HEMŞİRELİK PROGRAMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HEM 356 | ||||||||
Ders İsmi: | Aile Planlaması | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. MİRAY AKKUŞ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere; cinsel sağlık ve üreme sağlığı sorunlarını anlayabilmelerini, aile planlamasının aile ve toplum sağlığı yönünden önemini , kontraseptif yöntemleri sıralayabilmelerini ve aile planlamasını hizmetlerinde hemşirenin rolünü açıklayabilmelerini amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Cinsel Sağlık Ve Üreme Sağlığına Giriş, Cinsel Sağlık Sorunları, Üreme Sağlığı Sorunları, İncinebilir Gruplarda Cinsel Sağlık, Olağanüstü Durumlarda Üreme Sağlığı, En Sık Görülen Üreme Sistemi Enfeksiyonları ve CYBE, Aile Planlamasına Giriş, Tanımı, Önemi Dünyada ve Türkiye’de Aile Planlaması Çalışmaları, Aile Planlamasında Başvuran Kişinin Değerlendirilmesi, Aile Planlaması Danışmanlığı, Hormonal Yöntemler, Rahim içi araçlar, Bariyer Yöntemler, Cerrahi Yöntemler, Doğal Aile planlaması Yöntemleri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanımı, Cinsel Sağlık Ve Üreme Sağlığına Giriş | |
2) | Cinsel Sağlık Sorunları | |
3) | Üreme Sağlığı Sorunları | |
4) | İncinebilir Gruplarda Cinsel Sağlık | |
5) | Olağanüstü Durumlarda Üreme Sağlığı | |
6) | En Sık Görülen Üreme Sistemi Enfeksiyonları ve Cinsel Yolla Buluşan Enfeksiyonlar | |
7) | Aile Planlamasına Giriş, Tanımı, Önemi Dünyada ve Türkiye’de Aile Planlaması Çalışmaları | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Aile Planlamasında Başvuran Kişinin Değerlendirilmesi | |
10) | Aile Planlaması Danışmanlığı – Danışmanlık İletişim Örneği | |
11) | Hormonal Yöntemler | |
12) | Rahim içi araçlar | |
13) | Bariyer Yöntemler | |
14) | Cerrahi Yöntemler | |
15) | Doğal Aile planlaması Yöntemleri - Dersin Değerlendirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Taşkın L. (2023). Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği (14. Baskı). Ankara: Akademisyen Tıp Kitabevi. 2. Omaç Sönmze M, Turan Z (2021), Üreme Sağlığı ve Aile Planlaması, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara 3. Aile Planlaması Yöntemi Uygulama Rehberi. https://uremesagligi.org/wp-content/uploads/2019/03/aile-planlamasi-yontemi-uygulama-rehberi.pdf |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
4 |
2 |
5 |
6 |
3 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Mesleki rol ve işlevleriyle ilgili temel bilgi, tutum ve beceriye sahiptir. | |||||||||
2) Hemşirelikle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşır ve kullanır. | |||||||||
3) Hemşirelik bakımını, kanıta dayalı olarak hemşirelik süreci doğrultusunda uygular. | |||||||||
4) Hemşirelik uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir. | |||||||||
5) Bilişim ve bakım teknolojilerini hemşirelik uygulamalarında kullanır. | |||||||||
6) Birey/aile/toplum ve sağlık bakım ekibi üyeleriyle etkili iletişim kurar ve iş birliği içinde çalışır. | |||||||||
7) Hemşirelik alanına ilişkin bilimsel araştırma, proje ve etkinliklerde sorumluluk alır. | |||||||||
8) Hemşirelik uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | |||||||||
9) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşlarıyla paylaşır. | |||||||||
10) Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek sürekli mesleki ve bireysel gelişimini sürdürür |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve işlevleriyle ilgili temel bilgi, tutum ve beceriye sahiptir. | 5 |
2) | Hemşirelikle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşır ve kullanır. | 4 |
3) | Hemşirelik bakımını, kanıta dayalı olarak hemşirelik süreci doğrultusunda uygular. | 4 |
4) | Hemşirelik uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir. | 4 |
5) | Bilişim ve bakım teknolojilerini hemşirelik uygulamalarında kullanır. | 3 |
6) | Birey/aile/toplum ve sağlık bakım ekibi üyeleriyle etkili iletişim kurar ve iş birliği içinde çalışır. | 5 |
7) | Hemşirelik alanına ilişkin bilimsel araştırma, proje ve etkinliklerde sorumluluk alır. | 3 |
8) | Hemşirelik uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | 4 |
9) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşlarıyla paylaşır. | 2 |
10) | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek sürekli mesleki ve bireysel gelişimini sürdürür | 5 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Okuma | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 24 | 24 |
Final | 1 | 36 | 36 |
Toplam İş Yükü | 126 |