GRAFİK TASARIMI PROGRAMI
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MUDU 114
Ders İsmi: Yeni Medya
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. EMİNE KILIÇASLAN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı:
Dersin İçeriği:

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) Temel sanat ve tasarım bilgisini kuramsal ve uygulamalı olarak ifade eder.
2) Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade eder.
3) Görsel tasarımlarında yeni fikirler yaratabilir ve uygulayabilir.
4) Gözlemlediği nesneyi ve imgesel tasarımları elde ve dijital ortamda çizebilme becerisine sahiptir.
5) Grafik Tasarımı alanına özgü bilgisayar yazılımlarını ve bilişim-iletişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanır.
6) Görsel tasarım çalışmalarında tipografiyi görsel iletişim aracı olarak etkin kullanır.
7) Üretilen görsel çalışmaları baskıya hazır hale getirir.
8) Fotoğraf tarihini, kavramlarını ve tekniklerini bilir.
9) Grafik tasarım ürünlerinde kullanacağı görsellerin temel düzeyde fotoğraf çekimini yapar.
10) Farklı medya ortamlarında hareketli/durağan görüntü programlarını kullanarak video üretir.
11) Temel düzeyde web sayfası tasarlar ve sayfasının yayınlanmasını sağlar.
12) Tasarımlarını bilgisayar vb. teknolojik cihazlar aracılığıyla etkili bir şekilde sunabilir.
13) Tarihi ve çağdaş sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
14) Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası çerçevede teknolojik gelişmeleri takip eder ve gelişmelerin gerektirdiği yeniliklere mesleki etik kurallara bağlı kalarak uyum sağlayabilir.
15) Alanında ve disiplinler arası ilişkiler bağlamında tüm süreçlere ilişkin bireysel ve grup içi profesyonel stratejiler ve planlar geliştirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel sanat ve tasarım bilgisini kuramsal ve uygulamalı olarak ifade eder.
2) Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade eder.
3) Görsel tasarımlarında yeni fikirler yaratabilir ve uygulayabilir.
4) Gözlemlediği nesneyi ve imgesel tasarımları elde ve dijital ortamda çizebilme becerisine sahiptir.
5) Grafik Tasarımı alanına özgü bilgisayar yazılımlarını ve bilişim-iletişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanır.
6) Görsel tasarım çalışmalarında tipografiyi görsel iletişim aracı olarak etkin kullanır.
7) Üretilen görsel çalışmaları baskıya hazır hale getirir.
8) Fotoğraf tarihini, kavramlarını ve tekniklerini bilir.
9) Grafik tasarım ürünlerinde kullanacağı görsellerin temel düzeyde fotoğraf çekimini yapar.
10) Farklı medya ortamlarında hareketli/durağan görüntü programlarını kullanarak video üretir.
11) Temel düzeyde web sayfası tasarlar ve sayfasının yayınlanmasını sağlar.
12) Tasarımlarını bilgisayar vb. teknolojik cihazlar aracılığıyla etkili bir şekilde sunabilir.
13) Tarihi ve çağdaş sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
14) Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası çerçevede teknolojik gelişmeleri takip eder ve gelişmelerin gerektirdiği yeniliklere mesleki etik kurallara bağlı kalarak uyum sağlayabilir.
15) Alanında ve disiplinler arası ilişkiler bağlamında tüm süreçlere ilişkin bireysel ve grup içi profesyonel stratejiler ve planlar geliştirir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %