GRAFİK TASARIMI PROGRAMI
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MUDU 130
Ders İsmi: Liderlik ve Motivasyon
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. DURSUN BOZ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Liderlik, karar alma, planlama ve organizasyonel yapı oluşturma gibi temel yönetim becerilerini kazandırır. Stratejik yönetim ve insan kaynakları gibi disiplinlerle entegre çalışarak, organizasyonel etkinlik ve verimlilik konularında yetkinlik kazandırır. Çevresel sürdürülebilirlik ve etik yönetim uygulamaları konusunda farkındalık oluşturarak sosyal sorumluluk bilincini artırır. Ayrıca, eşitlik ve adaletin iyileştirilmesine yönelik yapılar geliştirerek bireysel refah ve esenliğe katkı sağlar.

Dersin İçeriği: Ders, liderlik, karar alma, planlama, organizasyonel yapı oluşturma ve kontrol gibi temel yönetim fonksiyonlarını ele alır. Ayrıca, stratejik yönetim, insan kaynakları yönetimi ve değişim yönetimi gibi konular üzerinde durarak, öğrencilere organizasyonel etkinlik ve verimlilik sağlama becerisi kazandırır. Çevresel sürdürülebilirlik ve etik yönetim uygulamaları da dersin önemli bir parçası olup, öğrencilerin sosyal sorumluluk bilinci geliştirmelerine yardımcı olur. Bu içerik, öğrencilere hem bireysel hem de kurumsal düzeyde etkili yönetim ve organizasyon becerileri kazandırmayı hedefler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: LİDER VE YÖNETİCİ FARKLILIKLARI
LİDERLİK İLE İLGİLİ TEORİK YAKLAŞIMLAR
EVRENSEL LİDERLİK TEORİLERİ
DAVRANIŞSAL TEORİLER
LİDERLİKTE DURUMSALLIK TEORİLERİ
GÜNCEL LİDERLİK YAKLAŞIMLARI
KARİZMATİK LİDERLİK
ETKİLEŞİMCİ LİDERLİK
DÖNÜŞÜMCÜ LİDERLİK
İŞLETME YÖNETİMİ VE ORGANİZASYON YAPILARINDAKİ DEĞİŞİMİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
ÖĞRENEN KURUMLAR
MOTİVASYONUN TANIMI, AMACI, KAPSAMI
KAPSAM TEORİLERİ
MASLOW’UN İHTİYAÇLAR HİYERARŞİSİ TEORİSİ
MCCLELLAND’IN BAŞARMA İHTİYACI TEORİSİ
ÇİFT FAKTÖR TEORİSİ
MOTİVASYONUN ÖZENDİRİCİ ARAÇLARI
MOTİVASYON ARAÇLARININ SINIFLANDIRILMASI
EKONOMİK ARAÇLAR
PSİKO-SOSYAL ARAÇLAR
ÖRGÜTSEL VE YÖNETSEL ARAÇLAR
LİDERLİK VE İLETİŞİM
İLETİŞİM SÜRECİ
İLETİŞİMİN ETKİNLİĞİNİ ETKİLEYEN UNSURLAR
İŞLETMELERDE İLETİŞİM
İLETİŞİM KAVRAMI
İLETİŞİM SÜRECİ VE ÖGELERİ
LİDERLİK – ÖRGÜTSEL ADALET ALGISI İLİŞKİSİ
LİDERLİK – ÖRGÜTSEL BAĞLILIK İLİŞKİSİ
LİDERLİK – İŞ TATMİNİ İLİŞKİSİ
LİDERLİK – İŞTEN AYRILMA NİYETİ İLİŞKİSİ
LİDERLİK – İŞ DOYUMU İLİŞKİSİ
LİDERLİK – ÖRGÜTSEL VATANDAŞLIK DAVRANIŞI İLİŞKİSİ
Diğer Kaynaklar: PETER DRUCKER, LİDERDEN LİDERE
TAMER KOÇEL, İŞLETME YÖNETİCİLİĞİ
İNAN ÖZALP, İŞLETME YÖNETİMİ
TAHİR AKGEMCİ, STRATEJİK YÖNETİM
ALİ AKDEMİR, İŞLETMECİLİĞİN TEMEL BİLGİLERİ

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) Temel sanat ve tasarım bilgisini kuramsal ve uygulamalı olarak ifade eder.
2) Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade eder.
3) Görsel tasarımlarında yeni fikirler yaratabilir ve uygulayabilir.
4) Gözlemlediği nesneyi ve imgesel tasarımları elde ve dijital ortamda çizebilme becerisine sahiptir.
5) Grafik Tasarımı alanına özgü bilgisayar yazılımlarını ve bilişim-iletişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanır.
6) Görsel tasarım çalışmalarında tipografiyi görsel iletişim aracı olarak etkin kullanır.
7) Üretilen görsel çalışmaları baskıya hazır hale getirir.
8) Fotoğraf tarihini, kavramlarını ve tekniklerini bilir.
9) Grafik tasarım ürünlerinde kullanacağı görsellerin temel düzeyde fotoğraf çekimini yapar.
10) Farklı medya ortamlarında hareketli/durağan görüntü programlarını kullanarak video üretir.
11) Temel düzeyde web sayfası tasarlar ve sayfasının yayınlanmasını sağlar.
12) Tasarımlarını bilgisayar vb. teknolojik cihazlar aracılığıyla etkili bir şekilde sunabilir.
13) Tarihi ve çağdaş sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
14) Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası çerçevede teknolojik gelişmeleri takip eder ve gelişmelerin gerektirdiği yeniliklere mesleki etik kurallara bağlı kalarak uyum sağlayabilir.
15) Alanında ve disiplinler arası ilişkiler bağlamında tüm süreçlere ilişkin bireysel ve grup içi profesyonel stratejiler ve planlar geliştirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel sanat ve tasarım bilgisini kuramsal ve uygulamalı olarak ifade eder.
2) Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade eder.
3) Görsel tasarımlarında yeni fikirler yaratabilir ve uygulayabilir.
4) Gözlemlediği nesneyi ve imgesel tasarımları elde ve dijital ortamda çizebilme becerisine sahiptir.
5) Grafik Tasarımı alanına özgü bilgisayar yazılımlarını ve bilişim-iletişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanır.
6) Görsel tasarım çalışmalarında tipografiyi görsel iletişim aracı olarak etkin kullanır.
7) Üretilen görsel çalışmaları baskıya hazır hale getirir.
8) Fotoğraf tarihini, kavramlarını ve tekniklerini bilir.
9) Grafik tasarım ürünlerinde kullanacağı görsellerin temel düzeyde fotoğraf çekimini yapar.
10) Farklı medya ortamlarında hareketli/durağan görüntü programlarını kullanarak video üretir.
11) Temel düzeyde web sayfası tasarlar ve sayfasının yayınlanmasını sağlar.
12) Tasarımlarını bilgisayar vb. teknolojik cihazlar aracılığıyla etkili bir şekilde sunabilir.
13) Tarihi ve çağdaş sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
14) Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası çerçevede teknolojik gelişmeleri takip eder ve gelişmelerin gerektirdiği yeniliklere mesleki etik kurallara bağlı kalarak uyum sağlayabilir.
15) Alanında ve disiplinler arası ilişkiler bağlamında tüm süreçlere ilişkin bireysel ve grup içi profesyonel stratejiler ve planlar geliştirir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %