Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, öğrencilerin bilgi teknolojileri, yazılım mühendisliği, yönetim bilişim sistemleri vb. alanlarda edindikleri bilgileri uygulayarak bir proje geliştirmeleri, proje yönetimi süreçlerini tecrübe etmeleri ve proje çıktısını yazılı ve sözlü olarak sunabilmeleridir. |
Dersin İçeriği: |
Bu derste, öğrencilerin lisansüstü düzeyde bir proje fikrini geliştirerek planlaması, uygulaması ve sunması amaçlanmaktadır. Proje süreci; araştırma yapma, analiz etme, tasarlama, uygulama geliştirme, test etme, değerlendirme ve raporlama gibi aşamaları kapsamaktadır. Öğrenciler, seçtikleri konu çerçevesinde danışman öğretim üyesi rehberliğinde çalışarak; belirli bir probleme çözüm üretmeye, sistem tasarımı yapmaya veya var olan bir yöntemi geliştirmeye yönelik bir proje yürütürler. Dönem sonunda, öğrenciler hazırladıkları projeyi yazılı bir rapor ve sözlü sunum ile jüri önünde savunurlar. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin işleyişi, teslim tarihleri, değerlendirme kriterleri, proje önerisi hazırlama hakkında bilgilendirme. |
|
2) |
Danışman onayı ile proje konusu belirleme, literatür tarama yöntemleri. |
|
3) |
Proje hedefleri, kapsamı, varsayımlar, kısıtlar ve başarı ölçütlerinin belirlenmesi. |
|
4) |
Projede kullanılacak yöntemler, yazılım/donanım araçları ve veri kaynaklarının seçilmesi. |
|
5) |
Seçilen alandaki mevcut çalışmaların özeti ve projeye etkileri. |
|
6) |
Proje planı hazırlama, Gantt şeması, kilometre taşları, kaynak planlaması ve görev dağılımı (varsa). |
|
7) |
Sistem tasarımı ve model geliştirme, uygulama mimarisi, iş akış diyagramları, veri modelleri, prototip vb. |
|
8) |
Ara sunum / aşama raporu, projeye dair gelişmelerin danışmana aktarımı ve danışmandan geri bildirim alma. |
|
9) |
Uygulama geliştirme süreci, kodlama, modelleme ve analiz çalışmaları. |
|
10) |
Geliştirilen sistemin test edilmesi, doğruluk analizleri. |
|
11) |
Sonuçların değerlendirilmesi, elde edilen bulguların yorumlanması ve değerlendirilmesi. |
|
12) |
Enstitü proje yazım formatına uygun proje doküman yazımı. |
|
13) |
Proje doküman yazımının tamamlanması ve sunum hazırlığı. |
|
14) |
Öğrencilerin proje sunmaları. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Planlama, analiz, tasarım ve yapılandırma aşamalarını içeren bilgi sistemleri geliştirilmesinde kapsamlı bilgi sahibi olma, ilgili geliştirme yöntemleri ve modelleme araçlarını tanıma. |
|
2) |
Bilgisayar mühendisliği alanında ileri uygulamaları gerçekleştirecek düzeyde kapsamlı bilgi sahibi olma. |
|
3) |
Bilgi ve İletişim Teknolojileri alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, değerlendirme ve uygulama, farklı disiplinlerden bilgiyi entegre etme. |
|
4) |
Farklı alanlarda bilimsel yöntemlerle bilgiyi keşfetme, sonuç çıkarma, paylaşma ve uygulama; farklı disiplinlere ait bilgileri ilişkilendirme. |
|
5) |
Bilgi teknolojileri alanıyla ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
|
6) |
Bilgi ve İletişim Teknolojileri alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
|
7) |
Bilgi ve İletişim Teknolojileri alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
|
8) |
Bilgisayar Mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
|
9) |
Bilgisayar Mühendiliği alanındaki güncel çalışmalardan haberdar olma, gelişmeleri sürekli takip etme, gerektiğinde bunları inceleme ve adlandırma. |
|
10) |
Türkçe ve İngilizce olarak sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma. |
|
11) |
Çalışmalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme. |
|
12) |
Bilgi Teknolojileri ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
|
13) |
Bilgisayar Mühendiliği alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
|