BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ (YÜKSEK LİSANS) (TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | BMB 529 | ||||||||
Ders İsmi: | Mikroservis Tasarımı ve Geliştirme | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi CAN RAZBONYALI | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, günden güne gelişen yazılım geliştirme mimarisi olan mikroservis mimarilerini Spring Boot(JAVA) kullanarak matığını anlatmaktır. |
Dersin İçeriği: | Spring Boot ile mikroservis tasarlamak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Java ve Spring Boot temelleri. | |
2) | Java ve Spring Boot temelleri. | |
3) | Java ve Spring Boot temelleri üzerine yapılacaklar listesi uygulaması geliştirmek. | |
4) | Yapılacaklar listesi uygulamasında DTO tasarım şablonunun uygulanması. | |
5) | Docker teknolojisi ve temel işlevi hakkında bilgi. | |
6) | Ders anlatımında geliştirilmekte olan yapılacaklar listesi uygulamasına MVC tasarım şablonunun uygulanması. | |
7) | Docker ile postgresql veri tabanı yönetim sistemini çalışır hale getirmek ve yapılacaklar listesinin veri tabanı yönetim sistmine bağlantısını sağlamak. | |
8) | Veri tabanı yönetim sistemi ile uygulama arasında bulunan ORM aracı olan hibernate ile ilgili bilgi aktarımı. | |
9) | Hibernate nesne ilişki türleri. * One - to - One * One - to - Many * Many - to - One * Many - to - Many | |
10) | Yapılacaklar listesi uygulamasını çok kullanıcı hale gelemesi için kullanıcı servisinin geliştirilmesi. | |
11) | Kullanıcı servisinin geliştirilmesine devam edilmesi. | |
12) | Kullanıcı servisinin geliştirilmesine devam edilmesi ve Spring Güvenlik paketi ve JWT yapısının anlatımı. | |
13) | Kullanıcı servisinin geliştirilmesine devam edilmesi. | |
14) | Genel tekrar. |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim üyesi tarafından paylaşılan kaynak notlar ve videolar. |
Diğer Kaynaklar: | Öğretim üyesinin özel sektör tecrübeleri. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Planlama, analiz, tasarım ve yapılandırma aşamalarını içeren bilgi sistemleri geliştirilmesinde kapsamlı bilgi sahibi olma, ilgili geliştirme yöntemleri ve modelleme araçlarını tanıma. | ||||||||||||
2) Bilgisayar mühendisliği alanında ileri uygulamaları gerçekleştirecek düzeyde kapsamlı bilgi sahibi olma. | ||||||||||||
3) Bilgi ve İletişim Teknolojileri alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, değerlendirme ve uygulama, farklı disiplinlerden bilgiyi entegre etme. | ||||||||||||
4) Farklı alanlarda bilimsel yöntemlerle bilgiyi keşfetme, sonuç çıkarma, paylaşma ve uygulama; farklı disiplinlere ait bilgileri ilişkilendirme. | ||||||||||||
5) Bilgi teknolojileri alanıyla ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | ||||||||||||
6) Bilgi ve İletişim Teknolojileri alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | ||||||||||||
7) Bilgi ve İletişim Teknolojileri alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | ||||||||||||
8) Bilgisayar Mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | ||||||||||||
9) Bilgisayar Mühendiliği alanındaki güncel çalışmalardan haberdar olma, gelişmeleri sürekli takip etme, gerektiğinde bunları inceleme ve adlandırma. | ||||||||||||
10) Türkçe ve İngilizce olarak sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma. | ||||||||||||
11) Çalışmalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme. | ||||||||||||
12) Bilgi Teknolojileri ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | ||||||||||||
13) Bilgisayar Mühendiliği alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Planlama, analiz, tasarım ve yapılandırma aşamalarını içeren bilgi sistemleri geliştirilmesinde kapsamlı bilgi sahibi olma, ilgili geliştirme yöntemleri ve modelleme araçlarını tanıma. | 5 |
2) | Bilgisayar mühendisliği alanında ileri uygulamaları gerçekleştirecek düzeyde kapsamlı bilgi sahibi olma. | 4 |
3) | Bilgi ve İletişim Teknolojileri alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, değerlendirme ve uygulama, farklı disiplinlerden bilgiyi entegre etme. | 4 |
4) | Farklı alanlarda bilimsel yöntemlerle bilgiyi keşfetme, sonuç çıkarma, paylaşma ve uygulama; farklı disiplinlere ait bilgileri ilişkilendirme. | 4 |
5) | Bilgi teknolojileri alanıyla ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 3 |
6) | Bilgi ve İletişim Teknolojileri alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | 4 |
7) | Bilgi ve İletişim Teknolojileri alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | 2 |
8) | Bilgisayar Mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | 4 |
9) | Bilgisayar Mühendiliği alanındaki güncel çalışmalardan haberdar olma, gelişmeleri sürekli takip etme, gerektiğinde bunları inceleme ve adlandırma. | 4 |
10) | Türkçe ve İngilizce olarak sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma. | 1 |
11) | Çalışmalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme. | 1 |
12) | Bilgi Teknolojileri ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | 3 |
13) | Bilgisayar Mühendiliği alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | 4 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Web Tabanlı Öğrenme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Raporlama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Kurul-Committee | 72 | % 0 |
Devam | 72 | % 0 |
Laboratuar | 72 | % 0 |
Uygulama | 72 | % 0 |
Ödev | 3 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Uygulama | 13 | 13 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 |
Ödevler | 13 | 78 |
Ara Sınavlar | 14 | 42 |
Final | 13 | 52 |
Toplam İş Yükü | 255 |