Dersin Amacı: |
Elektrik ve manyetizmanın temel kavram ve ilkelerini öğrenciye açık bir şekilde vermektir. |
Dersin İçeriği: |
Elektrik Yükü, Coulomb Yasası, Elektriksel Kuvvet, Elektrik Alan, Elektrik Akısı ve Gauss Yasası, Elektrik Potansiyeli, Kondansatörler, Elektrik Akımı ve Direnç, Kirchhoff Yasaları, Doğru Akım Devre Çözümlemeleri, Ölçü Aletleri, RC Devreleri, Mıknatıs ve Manyetik Alan, Manyetik Kuvvet, Hall Olayı, Amper Yasası, Biot-Savart Yasası, Maxwell Yer Değiştirme Akımı, Manyetik İndüksiyon, Faraday İndüksiyon Yasası, Manyetik Enerji, Zamanla Değişen Manyetik Alanlar |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Elektrik yükü ve korunumu, yüklü maddelerin özellikleri, Coulomb yasası, elektriksel kuvvet. |
|
2) |
Elektrik alanı, yükün elektrik alanı içinde hareketi, elektriksel çift kutup. |
|
3) |
Elektrik akısı ve Gauss yasası. |
|
4) |
Elektrik potansiyeli, eşpotansiyel, yük dağılımlarının potansiyeli. |
|
5) |
Sığa, kondansatördeki ve elektrik alandaki enerji, paralel ve seri bağlı kondansatörler, dielektrik maddeler, dielektriğin makroskopik tanımı. |
|
6) |
Elektrik akımı, direnç, özdirenç, iletkenlik ve güç. |
|
7) |
Kirchhoff yasaları, doğru akım devre çözümlemeleri, ölçü aletleri, RC devreleri. Kısım I |
|
8) |
Kirchhoff yasaları, doğru akım devre çözümlemeleri, ölçü aletleri, RC devreleri. Kısım II |
|
9) |
Arasınav + ders tekrarı |
|
10) |
Mıknatıs ve manyetik alan, elektrik yüküne etkiyen manyetik kuvvet, |
|
11) |
Akıma ve akım halkasına etkiyen manyetik kuvvet, Hall olayı |
|
12) |
Amper yasası, Biot-Savart yasası, |
|
13) |
Maxwell yer değiştirme akımı, manyetik indüksiyon, Faraday indüksiyon yasası, manyetik enerji, zamanla değişen manyetik alanlar. |
|
14) |
Genel tekrar |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
1. Raymond A. Serway, John W. (1995), Fen ve Mühendislik için Fizik 2, Palme Yayıncılık.
2. Hugh D. Young, Roger A. Freedman, (2007), Üniversite Fiziği, Cilt II, Pearson Education Yayıncılık. |
Diğer Kaynaklar: |
1. Raymond A. Serway, John W. (1995), Fen ve Mühendislik için Fizik 2, Palme Yayıncılık.
2. Hugh D. Young, Roger A. Freedman, (2007), Üniversite Fiziği, Cilt II, Pearson Education Yayıncılık. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve mühendislik ile ilgili yeterli teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olarak bu bilgileri mühendislik problemlerinin çözümünde uygulama becerisi |
5 |
2) |
Endüstri mühendisliği problemlerinin incelenmesi için kaynak araştırması yapma, veri toplama, deney tasarlama, deney yapma, sonuçları analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisi |
4 |
3) |
Endüstri mühendisliği problemlerinin tespiti, tanımlanması, formüle edilmesi ve çözülmesi için uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi |
1 |
4) |
Karmaşık bir sistemi, süreci veya ürünü gerçekçi kısıtlar altında, gerekli ihtiyaçları karşılayacak şekilde tasarlama ve modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi |
1 |
5) |
Disiplin içi ve disiplinler arası hem bireysel hem de takım içi çalışma becerisi |
3 |
6) |
Bilgi teknolojilerini ve mühendislik uygulamaları için gerekli diğer modern teknikleri etkin bir şekilde kullanma becerisi |
3 |
7) |
Yaşam boyu öğrenmenin bilincine vararak bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri takip etme ve kendini sürekli geliştirme becerisi |
3 |
8) |
Türkçe ve İngilizce yazılı, sözlü ve görsel iletişim kanallarını kullanarak etkin iletişim kurma becerisi |
2 |
9) |
Yönetim bilgi ve becerisi |
1 |
10) |
Mesleki sorumlulukların ve etik ilkelerinin benimsenmesi |
3 |
11) |
Endüstri mühendisliği uygulamalarının toplumsal ve evrensel boyutlarda çevre, ekonomi, sağlık ve güvenlik üzerindeki etkilerinin kavranması |
3 |