GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI PROGRAMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MUDU 115
Ders İsmi: Yapay Zekâ Teknolojileri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi IŞIL GÜZEY
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Yapay Zeka Teknolojileri dersi, yapay zekanın temel kavramlarını ve uygulamalarını öğretmeyi, öğrencilerin bu alanda pratik deneyim kazanmalarını ve yapay zekanın günlük hayattaki rolünü anlamalarını amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Bu ders, yapay zekanın temel kavramları, makine öğrenmesi, derin öğrenme, doğal dil işleme ve öneri sistemleri gibi yapay zekanın çeşitli alanlarını ele almaktadır. Öğrenciler, pratik uygulamalar ve örneklerle yapay zekanın günlük hayattaki kullanım alanlarını keşfedecek ve temel yapay zeka algoritmalarını deneyimleme fırsatı bulacaklardır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Yapay zekanın temel kavramlarını ve tarihsel gelişimini açıklar.
2) Makine öğrenmesi ve derin öğrenme algoritmalarının temel prensiplerini tanır ve basit modeller oluşturur.
3) Doğal dil işleme ve öneri sistemleri gibi yapay zeka uygulamalarının günlük hayattaki rolünü anlar.
4) Yapay zeka ile ilgili etik ve toplumsal konuları tartışır.
5) Pratik uygulamalarla yapay zeka teknolojilerini kullanarak gerçek dünya problemlerine çözümler geliştirir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yapay Zekaya Giriş
1)
2) Yapay Zeka ve Veri İlişkisi İlk derste paylaşılan sunum ve yardımcı kaynak dokümanların okunması
3) Makine Öğrenmesi Kavramları Konuya ilişkin paylaşılan sunum ve yardımcı kaynaklardan çalışma
4) Görüntü İşleme ve Yapay zeka Konuya ilişkin paylaşılan sunum ve yardımcı kaynaklardan çalışma
5) Derin Öğrenme ve Yapay Sinir Ağları Konuya ilişkin paylaşılan sunum ve yardımcı kaynaklardan çalışma-
6) Doğal Dil İşleme (NLP) Konuya ilişkin paylaşılan sunum ve yardımcı kaynaklardan çalışma
7) Yapay Zekanın Eğlencede Kullanımı Konuya ilişkin paylaşılan sunum ve yardımcı kaynaklardan çalışma
8) Ara Sınav
9) Robotik ve Yapay Zeka Konuya ilişkin paylaşılan sunum ve yardımcı kaynaklardan çalışma
10) Sağlıkta Yapay Zeka ve Derin Öğrenme Uygulamaları Konuya ilişkin paylaşılan sunum ve yardımcı kaynaklardan çalışma
11) Yapay Zekanın Sınırlılıkları ve Kısıtları Konuya ilişkin paylaşılan sunum ve yardımcı kaynaklardan çalışma
12) Yapay Zekanın Etik ve Toplumsal Boyutları Konuya ilişkin paylaşılan sunum ve yardımcı kaynaklardan çalışma
13) Yapay Zekanın Geleceği ve Kariyer Fırsatları Konuya ilişkin paylaşılan sunum ve yardımcı kaynaklardan çalışma
14) Genel Değerlendirme ve Soru Cevap Konuya ilişkin paylaşılan sunum ve yardımcı kaynaklardan çalışma
15) Dönem Sonu Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Tasarım ve iletişim alanında mesleki bilgileri temel düzeyde bilir.
2) Alanında edindiği uygulamalı bilgileri tasarım uygulamaları konusunda gerekli olan modern teknik ve araçları tanır, çözümlerde kullanır.
3) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
4) Tasarım alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
5) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
6) Tasarım alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
7) Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir.
8) Tasarım alanın gelişmelerini takip eder ve yaşam boyu öğrenme kavramını özümser.
9) Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktararak alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir.
10) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje, tasarım ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
11) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tasarım ve iletişim alanında mesleki bilgileri temel düzeyde bilir.
2) Alanında edindiği uygulamalı bilgileri tasarım uygulamaları konusunda gerekli olan modern teknik ve araçları tanır, çözümlerde kullanır.
3) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
4) Tasarım alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
5) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
6) Tasarım alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
7) Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir.
8) Tasarım alanın gelişmelerini takip eder ve yaşam boyu öğrenme kavramını özümser.
9) Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktararak alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir.
10) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje, tasarım ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
11) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Problem Çözme
Soru cevap/ Tartışma
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 1 10
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 1 17 17
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 90