BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ PROGRAMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ISG 202 | ||||||||
Ders İsmi: | İş Sağlığı ve Güvenliği II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ALİ İŞERİ | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, lisans öğrencilerine İş Sağlığı ve Güvenliği konusunda temel bir anlayış sunar. Öğrenciler, işyeri tehlikelerini tanımayı, riskleri azaltmayı ve etkili güvenlik uygulamaları ve yasal uyum ile işçi refahını sağlamayı öğrenecekler. Dersin sonunda öğrenciler, daha güvenli çalışma ortamlarına katkıda bulunma ve hem çalışan refahını hem de kurumsal bütünlüğü koruma yeteneklerine sahip olacaklar. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, İş Sağlığı ve Güvenliği'nin temel prensiplerini keşfetmenizi sağlar. Lisans öğrencileri için tasarlanan bu ders, tehlike tanımlama, risk değerlendirmesi, güvenlik yönetmelikleri ve işyeri refahının teşvik edilmesini kapsar. Uygulama örnekleri ve vaka çalışmaları ile öğrenciler, daha güvenli çalışma ortamları oluşturma, acil durum müdahalesi ve organizasyonlar içinde güvenlik kültürünü geliştirme konularında beceriler kazanacaklar. Dersin sonunda, öğrenciler endüstri standartlarına ve etik uygulamalara uygun şekilde işyeri güvenliğine katkıda bulunma konusunda donanımlı olacaklar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Aşırı Sıcaklıklara Yönelik Riskler | |
2) | Basınç Riskleri | |
3) | Elektrik Riskleri | |
4) | Elektrik Riskleri | |
5) | Yangın Riskleri ve Can Güvenliği | |
6) | Endüstriyel Hijyen ve Kapalı Alanlar | |
7) | Endüstriyel Hijyen ve Kapalı Alanlar | |
8) | Vize Sınavı | |
9) | Radyasyon Riskleri | |
10) | Radyasyon Riskleri | |
11) | Gürültü ve Titreşim Riskleri | |
12) | Gürültü ve Titreşim Riskleri | |
13) | Risk Analizi/Önleme ve Güvenlik Yönetimi | |
14) | Risk Analizi/Önleme ve Güvenlik Yönetimi | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Occupational Safety and Health for Technologists, Engineers, and Managers, Global Edition, 978-1292061993 Temel İş Sağlığı ve Güvenliği, 978-6254279003 İş Sağlığı ve Güvenliğine Giriş, 978-6254027420 |
Diğer Kaynaklar: | Occupational Safety and Health for Technologists, Engineers, and Managers, Global Edition, 978-1292061993 Temel İş Sağlığı ve Güvenliği, 978-6254279003 İş Sağlığı ve Güvenliğine Giriş, 978-6254027420 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |||||||||
1) Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışır. | |||||||||
1) Sürekli mesleki gelişimin gerekliliği bilinci ile bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri, bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili güncel gelişmeleri izler. | |||||||||
1) Sözlü ve yazılı iletişim kurar, en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||||||
2) Bilişim uygulamalarının bireysel, kurumsal, toplumsal ve evrensel boyutlardaki etkilerinin bilincindedir ve girişimcilik, yenilikçilik konuları hakkında farkındalığa sahiptir. | |||||||||
2) Bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri problemlerini saptar, tanımlar ve modeller; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | |||||||||
2) Bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri problemlerinin tanımlarını ve ilk çözümlerini elde etmek amacı ile etkileşimli deneysel ortamlar tasarlar, uygular ve bu ortamları değerlendirir | |||||||||
3) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile bilişim uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. | |||||||||
3) Bilgisayar tabanlı sistemlerde yaşam çevriminin tüm aşamalarını gerçekleştirir. | |||||||||
4) Hesaplama, matematik ve kuramsal bilgisayar bilimleri bilgileri ile bilgi ve iletişim teknolojilerini, bilişim ve/ya bilgisayar bilimleri problemlerinin çözümleri için seçer ve kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |
1) | Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışır. | |
1) | Sürekli mesleki gelişimin gerekliliği bilinci ile bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri, bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili güncel gelişmeleri izler. | |
1) | Sözlü ve yazılı iletişim kurar, en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
2) | Bilişim uygulamalarının bireysel, kurumsal, toplumsal ve evrensel boyutlardaki etkilerinin bilincindedir ve girişimcilik, yenilikçilik konuları hakkında farkındalığa sahiptir. | |
2) | Bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri problemlerini saptar, tanımlar ve modeller; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | |
2) | Bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri problemlerinin tanımlarını ve ilk çözümlerini elde etmek amacı ile etkileşimli deneysel ortamlar tasarlar, uygular ve bu ortamları değerlendirir | |
3) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile bilişim uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. | |
3) | Bilgisayar tabanlı sistemlerde yaşam çevriminin tüm aşamalarını gerçekleştirir. | |
4) | Hesaplama, matematik ve kuramsal bilgisayar bilimleri bilgileri ile bilgi ve iletişim teknolojilerini, bilişim ve/ya bilgisayar bilimleri problemlerinin çözümleri için seçer ve kullanır. |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Okuma | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Raporlama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 2 | 30 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 60 |