BESLENME VE DİYETETİK PROGRAMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | BES 106 | ||||||||
Ders İsmi: | Genel Kimya II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. TUĞBA TUNA | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Kimyanın temel kavramları, yasaları ve uygulamaları konularında sistemli ve kapsamlı olarak bilgiler vermek, kimya konusunda düşünme ve soru çözme yeteneklerini geliştirmek, kimya alanı ile diğer bilim alanları arasındaki ilişkileri ortaya koymak ve kimya alanının genel uygarlık sistemindeki yapısının özelliklerini göstermek. |
Dersin İçeriği: | Kimyasal dengenin ilkeleri, asitler ve bazlar, organik kimyaya giriş, organik reaksiyonlar ve fonksiyonel gruplar, alkoller, eterler, aldehitler ve ketonlar, karboksilik asitler, esterler, aminler ve amidleri öğrenmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kimyasal Denge | |
2) | Kimyasal Denge | |
3) | Asitler ve Bazlar | |
4) | Asitler ve Bazlar | |
5) | Asitler ve Bazlar | |
6) | Kimyasal Termodinamik | |
7) | Kimyasal Termodinamik | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Kimyasal Termodinamik | |
10) | Elektronegatiflik, kimyasal bağlanma, dipol moment. | |
11) | Organik Kimya | |
12) | Yapı izomerisi, organik bileşiklerinin sistematik adlandırması, alkanlar | |
13) | Alkenlerin fiziksel ve kimyasal özellikleri, elde edilişleri ve reaksiyonları | |
14) | Aromatiklik, aromatik bileşiklerin genel özellikleri ve temel reaksiyonları | |
15) | Organik halojen bileşiklerinin fiziksel ve kimyasal özellikleri, elde ediliş yöntemleri, verdikleri reaksiyonlar, sulu çözelti tepkimeleri ve iyon dengeleri | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. GENEL KIMYA (CHANG) RAYMOND CHANG PALME YAYINEVI 2. TEMEL ÜNIVERSITE KIMYASI, PROF. DR. ENDER ERDIK, PROF. DR. YÜKSEL SARIKAYA 3. MUDANYA ÜNİVERSİTESİ E-KAYNAKLAR 4. ÖĞRETİM ELEMANI DERS NOTLARI |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Diyetisyenlik mesleğinin gerektirdiği temel, sağlık ve sosyal bilimlere ait bilgileri meslek yaşamı boyunca etkin bir şekilde kullanır. | |||||||||
2) Sahip olduğu bilgi birikimini, toplumun sağlık düzeyini ve yaşam kalitesini artırmak amacıyla kullanır. | |||||||||
3) Beslenme ve diyetetik alanındaki yenilikleri ve gelişmeleri yakından takip eder. | |||||||||
4) Alanında kendini geliştirmek için doğru ve güvenilir bilgiye ulaşmayı, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanmayı bilir. | |||||||||
5) Yaşam boyu öğrenme anlayışıyla mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | |||||||||
6) Mesleki görev, hak ve sorumluluklarına uygun olarak yasal çerçevede etik ilkelere uygun davranır. | |||||||||
7) Mesleki bilgi ve becerilerini, ulusal ve uluslararası düzeyde toplumun değerlerine ve kültürüne uygun şekilde uygular. | |||||||||
8) Kalite yönetim süreçlerine uyumlu bir şekilde hareket eder. | |||||||||
9) Alanıyla ilgili uygun yöntemlerle deneyler, projeler ve araştırmalar yapar. | |||||||||
10) Farklı yaş gruplarındaki hasta bireylerin sosyo-kültürel ve ekonomik yapısını, beslenme alışkanlıklarını göz önünde bulundurarak, interdisipliner bir yaklaşım ile bireye uygun tıbbi beslenme tedavisini planlar, uygular, takip eder ve değerlendirir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Diyetisyenlik mesleğinin gerektirdiği temel, sağlık ve sosyal bilimlere ait bilgileri meslek yaşamı boyunca etkin bir şekilde kullanır. | 3 |
2) | Sahip olduğu bilgi birikimini, toplumun sağlık düzeyini ve yaşam kalitesini artırmak amacıyla kullanır. | 3 |
3) | Beslenme ve diyetetik alanındaki yenilikleri ve gelişmeleri yakından takip eder. | 1 |
4) | Alanında kendini geliştirmek için doğru ve güvenilir bilgiye ulaşmayı, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanmayı bilir. | 2 |
5) | Yaşam boyu öğrenme anlayışıyla mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | 3 |
6) | Mesleki görev, hak ve sorumluluklarına uygun olarak yasal çerçevede etik ilkelere uygun davranır. | 2 |
7) | Mesleki bilgi ve becerilerini, ulusal ve uluslararası düzeyde toplumun değerlerine ve kültürüne uygun şekilde uygular. | 3 |
8) | Kalite yönetim süreçlerine uyumlu bir şekilde hareket eder. | 5 |
9) | Alanıyla ilgili uygun yöntemlerle deneyler, projeler ve araştırmalar yapar. | 4 |
10) | Farklı yaş gruplarındaki hasta bireylerin sosyo-kültürel ve ekonomik yapısını, beslenme alışkanlıklarını göz önünde bulundurarak, interdisipliner bir yaklaşım ile bireye uygun tıbbi beslenme tedavisini planlar, uygular, takip eder ve değerlendirir. | 1 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Laboratuvar | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınavlar | 1 | 18 | 18 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 150 |