Öğrenme Kazanımları |
|
1 - Bilgi |
Kuramsal - Olgusal |
1) Psikoterapi kuramlarının temel kavramlarını ve varsayımlarını, insan doğasına bakış açısını ve psikopatolojinin nasıl oluştuğuna ilişkin felsefesini kavrar
|
2) Psikolojik danışmanlık ve/veya psikolojik yardım görüşme yöntemlerine ilişkin bilgilere sahiptir.
|
3) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, alana ilişkin temel kavramları tanımlar, analiz eder ve yorumlar.
|
4) Psikoterapi kuramlarının terapi süreçlerinin nasıl işlendiğini kavrar.
|
5) Farklı psikoterapi yaklaşımlarını karşılaştırır, kuramların benzer ve farklı yönlerini tartışır.
|
6) Psikoterapi kuramlarının güçlü ve zayıf yönlerini bilir.
|
2 - Beceriler |
Bilişsel - Uygulamalı |
1) Alan uzmanlığını gerektiren akademik ve uygulama çalışmalarında mesleki sınırlılıklarını, yeterlilikleri ve sorumluluklarını tanımlar ve uygular.
|
2) Bilimsel yöntemlere dayalı araştırmalar yaparak istatistiksel işlemleri uygular.
|
3 - Yetkinlikler |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1) Ekip çalışması içinde lider veya ekip üyesi olarak değişik görevler alır görevlerini yerine getirir.
|
2) İnsan Hakları, evrensel değerler ve etik ilkeler bağlamında, sosyal, kültürel ve bireysel farklılıklara yönelik katılımcı farkındalık ve duyarlılık davranışı gösterir.
|
Öğrenme Yetkinliği |
1) Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinmiştir.
|
2) Doktora programına devam edebilecek düzeyde alt yapıya sahip olur.
|
Alana Özgü Yetkinlik |
1) Psikoloji alanındaki karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için gerekli mesleki teknik ve uygulamalar kullanma konusunda yaratıcı ve yenilikçi beceriler gösterir.
|
2) Psikoloji alanında Türkçe ve yabancı dilde yayımlanmış bilgi/veri kaynaklarını etkin biçimde kullanarak literatür taramaları yapabilir, bilimsel çalışmaları takip edebilir ve çalışmalarında kullanabilir.
|
3) İlgili uzmanlık alanına ilişkin güncel gelişmeleri izler, edindiği bilgileri alanda kullanabilme becerisi kazanır.
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1) Alan eğitiminin ve bilimsel araştırma yöntemlerinin gerektirdiği ölçülere dayalı olarak bilimsel yayım yapma yeterliği kazanır.
|
2) Uzmanlık alanına ilişkin öngörülemeyen konularda yapılabilecek çalışmalara karar vermek için sorumluluk alır.
|
3) Uzmanlık alanına ait bir çalışmayı projeye dönüştürebilir, projeyi yürütebilir ve tamamlayabilir.
|