İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI PROGRAMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MUDU 102 | ||||||||
Ders İsmi: | Filmler Aracılığıyla İngilizce | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi FATİH YAVUZ | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Film diyalogları ve anlatıları üzerinden İngilizce dil becerilerini geliştirmek. Farklı aksanlar ve konuşma tarzlarıyla etkileşimde bulunarak dinleme anlama yeteneğini geliştirmek. Güncel toplumla ilgili temalara odaklanarak bağlam içinde kelime dağarcığını ve deyimsel ifadeleri genişletmek. Karakter gelişimi ve hikaye yapısını analiz ederek eleştirel düşünme ve tartışma becerilerini teşvik etmek. Filmlerde sunulan farklı bakış açılarını keşfederek kültürel farkındalık ve takdiri artırmak. |
Dersin İçeriği: | Film Analizine Giriş Film terimlerini anlama Farklı türler ve özellikleri Dinleme Becerilerini Geliştirme Seçilen filmlerden diyaloglara odaklanan alıştırmalar Aksanları ve gündelik dili tanıma Kelime Dağarcığını Geliştirme Yaygın film konularına ilişkin tematik kelime dağarcığı (örneğin, aşk, çatışma, macera) Filmlerde kullanılan deyimsel ifadeler ve kalıplar Karakter ve Hikaye Analizi Karakter motivasyonlarını ve gelişimini keşfetme Hikaye yapısı ve temaların analizi Filmlerde Kültürel Bağlam Seçilen filmlerdeki kültürel referanslar ve toplumsal konuları inceleme Kültürün hikaye anlatımına etkisini tartışma Grup Tartışmaları ve Sunumlar Film yorumları hakkında tartışmalara katılma Seçilen sahnelerin veya karakterlerin analizini sunma Final Projesi Seçilen bir filmi analiz eden kısa bir film veya sunum oluşturma |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | text book |
Diğer Kaynaklar: | movies in English |
Ders Öğrenme Kazanımları | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Akademik ve profesyonel ortamlarda doğru, uygun ve tutarlı yazılı ve sözlü söylem üretmek için İngilizce dilini kullanır. | |||||||||
2) İngilizce karmaşık yazılı ve sözlü metinleri yorumlamak için eleştirel okuma ve dinleme becerilerini geliştirir. | |||||||||
3) Fikirleri açık, ikna edici ve tutarlı bir şekilde sunmak için ileri düzeyde akademik İngilizce ile hem yazılı hem de sözlü iletişimde yeterlilik gösterir. | |||||||||
4) Farklı bakış açılarına saygılı bir şekilde İngilizce'de güçlü kişilerarası iletişim becerileri sergileyerek grup tartışmalarında ve projelerde etkili bir şekilde işbirliği yapar. | |||||||||
5) Farklı dönemlere ait çeşitli edebi metinleri tematik, kültürel ve felsefi bağlamlarını anlayarak analiz edebilir. | |||||||||
6) İngiliz dilinin farklı bağlamlar ve çeşitler genelinde yapısı, işlevi ve evrimi hakkında derinlemesine bir anlayış geliştirmek için dil teorilerini uygular. | |||||||||
7) Dünya çapındaki varyasyonları anlamak için farklı lehçeleri ve dilin kültürel uyarlamalarını karşılaştırarak küresel İngilizce varyasyonlarını araştırır. | |||||||||
8) Metinlerin kapsamlı yorumlarını oluşturmak için edebiyat eleştirisi ve dil çalışmaları teorilerini sentezler. | |||||||||
9) Uygun metodolojileri ve alıntı formlarını uygulayarak hem İngiliz edebiyatı hem de dilbilim alanında araştırma yürüterek akademik kaynaklarla eleştirel bir şekilde ilgilenir. | |||||||||
10) Akademik dürüstlük ilkelerine bağlı kalarak hem edebiyat hem de dil çalışmalarında etik iletişim uygulamaları gösterir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Akademik ve profesyonel ortamlarda doğru, uygun ve tutarlı yazılı ve sözlü söylem üretmek için İngilizce dilini kullanır. | |
2) | İngilizce karmaşık yazılı ve sözlü metinleri yorumlamak için eleştirel okuma ve dinleme becerilerini geliştirir. | |
3) | Fikirleri açık, ikna edici ve tutarlı bir şekilde sunmak için ileri düzeyde akademik İngilizce ile hem yazılı hem de sözlü iletişimde yeterlilik gösterir. | |
4) | Farklı bakış açılarına saygılı bir şekilde İngilizce'de güçlü kişilerarası iletişim becerileri sergileyerek grup tartışmalarında ve projelerde etkili bir şekilde işbirliği yapar. | |
5) | Farklı dönemlere ait çeşitli edebi metinleri tematik, kültürel ve felsefi bağlamlarını anlayarak analiz edebilir. | |
6) | İngiliz dilinin farklı bağlamlar ve çeşitler genelinde yapısı, işlevi ve evrimi hakkında derinlemesine bir anlayış geliştirmek için dil teorilerini uygular. | |
7) | Dünya çapındaki varyasyonları anlamak için farklı lehçeleri ve dilin kültürel uyarlamalarını karşılaştırarak küresel İngilizce varyasyonlarını araştırır. | |
8) | Metinlerin kapsamlı yorumlarını oluşturmak için edebiyat eleştirisi ve dil çalışmaları teorilerini sentezler. | |
9) | Uygun metodolojileri ve alıntı formlarını uygulayarak hem İngiliz edebiyatı hem de dilbilim alanında araştırma yürüterek akademik kaynaklarla eleştirel bir şekilde ilgilenir. | |
10) | Akademik dürüstlük ilkelerine bağlı kalarak hem edebiyat hem de dil çalışmalarında etik iletişim uygulamaları gösterir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 2 | 5 | 10 |
Ödevler | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 92 |