerilerini; iletişim teorileri, prensipleri, türleri ve uygulamaları aracılığıyla geliştirerek onların hedef dilde akıcı ve otantik konuşma faaliyetlerini gerçekleştirmelerini amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, orta üzeri seviyedeki öğrencilerin İngilizce sözlü iletişimin temel özelliklerini yazılı, ve görsel örnekler aracılığla kavramasını, etkileşimli sözlü iletişim pratikleri ile sözlü iletişim becerilerinin pekiştirilmesini, öğrencilerin farklı konuşma türlerini öğrenip onları ayırt etmelerini, öğrencilerin konuşma aşamalarını ve muhtemel konuşma problemlerine çözümler aramasını kapsamaktadır.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Introducing the course and course content; discussion: “What is speaking & communication?” |
|
1) |
Introducing the course and course content; discussion: “What is speaking & communication?” |
|
2) |
Fundamentals of oral communication: What do speakers do? |
|
2) |
Fundamentals of oral communication: What do speakers do? |
|
3) |
Fundamentals of verbal communication: Verbal communication analysis |
|
4) |
Fundamentals of oral communication: What do speakers know? |
|
5) |
Fundamentals of verbal communication: Verbal communication analysis |
|
6) |
Basis of speaking in the target language |
|
6) |
Basis of speaking in the target language |
|
7) |
Speech types and examples by learners |
|
8) |
Mid-term exam |
|
9) |
Types of speech: in-class analyses |
|
10) |
Stages of speech |
|
11) |
Possible speech impediments and solutions |
|
12) |
Individual student presentations |
|
13) |
Individual student presentations |
|
14) |
Summary of the course |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Akademik ve profesyonel ortamlarda doğru, uygun ve tutarlı yazılı ve sözlü söylem üretmek için İngilizce dilini kullanır. |
5 |
2) |
İngilizce karmaşık yazılı ve sözlü metinleri yorumlamak için eleştirel okuma ve dinleme becerilerini geliştirir. |
|
3) |
Fikirleri açık, ikna edici ve tutarlı bir şekilde sunmak için ileri düzeyde akademik İngilizce ile hem yazılı hem de sözlü iletişimde yeterlilik gösterir. |
|
4) |
Farklı bakış açılarına saygılı bir şekilde İngilizce'de güçlü kişilerarası iletişim becerileri sergileyerek grup tartışmalarında ve projelerde etkili bir şekilde işbirliği yapar. |
5 |
5) |
Farklı dönemlere ait çeşitli edebi metinleri tematik, kültürel ve felsefi bağlamlarını anlayarak analiz edebilir. |
|
6) |
İngiliz dilinin farklı bağlamlar ve çeşitler genelinde yapısı, işlevi ve evrimi hakkında derinlemesine bir anlayış geliştirmek için dil teorilerini uygular. |
|
7) |
Dünya çapındaki varyasyonları anlamak için farklı lehçeleri ve dilin kültürel uyarlamalarını karşılaştırarak küresel İngilizce varyasyonlarını araştırır. |
|
8) |
Metinlerin kapsamlı yorumlarını oluşturmak için edebiyat eleştirisi ve dil çalışmaları teorilerini sentezler. |
|
9) |
Uygun metodolojileri ve alıntı formlarını uygulayarak hem İngiliz edebiyatı hem de dilbilim alanında araştırma yürüterek akademik kaynaklarla eleştirel bir şekilde ilgilenir. |
|
10) |
Akademik dürüstlük ilkelerine bağlı kalarak hem edebiyat hem de dil çalışmalarında etik iletişim uygulamaları gösterir. |
|