İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI PROGRAMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ELL 101 | ||||||||
Ders İsmi: | İngiliz Edebiyatına Giriş I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi KAYA ÖZÇELİK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı İngiliz Dili ve Edebiyatı öğrencilerini dört yıl boyunca alacakları alan derslerine hazırlamak için ilk çağlardan 17. yüzyıl sonuna kadar, İngiliz Edebiyatı türleri ve yazarlarını tarihsel ve kültürel gelişmeler ışığında ana hatlarıyla bilgilendirmektir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders Eski İngilizce Dönemi; Orta İngilizce Dönemi; 16. Yüzyıl İngiliz Edebiyatı; 17. Yüzyıl İngiliz Edebiyatını kapsar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Genel bilgi; ders gereklilikleri, Materyal tanıtımı; Edebiyat nedir? | |
2) | Eski İngiliz Edebiyatı: Tarihi, sosyal ve edebi olaylar. Epik Şiir: “Beowulf.” Aliteratif övgü şiiri: “Cædmon’s Hymn.” Ağıt: “The Wanderer” Epik: “The Battle of Maldon” Rüya şiiri: “Dream of the Rood” | |
3) | Orta İngilizce Dönemi: Tarihi, sosyal ve edebi olaylar. Balad Örnekleri: “Lord Randall.” & “The Three Ravens”. | |
4) | Çerçeve Hikaye: Geoffrey Chaucer’s “General Prologue” from The Canterbury Tales. Romans Türü: Sir Gawain and the Green Knight. | |
5) | Orta İngilizce Tiyatrosu: Mystery Plays: The Wakefield Second Shepherds' Play. Morality Plays: Everyman. | |
6) | Orta Çağ Düzyazısı: Chivalric Romance/Arthurian Legends: Sir Thomas Malory’s Le Morte d’Arthur. Allegory & Dream Vision: William Langland’s Piers Plowman. | |
7) | Elizabeth Çağı (16. yüzyıl): Tarihi, sosyal ve edebi olaylar. Songs and Lyrics: Thomas Campion “My Sweetest Lesbia” & “Rose Cheeked Laura”. | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Elizabeth Şiiri: Sone Geleneği. T.Wyatt: “I Find No Peace” “Farewell”. Sir Philip Sidney: Astrophil and Stella excerpt. | |
10) | Shakespeare Soneleri: William Shakespeare, 18. & 130. sone. Epik Şiir: Edmund Spenser: The Faerie Queene. Pastoral Şiir:Christopher Marlowe: “The Passionate Shepherd to His Love”, Sir Walter Raleigh “The Nymph’s Reply to the Shepherd” (Parody). | |
11) | Rönesans Tiyatrosu Christopher Marlowe: Doctor Faustus excerpt. | |
12) | 17. yüzyıl Century Metafizik Şiir: John Donne’ın “The Flea” & “The Canonization” şiiri, Andrew Marvell’ın “To His Coy Mistress”şiri. Süvari Şiiri: Ben Jonson’ın “Come My Celia” şiiri, Robert Herrick’in, “Upon Julia’s Clothes” şiiri. | |
13) | John Milton Epik Şiir: Paradise Lost. Tragic closet drama: Samson Agonistes. | |
14) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | The Norton Anthology of English Literature Volume 1 |
Diğer Kaynaklar: | Alexander, Michael. A History of English Literature. 3rd Ed., Palgrave, 2000. Evans, B. Ifor, and Bernard Bergonzi. A Short History of English Literature. Penguin Books, 1990. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Akademik ve profesyonel ortamlarda doğru, uygun ve tutarlı yazılı ve sözlü söylem üretmek için İngilizce dilini kullanır. | |||||||||
2) İngilizce karmaşık yazılı ve sözlü metinleri yorumlamak için eleştirel okuma ve dinleme becerilerini geliştirir. | |||||||||
3) Fikirleri açık, ikna edici ve tutarlı bir şekilde sunmak için ileri düzeyde akademik İngilizce ile hem yazılı hem de sözlü iletişimde yeterlilik gösterir. | |||||||||
4) Farklı bakış açılarına saygılı bir şekilde İngilizce'de güçlü kişilerarası iletişim becerileri sergileyerek grup tartışmalarında ve projelerde etkili bir şekilde işbirliği yapar. | |||||||||
5) Farklı dönemlere ait çeşitli edebi metinleri tematik, kültürel ve felsefi bağlamlarını anlayarak analiz edebilir. | |||||||||
6) İngiliz dilinin farklı bağlamlar ve çeşitler genelinde yapısı, işlevi ve evrimi hakkında derinlemesine bir anlayış geliştirmek için dil teorilerini uygular. | |||||||||
7) Dünya çapındaki varyasyonları anlamak için farklı lehçeleri ve dilin kültürel uyarlamalarını karşılaştırarak küresel İngilizce varyasyonlarını araştırır. | |||||||||
8) Metinlerin kapsamlı yorumlarını oluşturmak için edebiyat eleştirisi ve dil çalışmaları teorilerini sentezler. | |||||||||
9) Uygun metodolojileri ve alıntı formlarını uygulayarak hem İngiliz edebiyatı hem de dilbilim alanında araştırma yürüterek akademik kaynaklarla eleştirel bir şekilde ilgilenir. | |||||||||
10) Akademik dürüstlük ilkelerine bağlı kalarak hem edebiyat hem de dil çalışmalarında etik iletişim uygulamaları gösterir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Akademik ve profesyonel ortamlarda doğru, uygun ve tutarlı yazılı ve sözlü söylem üretmek için İngilizce dilini kullanır. | |
2) | İngilizce karmaşık yazılı ve sözlü metinleri yorumlamak için eleştirel okuma ve dinleme becerilerini geliştirir. | 4 |
3) | Fikirleri açık, ikna edici ve tutarlı bir şekilde sunmak için ileri düzeyde akademik İngilizce ile hem yazılı hem de sözlü iletişimde yeterlilik gösterir. | 4 |
4) | Farklı bakış açılarına saygılı bir şekilde İngilizce'de güçlü kişilerarası iletişim becerileri sergileyerek grup tartışmalarında ve projelerde etkili bir şekilde işbirliği yapar. | |
5) | Farklı dönemlere ait çeşitli edebi metinleri tematik, kültürel ve felsefi bağlamlarını anlayarak analiz edebilir. | 5 |
6) | İngiliz dilinin farklı bağlamlar ve çeşitler genelinde yapısı, işlevi ve evrimi hakkında derinlemesine bir anlayış geliştirmek için dil teorilerini uygular. | |
7) | Dünya çapındaki varyasyonları anlamak için farklı lehçeleri ve dilin kültürel uyarlamalarını karşılaştırarak küresel İngilizce varyasyonlarını araştırır. | |
8) | Metinlerin kapsamlı yorumlarını oluşturmak için edebiyat eleştirisi ve dil çalışmaları teorilerini sentezler. | 5 |
9) | Uygun metodolojileri ve alıntı formlarını uygulayarak hem İngiliz edebiyatı hem de dilbilim alanında araştırma yürüterek akademik kaynaklarla eleştirel bir şekilde ilgilenir. | |
10) | Akademik dürüstlük ilkelerine bağlı kalarak hem edebiyat hem de dil çalışmalarında etik iletişim uygulamaları gösterir. |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Okuma | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınavlar | 14 | 1 | 14 |
Final | 28 | 1 | 28 |
Toplam İş Yükü | 154 |