İŞLETME PROGRAMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ISL 205
Ders İsmi: Ticaret Hukuku
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. DOĞAN ŞENYÜZ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı:
Dersin İçeriği:

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) 1.İşletme yönetimi, muhasebe, finans, pazarlama, insan kaynakları ve halkla ilişkiler gibi temel alanlardaki kuramsal bilgileri anlayabilir, işletmecilik ile ilgili güncel ve gelişen eğilimleri izleyebilir. 2.Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirebilir; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörebilir. 3.Disiplinler arası düşünebilir, etkili takım çalışmalarını gerçekleştirebilir, kuramsal bilgilerini iş yaşamında kullanabilir. 4. İşletmenin paydaşlarıyla ilişkilerini analiz edebilir ve etkin biçimde yürütebilir. 5.Uygulamada karşılaşılan sorunları çözebilmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir. 6.Yasal ve etik ilkeleri anlayabilir, iş dünyasında etik ve sosyal sorumluluk bilinciyle hareket edebilir. 7.İşletme alanıyla ilgili çalışmalarda sorumluluk alarak, bunları planlayabilir ve bağımsız olarak yürütebilir. 8.İşletmenin mali durumunu değerlendirebilir, analiz yöntemlerini karmaşık işletme problemlerine uygulayabilir. 9.Güncel işletme konularına dair görüşlerini ortaya koyabilir, geliştirebilir ve olayları yorumlamada kullanabilir. 10.Alanındaki mesleki faaliyet ve projelerde etkinlikleri planlayabilir, yönetebilir ve küresel iş ortamlarında etkin bir şekilde çalışabilir.
2) 1.İşletme yönetimi, muhasebe, finans, pazarlama, insan kaynakları ve halkla ilişkiler gibi temel alanlardaki kuramsal bilgileri anlayabilir, işletmecilik ile ilgili güncel ve gelişen eğilimleri izleyebilir. 2.Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirebilir; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörebilir. 3.Disiplinler arası düşünebilir, etkili takım çalışmalarını gerçekleştirebilir, kuramsal bilgilerini iş yaşamında kullanabilir.
3) 4. İşletmenin paydaşlarıyla ilişkilerini analiz edebilir ve etkin biçimde yürütebilir. 5.Uygulamada karşılaşılan sorunları çözebilmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir. 6.Yasal ve etik ilkeleri anlayabilir, iş dünyasında etik ve sosyal sorumluluk bilinciyle hareket edebilir.
5) 7.İşletme alanıyla ilgili çalışmalarda sorumluluk alarak, bunları planlayabilir ve bağımsız olarak yürütebilir. 8.İşletmenin mali durumunu değerlendirebilir, analiz yöntemlerini karmaşık işletme problemlerine uygulayabilir. 9.Güncel işletme konularına dair görüşlerini ortaya koyabilir, geliştirebilir ve olayları yorumlamada kullanabilir. 10.Alanındaki mesleki faaliyet ve projelerde etkinlikleri planlayabilir, yönetebilir ve küresel iş ortamlarında etkin bir şekilde çalışabilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1.İşletme yönetimi, muhasebe, finans, pazarlama, insan kaynakları ve halkla ilişkiler gibi temel alanlardaki kuramsal bilgileri anlayabilir, işletmecilik ile ilgili güncel ve gelişen eğilimleri izleyebilir. 2.Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirebilir; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörebilir. 3.Disiplinler arası düşünebilir, etkili takım çalışmalarını gerçekleştirebilir, kuramsal bilgilerini iş yaşamında kullanabilir. 4. İşletmenin paydaşlarıyla ilişkilerini analiz edebilir ve etkin biçimde yürütebilir. 5.Uygulamada karşılaşılan sorunları çözebilmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir. 6.Yasal ve etik ilkeleri anlayabilir, iş dünyasında etik ve sosyal sorumluluk bilinciyle hareket edebilir. 7.İşletme alanıyla ilgili çalışmalarda sorumluluk alarak, bunları planlayabilir ve bağımsız olarak yürütebilir. 8.İşletmenin mali durumunu değerlendirebilir, analiz yöntemlerini karmaşık işletme problemlerine uygulayabilir. 9.Güncel işletme konularına dair görüşlerini ortaya koyabilir, geliştirebilir ve olayları yorumlamada kullanabilir. 10.Alanındaki mesleki faaliyet ve projelerde etkinlikleri planlayabilir, yönetebilir ve küresel iş ortamlarında etkin bir şekilde çalışabilir.
2) 1.İşletme yönetimi, muhasebe, finans, pazarlama, insan kaynakları ve halkla ilişkiler gibi temel alanlardaki kuramsal bilgileri anlayabilir, işletmecilik ile ilgili güncel ve gelişen eğilimleri izleyebilir. 2.Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirebilir; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörebilir. 3.Disiplinler arası düşünebilir, etkili takım çalışmalarını gerçekleştirebilir, kuramsal bilgilerini iş yaşamında kullanabilir.
3) 4. İşletmenin paydaşlarıyla ilişkilerini analiz edebilir ve etkin biçimde yürütebilir. 5.Uygulamada karşılaşılan sorunları çözebilmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir. 6.Yasal ve etik ilkeleri anlayabilir, iş dünyasında etik ve sosyal sorumluluk bilinciyle hareket edebilir.
5) 7.İşletme alanıyla ilgili çalışmalarda sorumluluk alarak, bunları planlayabilir ve bağımsız olarak yürütebilir. 8.İşletmenin mali durumunu değerlendirebilir, analiz yöntemlerini karmaşık işletme problemlerine uygulayabilir. 9.Güncel işletme konularına dair görüşlerini ortaya koyabilir, geliştirebilir ve olayları yorumlamada kullanabilir. 10.Alanındaki mesleki faaliyet ve projelerde etkinlikleri planlayabilir, yönetebilir ve küresel iş ortamlarında etkin bir şekilde çalışabilir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %