Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, dinamik web uygulamaları geliştirme süreçleri ve temel web programlama teknolojileri hakkında bilgi ve beceriler kazandırmaktır. Sunucu taraflı programlama yapıları, değişkenler, sabitler, diziler, karar mekanizmaları ve döngüler gibi temel konulara odaklanarak, veritabanı bağlantıları, form işlemleri ve oturum yönetimi gibi web geliştirme süreçleri anlaşılır ve etkili web çözümleri üretme yetkinliği kazandırılır. Ayrıca, karar yapıları ve döngüler gibi temel programlama akışları üzerinde pratik deneyim edinilir. |
Dersin İçeriği: |
Web programlamaya dair temel kavramlar ve yapı taşları ele alınır. Sunucu taraflı programlamanın temel unsurları olan değişkenler, sabitler, diziler, karar mekanizmaları ve döngüler gibi konular işlenir. Dinamik web sayfalarının nasıl oluşturulduğu, form verilerinin nasıl işlendiği ve veritabanı bağlantıları incelenir. Oturum yönetimi, kullanıcı doğrulama ve güvenlik gibi önemli konuların yanı sıra, temel web uygulama mimarileri ve yapılandırmaları üzerinde durulur. Ders boyunca, pratik uygulamalar yapılarak sunucu taraflı programlama becerileri geliştirilir ve dinamik web sitelerinin oluşturulması sağlanır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dinamik Web Uygulamalarına Giriş ve Temel Kavramlar |
|
2) |
Sunucu Taraflı Programlama Yapıları: Değişkenler ve Sabitler |
|
3) |
Diziler ve Veri Yapıları |
|
4) |
Karar Mekanizmaları: If, Switch Yapıları |
|
5) |
Döngüler: For, While ve Do-While Döngüleri |
|
6) |
Form İşlemleri ve Sunucu Tarafında Veri İşleme |
|
7) |
Veritabanı Bağlantıları ve Veri Yönetimi |
|
8) |
Veritabanı Bağlantıları ve Veri Yönetimi |
|
9) |
Oturum Yönetimi ve Kullanıcı Doğrulama |
|
10) |
Web Uygulamalarında Güvenlik Önlemleri |
|
11) |
Sunucu Taraflı Programlama ile Dinamik Web Sayfaları Oluşturma |
|
12) |
Web Uygulamalarında Performans ve Optimizasyon |
|
13) |
Web Uygulamalarında Yapılar ve Mimariler |
|
14) |
Genel Tekrar ve Uygulama |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yazılım geliştirme: Güncel yazılım geliştirme araçlarını ve programlama dillerini kullanarak istekleri analiz etme, algoritma oluşturma, kodlama, test etme ve programı devreye alma becerisi. |
5 |
2) |
Programlama dillerinde yeterlilik: Birden fazla programlama dilinin kullanım amacını kavrama, sözdizimini hatırlama, o dilleri kullanarak yazılım geliştirme. |
5 |
3) |
Analiz ve problem çözme: Bilgisayar programı geliştirirken kullanıcı isterlerini ve ihtiyaçlarını anlama, onları kullanarak yazılımı tasarlama. |
5 |
4) |
Programda saklanacak veri yapıları tasarlama. Veri tabanı yönetim sistemlerini kullanarak, verilerin depolanmasını, yönetilmesini ve işlenmesini sağlama. |
5 |
5) |
Kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi ile ilgili temel tanımları öğrenme. Kullanıcı dostu arayüz tasarlama. Kullanıcı deneyimini iyileştirmek için teknikler uygulama. |
5 |
6) |
Ağ donanımları, ağ protokolleri ve ağ güvenliği konularında temel bilgiye sahip olarak, güvenli ağ sistemleri kurma ve yönetme. |
|
7) |
Bilgisayar donanımı hakkında temel bilgiye sahip olma ve bunları uygulama. |
|
8) |
İşletim sistemleri hakkında temel bilgiye sahip olma ve bunları uygulama. |
|
9) |
Yapay zekanın temel kavramlarını anlama. Yapay zeka araçlarını etkin kullanma. Veri analizi ve makine öğrenmesi tekniklerini uygulama. |
5 |
10) |
Yazılım geliştirme projelerinde ekip çalışması ve işbirliği yapabilme. |
5 |
11) |
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci kazanma. Bilgisayar programcılığı mesleğinin gerektirdiği etik kurallara uyarak çalışmalarını yürütme. |
5 |
12) |
Teknolojideki yenilikleri takip ederek bilgi ve becerilerini sürekli güncelleme. |
5 |