GRAFİK TASARIMI PROGRAMI | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MUDU 130 | ||||||||
Ders İsmi: | Liderlik ve Motivasyon | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. DURSUN BOZ | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Liderlik, karar alma, planlama ve organizasyonel yapı oluşturma gibi temel yönetim becerilerini kazandırır. Stratejik yönetim ve insan kaynakları gibi disiplinlerle entegre çalışarak, organizasyonel etkinlik ve verimlilik konularında yetkinlik kazandırır. Çevresel sürdürülebilirlik ve etik yönetim uygulamaları konusunda farkındalık oluşturarak sosyal sorumluluk bilincini artırır. Ayrıca, eşitlik ve adaletin iyileştirilmesine yönelik yapılar geliştirerek bireysel refah ve esenliğe katkı sağlar. |
Dersin İçeriği: | Ders, liderlik, karar alma, planlama, organizasyonel yapı oluşturma ve kontrol gibi temel yönetim fonksiyonlarını ele alır. Ayrıca, stratejik yönetim, insan kaynakları yönetimi ve değişim yönetimi gibi konular üzerinde durarak, öğrencilere organizasyonel etkinlik ve verimlilik sağlama becerisi kazandırır. Çevresel sürdürülebilirlik ve etik yönetim uygulamaları da dersin önemli bir parçası olup, öğrencilerin sosyal sorumluluk bilinci geliştirmelerine yardımcı olur. Bu içerik, öğrencilere hem bireysel hem de kurumsal düzeyde etkili yönetim ve organizasyon becerileri kazandırmayı hedefler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | LİDER VE YÖNETİCİ FARKLILIKLARI LİDERLİK İLE İLGİLİ TEORİK YAKLAŞIMLAR EVRENSEL LİDERLİK TEORİLERİ DAVRANIŞSAL TEORİLER LİDERLİKTE DURUMSALLIK TEORİLERİ GÜNCEL LİDERLİK YAKLAŞIMLARI KARİZMATİK LİDERLİK ETKİLEŞİMCİ LİDERLİK DÖNÜŞÜMCÜ LİDERLİK İŞLETME YÖNETİMİ VE ORGANİZASYON YAPILARINDAKİ DEĞİŞİMİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÖĞRENEN KURUMLAR MOTİVASYONUN TANIMI, AMACI, KAPSAMI KAPSAM TEORİLERİ MASLOW’UN İHTİYAÇLAR HİYERARŞİSİ TEORİSİ MCCLELLAND’IN BAŞARMA İHTİYACI TEORİSİ ÇİFT FAKTÖR TEORİSİ MOTİVASYONUN ÖZENDİRİCİ ARAÇLARI MOTİVASYON ARAÇLARININ SINIFLANDIRILMASI EKONOMİK ARAÇLAR PSİKO-SOSYAL ARAÇLAR ÖRGÜTSEL VE YÖNETSEL ARAÇLAR LİDERLİK VE İLETİŞİM İLETİŞİM SÜRECİ İLETİŞİMİN ETKİNLİĞİNİ ETKİLEYEN UNSURLAR İŞLETMELERDE İLETİŞİM İLETİŞİM KAVRAMI İLETİŞİM SÜRECİ VE ÖGELERİ LİDERLİK – ÖRGÜTSEL ADALET ALGISI İLİŞKİSİ LİDERLİK – ÖRGÜTSEL BAĞLILIK İLİŞKİSİ LİDERLİK – İŞ TATMİNİ İLİŞKİSİ LİDERLİK – İŞTEN AYRILMA NİYETİ İLİŞKİSİ LİDERLİK – İŞ DOYUMU İLİŞKİSİ LİDERLİK – ÖRGÜTSEL VATANDAŞLIK DAVRANIŞI İLİŞKİSİ |
Diğer Kaynaklar: | PETER DRUCKER, LİDERDEN LİDERE TAMER KOÇEL, İŞLETME YÖNETİCİLİĞİ İNAN ÖZALP, İŞLETME YÖNETİMİ TAHİR AKGEMCİ, STRATEJİK YÖNETİM ALİ AKDEMİR, İŞLETMECİLİĞİN TEMEL BİLGİLERİ |
Ders Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Temel sanat ve tasarım bilgisini kuramsal ve uygulamalı olarak ifade eder. | ||||||||||||||
2) Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade eder. | ||||||||||||||
3) Görsel tasarımlarında yeni fikirler yaratabilir ve uygulayabilir. | ||||||||||||||
4) Gözlemlediği nesneyi ve imgesel tasarımları elde ve dijital ortamda çizebilme becerisine sahiptir. | ||||||||||||||
5) Grafik Tasarımı alanına özgü bilgisayar yazılımlarını ve bilişim-iletişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanır. | ||||||||||||||
6) Görsel tasarım çalışmalarında tipografiyi görsel iletişim aracı olarak etkin kullanır. | ||||||||||||||
7) Üretilen görsel çalışmaları baskıya hazır hale getirir. | ||||||||||||||
8) Fotoğraf tarihini, kavramlarını ve tekniklerini bilir. | ||||||||||||||
9) Grafik tasarım ürünlerinde kullanacağı görsellerin temel düzeyde fotoğraf çekimini yapar. | ||||||||||||||
10) Farklı medya ortamlarında hareketli/durağan görüntü programlarını kullanarak video üretir. | ||||||||||||||
11) Temel düzeyde web sayfası tasarlar ve sayfasının yayınlanmasını sağlar. | ||||||||||||||
12) Tasarımlarını bilgisayar vb. teknolojik cihazlar aracılığıyla etkili bir şekilde sunabilir. | ||||||||||||||
13) Tarihi ve çağdaş sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | ||||||||||||||
14) Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası çerçevede teknolojik gelişmeleri takip eder ve gelişmelerin gerektirdiği yeniliklere mesleki etik kurallara bağlı kalarak uyum sağlayabilir. | ||||||||||||||
15) Alanında ve disiplinler arası ilişkiler bağlamında tüm süreçlere ilişkin bireysel ve grup içi profesyonel stratejiler ve planlar geliştirir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel sanat ve tasarım bilgisini kuramsal ve uygulamalı olarak ifade eder. | |
2) | Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade eder. | |
3) | Görsel tasarımlarında yeni fikirler yaratabilir ve uygulayabilir. | |
4) | Gözlemlediği nesneyi ve imgesel tasarımları elde ve dijital ortamda çizebilme becerisine sahiptir. | |
5) | Grafik Tasarımı alanına özgü bilgisayar yazılımlarını ve bilişim-iletişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanır. | |
6) | Görsel tasarım çalışmalarında tipografiyi görsel iletişim aracı olarak etkin kullanır. | |
7) | Üretilen görsel çalışmaları baskıya hazır hale getirir. | |
8) | Fotoğraf tarihini, kavramlarını ve tekniklerini bilir. | |
9) | Grafik tasarım ürünlerinde kullanacağı görsellerin temel düzeyde fotoğraf çekimini yapar. | |
10) | Farklı medya ortamlarında hareketli/durağan görüntü programlarını kullanarak video üretir. | |
11) | Temel düzeyde web sayfası tasarlar ve sayfasının yayınlanmasını sağlar. | |
12) | Tasarımlarını bilgisayar vb. teknolojik cihazlar aracılığıyla etkili bir şekilde sunabilir. | |
13) | Tarihi ve çağdaş sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | |
14) | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası çerçevede teknolojik gelişmeleri takip eder ve gelişmelerin gerektirdiği yeniliklere mesleki etik kurallara bağlı kalarak uyum sağlayabilir. | |
15) | Alanında ve disiplinler arası ilişkiler bağlamında tüm süreçlere ilişkin bireysel ve grup içi profesyonel stratejiler ve planlar geliştirir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |