DIŞ TİCARET PROGRAMI | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MUDU 142 | ||||||||
Ders İsmi: | Yaşam için Sağlıklı Beslenme | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞEN ÖZDURAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu derste öğrencilere sağlığın temeli olan sağlıklı beslenmeye yönelik bilgi ve uygulamalar bilgi ve beceriler kazandırılır. |
Dersin İçeriği: | Bireylere yeterli ve dengeli beslenme, özel durumlarda beslenme, gıda güvenliği, satın alma, depolama, hazırlama, pişirme ve ev dışında sağlıklı besin seçme becerisi kazandırmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders tanıtımı ve işleyiş hakkında bilgi | |
2) | Beslenme ve Sağlık | |
3) | Karbonhidrat | |
4) | Protein | |
5) | Yağ | |
6) | Suda Eriyen Vitaminler | |
7) | Yağda Eriyen Vitaminler | |
8) | Mikro Mineraller | |
9) | Makro Mineraller | |
10) | Besinler, Besin Grupları | |
11) | Besinler, Besin Grupları | |
13) | Özel gruplarda beslenme | |
13) | Özel gruplarda beslenme | |
14) | Özel gruplarda beslenme |
Ders Notları / Kitaplar: | 1-Baysal, A. (2011) Beslenme (13.baskı). Ankara: Hatipoğlu Yayıncılık. 2- Essentials of Human Nutrition, Jim Mann, Stewart Truswell, Oxford University Press, USA; 3 edition (June 14, 2007) 3- Türkiye’ye Özgü Beslenme Rehberi (TÜBER). (2015). T.C. Sağlık Bakanlığı Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü ve Hacettepe Üniversitesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü, Ankara. 4- TÜRKİYE BESLENME VE SAĞLIK ARAŞTIRMASI (TBSA). (2019). T.C. Sağlık Bakanlığı Halk Sağlığı Genel Müdürlüğü, Ankara. 5- A. Smolin L., Grosvenor M. B., Gurfinkel D.(2020) Beslenme Bilim ve Uygulamaları, Palme Yayıncılık 6- Spark, A. (2007). Nutrition in public health: principles, policies, and practice. CRC Press. 7- Köksal G, Gökmen (2016) H. Çocuk Hastalıklarında Beslenme Tedavisi, Hatipoğlu Yayınevi 8-Samur G. Pediatrik Beslenmenin Esasları, Nobel Yayınevi,2016: p.15-23 9- Merdol, T.K.(2008) Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Beslenmesi. |
Diğer Kaynaklar: | 1-Baysal, A. (2011) Beslenme (13.baskı). Ankara: Hatipoğlu Yayıncılık. 2- Essentials of Human Nutrition, Jim Mann, Stewart Truswell, Oxford University Press, USA; 3 edition (June 14, 2007) 3- Türkiye’ye Özgü Beslenme Rehberi (TÜBER). (2015). T.C. Sağlık Bakanlığı Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü ve Hacettepe Üniversitesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü, Ankara. 4- TÜRKİYE BESLENME VE SAĞLIK ARAŞTIRMASI (TBSA). (2019). T.C. Sağlık Bakanlığı Halk Sağlığı Genel Müdürlüğü, Ankara. 5- A. Smolin L., Grosvenor M. B., Gurfinkel D.(2020) Beslenme Bilim ve Uygulamaları, Palme Yayıncılık 6- Spark, A. (2007). Nutrition in public health: principles, policies, and practice. CRC Press. 7- Köksal G, Gökmen (2016) H. Çocuk Hastalıklarında Beslenme Tedavisi, Hatipoğlu Yayınevi 8-Samur G. Pediatrik Beslenmenin Esasları, Nobel Yayınevi,2016: p.15-23 9- Merdol, T.K.(2008) Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Beslenmesi. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Dış ticaret teori ve terminolojisini uygulama ile ilişkilendirir. | ||||||||||||||
2) Dış ticaretin yasal çerçevesini oluşturan ulusal ve uluslararası mevzuata hâkim olur. | ||||||||||||||
3) Türkiye’deki Gümrük Mevzuatını bilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilir. | ||||||||||||||
4) Dış ticaret sürecinde kullanılan tüm belge ve kıymetli evrakın yerini, önemini ve işlevini bilir. | ||||||||||||||
5) Dış ticaretin finansmanıyla ilgili gelişmeleri takip eder ve uygular. | ||||||||||||||
6) Dış Ticaret konusunda mesleki İngilizce bilgisine sahip olur. | ||||||||||||||
7) Türkiye’nin dış ticaret yapısını analiz edebilir. | ||||||||||||||
8) Dış ticaret firmalarının karşılaşabileceği riskleri değerlendirme ve analiz edebilme becerisine sahip olur. | ||||||||||||||
9) Lojistik mevzuatı ile ilgili bilgi sahibi olur. | ||||||||||||||
10) İhracat-İthalat işlemlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | ||||||||||||||
11) Dış ticarette teşvikleri bilir ve uygular. | ||||||||||||||
12) Dış Ticaretin finansman yöntemlerine ilişkin bilgi sahibi olur. | ||||||||||||||
13) Uluslararası lojistik ve taşımacılık konularına hakim olur. | ||||||||||||||
14) Uluslararası platformlarda çalışabilecek nitelik ve yeterliliklere sahip olur. | ||||||||||||||
15) Dış ticaret alanında gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dış ticaret teori ve terminolojisini uygulama ile ilişkilendirir. | |
2) | Dış ticaretin yasal çerçevesini oluşturan ulusal ve uluslararası mevzuata hâkim olur. | |
3) | Türkiye’deki Gümrük Mevzuatını bilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilir. | |
4) | Dış ticaret sürecinde kullanılan tüm belge ve kıymetli evrakın yerini, önemini ve işlevini bilir. | |
5) | Dış ticaretin finansmanıyla ilgili gelişmeleri takip eder ve uygular. | |
6) | Dış Ticaret konusunda mesleki İngilizce bilgisine sahip olur. | |
7) | Türkiye’nin dış ticaret yapısını analiz edebilir. | |
8) | Dış ticaret firmalarının karşılaşabileceği riskleri değerlendirme ve analiz edebilme becerisine sahip olur. | |
9) | Lojistik mevzuatı ile ilgili bilgi sahibi olur. | |
10) | İhracat-İthalat işlemlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | |
11) | Dış ticarette teşvikleri bilir ve uygular. | |
12) | Dış Ticaretin finansman yöntemlerine ilişkin bilgi sahibi olur. | |
13) | Uluslararası lojistik ve taşımacılık konularına hakim olur. | |
14) | Uluslararası platformlarda çalışabilecek nitelik ve yeterliliklere sahip olur. | |
15) | Dış ticaret alanında gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilir. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 18 | 18 |
Final | 1 | 32 | 32 |
Toplam İş Yükü | 120 |