Dersin Amacı: |
Elektrik ve manyetizmanın temel kavram ve ilkelerini öğrenciye açık bir şekilde vermektir. |
Dersin İçeriği: |
Elektrik Yükü, Coulomb Yasası, Elektriksel Kuvvet, Elektrik Alan, Elektrik Akısı ve Gauss Yasası, Elektrik Potansiyeli, Kondansatörler, Elektrik Akımı ve Direnç, Kirchhoff Yasaları, Doğru Akım Devre Çözümlemeleri, Ölçü Aletleri, RC Devreleri, Mıknatıs ve Manyetik Alan, Manyetik Kuvvet, Hall Olayı, Amper Yasası, Biot-Savart Yasası, Maxwell Yer Değiştirme Akımı, Manyetik İndüksiyon, Faraday İndüksiyon Yasası, Manyetik Enerji, Zamanla Değişen Manyetik Alanlar |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Elektrik yükü ve korunumu, yüklü maddelerin özellikleri, Coulomb yasası, elektriksel kuvvet. |
|
2) |
Elektrik alanı, yükün elektrik alanı içinde hareketi, elektriksel çift kutup. |
|
3) |
Elektrik akısı ve Gauss yasası. |
|
4) |
Elektrik potansiyeli, eşpotansiyel, yük dağılımlarının potansiyeli. |
|
5) |
Sığa, kondansatördeki ve elektrik alandaki enerji, paralel ve seri bağlı kondansatörler, dielektrik maddeler, dielektriğin makroskopik tanımı. |
|
6) |
Elektrik akımı, direnç, özdirenç, iletkenlik ve güç. |
|
7) |
Kirchhoff yasaları, doğru akım devre çözümlemeleri, ölçü aletleri, RC devreleri. Kısım I |
|
8) |
Kirchhoff yasaları, doğru akım devre çözümlemeleri, ölçü aletleri, RC devreleri. Kısım II |
|
9) |
Arasınav + ders tekrarı |
|
10) |
Mıknatıs ve manyetik alan, elektrik yüküne etkiyen manyetik kuvvet, |
|
11) |
Akıma ve akım halkasına etkiyen manyetik kuvvet, Hall olayı |
|
12) |
Amper yasası, Biot-Savart yasası, |
|
13) |
Maxwell yer değiştirme akımı, manyetik indüksiyon, Faraday indüksiyon yasası, manyetik enerji, zamanla değişen manyetik alanlar. |
|
14) |
Genel tekrar |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
1. Raymond A. Serway, John W. (1995), Fen ve Mühendislik için Fizik 2, Palme Yayıncılık.
2. Hugh D. Young, Roger A. Freedman, (2007), Üniversite Fiziği, Cilt II, Pearson Education Yayıncılık. |
Diğer Kaynaklar: |
1. Raymond A. Serway, John W. (1995), Fen ve Mühendislik için Fizik 2, Palme Yayıncılık.
2. Hugh D. Young, Roger A. Freedman, (2007), Üniversite Fiziği, Cilt II, Pearson Education Yayıncılık. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
|
1) |
Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışır. |
|
1) |
Sürekli mesleki gelişimin gerekliliği bilinci ile bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri, bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili güncel gelişmeleri izler. |
|
1) |
Sözlü ve yazılı iletişim kurar, en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|
2) |
Bilişim uygulamalarının bireysel, kurumsal, toplumsal ve evrensel boyutlardaki etkilerinin bilincindedir ve girişimcilik, yenilikçilik konuları hakkında farkındalığa sahiptir. |
|
2) |
Bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri problemlerini saptar, tanımlar ve modeller; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. |
|
2) |
Bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri problemlerinin tanımlarını ve ilk çözümlerini elde etmek amacı ile etkileşimli deneysel ortamlar tasarlar, uygular ve bu ortamları değerlendirir |
|
3) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile bilişim uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. |
|
3) |
Bilgisayar tabanlı sistemlerde yaşam çevriminin tüm aşamalarını gerçekleştirir. |
|
4) |
Hesaplama, matematik ve kuramsal bilgisayar bilimleri bilgileri ile bilgi ve iletişim teknolojilerini, bilişim ve/ya bilgisayar bilimleri problemlerinin çözümleri için seçer ve kullanır. |
|