GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI PROGRAMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MUDU 115 | ||||||||
Ders İsmi: | Yapay Zekâ Teknolojileri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi IŞIL GÜZEY | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Yapay Zeka Teknolojileri dersi, yapay zekanın temel kavramlarını ve uygulamalarını öğretmeyi, öğrencilerin bu alanda pratik deneyim kazanmalarını ve yapay zekanın günlük hayattaki rolünü anlamalarını amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, yapay zekanın temel kavramları, makine öğrenmesi, derin öğrenme, doğal dil işleme ve öneri sistemleri gibi yapay zekanın çeşitli alanlarını ele almaktadır. Öğrenciler, pratik uygulamalar ve örneklerle yapay zekanın günlük hayattaki kullanım alanlarını keşfedecek ve temel yapay zeka algoritmalarını deneyimleme fırsatı bulacaklardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yapay Zekaya Giriş | |
1) | ||
2) | Yapay Zeka ve Veri İlişkisi | İlk derste paylaşılan sunum ve yardımcı kaynak dokümanların okunması |
3) | Makine Öğrenmesi Kavramları | Konuya ilişkin paylaşılan sunum ve yardımcı kaynaklardan çalışma |
4) | Görüntü İşleme ve Yapay zeka | Konuya ilişkin paylaşılan sunum ve yardımcı kaynaklardan çalışma |
5) | Derin Öğrenme ve Yapay Sinir Ağları | Konuya ilişkin paylaşılan sunum ve yardımcı kaynaklardan çalışma- |
6) | Doğal Dil İşleme (NLP) | Konuya ilişkin paylaşılan sunum ve yardımcı kaynaklardan çalışma |
7) | Yapay Zekanın Eğlencede Kullanımı | Konuya ilişkin paylaşılan sunum ve yardımcı kaynaklardan çalışma |
8) | Ara Sınav | |
9) | Robotik ve Yapay Zeka | Konuya ilişkin paylaşılan sunum ve yardımcı kaynaklardan çalışma |
10) | Sağlıkta Yapay Zeka ve Derin Öğrenme Uygulamaları | Konuya ilişkin paylaşılan sunum ve yardımcı kaynaklardan çalışma |
11) | Yapay Zekanın Sınırlılıkları ve Kısıtları | Konuya ilişkin paylaşılan sunum ve yardımcı kaynaklardan çalışma |
12) | Yapay Zekanın Etik ve Toplumsal Boyutları | Konuya ilişkin paylaşılan sunum ve yardımcı kaynaklardan çalışma |
13) | Yapay Zekanın Geleceği ve Kariyer Fırsatları | Konuya ilişkin paylaşılan sunum ve yardımcı kaynaklardan çalışma |
14) | Genel Değerlendirme ve Soru Cevap | Konuya ilişkin paylaşılan sunum ve yardımcı kaynaklardan çalışma |
15) | Dönem Sonu Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Tasarım ve iletişim alanında mesleki bilgileri temel düzeyde bilir. | ||||||||||
2) Alanında edindiği uygulamalı bilgileri tasarım uygulamaları konusunda gerekli olan modern teknik ve araçları tanır, çözümlerde kullanır. | ||||||||||
3) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | ||||||||||
4) Tasarım alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | ||||||||||
5) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | ||||||||||
6) Tasarım alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||||||
7) Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir. | ||||||||||
8) Tasarım alanın gelişmelerini takip eder ve yaşam boyu öğrenme kavramını özümser. | ||||||||||
9) Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktararak alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. | ||||||||||
10) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje, tasarım ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. | ||||||||||
11) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tasarım ve iletişim alanında mesleki bilgileri temel düzeyde bilir. | |
2) | Alanında edindiği uygulamalı bilgileri tasarım uygulamaları konusunda gerekli olan modern teknik ve araçları tanır, çözümlerde kullanır. | |
3) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | |
4) | Tasarım alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |
5) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | |
6) | Tasarım alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
7) | Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir. | |
8) | Tasarım alanın gelişmelerini takip eder ve yaşam boyu öğrenme kavramını özümser. | |
9) | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktararak alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. | |
10) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje, tasarım ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. | |
11) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Problem Çözme | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Web Tabanlı Öğrenme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 1 | 10 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 17 | 17 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 90 |