İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI PROGRAMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MUDU 117 | ||||||||
Ders İsmi: | E-Ticaret | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. MİNE SÖNMEZAY | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı elektronik ticaret ile ilgili temel bilgilerin öğrenilmesini ve günümüzdeki yeni iş anlayışının öğrenciler tarafından anlaşılmasını amaçlamaktadır. Bu ders öğrencilere iş hayatında kullanabilecekleri bilgi ve beceriler kazandıracaktır. Bu ders öğrencilere e-ticaret türleri, e-ticarette başarı faktörleri, e-ticaret teknoloji alt yapısı, e-ticarette ödeme sistemleri, sosyal medya ve mobil ticaret ve e-ticaret uygulamaları örneklerini anlama yetisi kazandıracaktır. Öğrenciler bu derste e-ticaret ortamında işletmelerin uyguladığı stratejileri ve uygulamaları analiz edebilmeyi öğrenir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders E-ticaret temel kavramları, E-ticaretin gelişimi, E-ticaretin araçları, E-ticaret ve pazarlama, E-ticarette ödeme sitemleri, E-ticarette ödeme sitemlerinde güvenlik ve E-ticaret uygulamaları konularını kapsar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | E-ticaretin gelişimi ve temel kavramları | |
2) | E-ticarette kullanılan araçlar | |
3) | E-ticarette kullanılan araçlar | |
4) | E-iş ve e-dönüşüm | |
5) | E-ticaret ve pazarlama | |
6) | Teknik Gezi | |
7) | E-ticaret ve pazarlama | |
8) | ARA SINAV | |
9) | Mobil ticaret | |
10) | E-ticaret uzmanı derse katılımı | |
11) | E-ticarette ödeme sitemleri ve ödeme sitemlerinde güvenlik | |
12) | E-ticarette hukuk | |
13) | E-ticaret uygulamaları | |
14) | E-ticaret uygulamaları |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Elektronik Ticaret, Gazanfer Erbaşlar-Şükrü Dokur, 3. Baskı, Nisan 2016 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Akademik ve profesyonel ortamlarda doğru, uygun ve tutarlı yazılı ve sözlü söylem üretmek için İngilizce dilini kullanır. | |||||||||
2) İngilizce karmaşık yazılı ve sözlü metinleri yorumlamak için eleştirel okuma ve dinleme becerilerini geliştirir. | |||||||||
3) Fikirleri açık, ikna edici ve tutarlı bir şekilde sunmak için ileri düzeyde akademik İngilizce ile hem yazılı hem de sözlü iletişimde yeterlilik gösterir. | |||||||||
4) Farklı bakış açılarına saygılı bir şekilde İngilizce'de güçlü kişilerarası iletişim becerileri sergileyerek grup tartışmalarında ve projelerde etkili bir şekilde işbirliği yapar. | |||||||||
5) Farklı dönemlere ait çeşitli edebi metinleri tematik, kültürel ve felsefi bağlamlarını anlayarak analiz edebilir. | |||||||||
6) İngiliz dilinin farklı bağlamlar ve çeşitler genelinde yapısı, işlevi ve evrimi hakkında derinlemesine bir anlayış geliştirmek için dil teorilerini uygular. | |||||||||
7) Dünya çapındaki varyasyonları anlamak için farklı lehçeleri ve dilin kültürel uyarlamalarını karşılaştırarak küresel İngilizce varyasyonlarını araştırır. | |||||||||
8) Metinlerin kapsamlı yorumlarını oluşturmak için edebiyat eleştirisi ve dil çalışmaları teorilerini sentezler. | |||||||||
9) Uygun metodolojileri ve alıntı formlarını uygulayarak hem İngiliz edebiyatı hem de dilbilim alanında araştırma yürüterek akademik kaynaklarla eleştirel bir şekilde ilgilenir. | |||||||||
10) Akademik dürüstlük ilkelerine bağlı kalarak hem edebiyat hem de dil çalışmalarında etik iletişim uygulamaları gösterir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Akademik ve profesyonel ortamlarda doğru, uygun ve tutarlı yazılı ve sözlü söylem üretmek için İngilizce dilini kullanır. | |
2) | İngilizce karmaşık yazılı ve sözlü metinleri yorumlamak için eleştirel okuma ve dinleme becerilerini geliştirir. | |
3) | Fikirleri açık, ikna edici ve tutarlı bir şekilde sunmak için ileri düzeyde akademik İngilizce ile hem yazılı hem de sözlü iletişimde yeterlilik gösterir. | |
4) | Farklı bakış açılarına saygılı bir şekilde İngilizce'de güçlü kişilerarası iletişim becerileri sergileyerek grup tartışmalarında ve projelerde etkili bir şekilde işbirliği yapar. | |
5) | Farklı dönemlere ait çeşitli edebi metinleri tematik, kültürel ve felsefi bağlamlarını anlayarak analiz edebilir. | |
6) | İngiliz dilinin farklı bağlamlar ve çeşitler genelinde yapısı, işlevi ve evrimi hakkında derinlemesine bir anlayış geliştirmek için dil teorilerini uygular. | |
7) | Dünya çapındaki varyasyonları anlamak için farklı lehçeleri ve dilin kültürel uyarlamalarını karşılaştırarak küresel İngilizce varyasyonlarını araştırır. | |
8) | Metinlerin kapsamlı yorumlarını oluşturmak için edebiyat eleştirisi ve dil çalışmaları teorilerini sentezler. | |
9) | Uygun metodolojileri ve alıntı formlarını uygulayarak hem İngiliz edebiyatı hem de dilbilim alanında araştırma yürüterek akademik kaynaklarla eleştirel bir şekilde ilgilenir. | |
10) | Akademik dürüstlük ilkelerine bağlı kalarak hem edebiyat hem de dil çalışmalarında etik iletişim uygulamaları gösterir. |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Teknik gezi | |
Web Tabanlı Öğrenme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Grup Projesi | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 10 | 2 | 20 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 1 | 2 | 2 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Küçük Sınavlar | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınavlar | 1 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 26 |