EKONOMİ VE FİNANS PROGRAMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | EKF 101 | ||||||||
Ders İsmi: | İktisada Giriş I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi PINAR KARAHAN DURSUN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, mikro iktisada ilişkin temel kavram ve ilkelerin öğrenilmesini sağlamak, mikro iktisat teorisi kapsamına giren konulara ilişkin temel düzeyde bilgi kazandırmak ve daha ileri düzeydeki mikro iktisat dersleri için gerekli altyapının oluşmasını sağlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Ders; iktisat biliminin temelleri, iktisatta grafiklerin kullanımı, optimal tüketici davranışı, arz ve talep modeli, arz esnekliği, talep esnekliği, devletin denge oluşumlarındaki rolü, farklı piyasa türlerinin özellikleri, farklı piyasa yapılarındaki firmaların kısa ve uzun dönem davranışları konularını kapsar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İktisat biliminin tanımı, bölümleri, ilkeleri, mikro iktisadi kavramlar | |
2) | İktisatta grafiklerle çalışma, üretim faktörleri, üretim imkanları sınırı | |
3) | Tercih, fayda, tüketici dengesi | |
4) | Arz ve talep dinamikleri | |
5) | Arz ve talep dinamikleri | |
6) | Esneklik | |
7) | Arz ve talep uygulamaları | |
8) | ARA SINAV | |
9) | Üretim | |
10) | Maliyetler | |
11) | Tam rekabet piyasası | |
12) | Eksik rekabet piyasaları | |
13) | Eksik rekabet piyasaları | |
14) | Emek piyasası | |
15) | Faktör piyasası |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | 1. Yıldırım, Kemal, vd. (2023), İktisada Giriş, Nisan Kitapevi, Eskişehir. 2. Case, K.E., Fair, R.C. ve Oster, S.M. Çev: Deliktaş E., Karadağ M. ve Güçlü M. (2021), Ekonominin İlkeleri, Palme Yayınevi, Ankara. 3. Parasız, İ. Ve Özer, M. (2015). İktisadın Temelleri, Orion Kitapevi, Ankara. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) İktisat ve finans alanlarında temel kavramları tanımlayabilmek, teorik bilgilere sahip olabilmek ve bunların uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulundurarak detaylarına hâkim olabilmek. | ||||||||||||
2) Kamu ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan; iktisat, maliye, hukuk, işletme, muhasebe ve finans alanlarında yeterli bilgiye sahip olmak ve bunları kullanabilmek | ||||||||||||
3) İktisat ve finans alanlarında kuramsal bilgilere sahip olabilmek ve bu bilgilerle ön yargılardan bağımsız olarak iktisadi olayları analiz etmek, değerlendirebilmek ve ortaya çıkan iktisadi olaylar için çözüm önerileri üretebilmek. | ||||||||||||
4) İktisat ve finans alanları ile ilgili akademik çalışmalarda sorumluluk alabilmek, bu çalışmaları planlayabilmek ve bağımsız olarak yürütebilmek. | ||||||||||||
5) Mevcut iktisadi sorunlara çözüm üretebilmeye dönük araştırma-geliştirme projelerinde yer alabilecek yeterliliğe sahip olabilmek. | ||||||||||||
6) Sosyal bilimler alanında özgür ve özgün düşünebilme ve sorgulama yeteneğine, araştırma yapabilme yetisine ve bilgisine pratik olarak sahip olabilmek. | ||||||||||||
7) Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci ile iktisat ve finans alanlarında alternatif çözümler ortaya koyabilmek ve bunların politika çıktılarını paylaşabilmek. | ||||||||||||
8) Eğitim-öğrenim sürecinde elde edilen teorik ve pratik bilgileri neden-sonuç ilişkisi altında disiplinler arası bir bakış açısıyla değerlendirebilmek; iktisadi ve finansal bilgilere nasıl, nereden, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörebilmek. | ||||||||||||
9) İktisat ve finans alanlarıyla ilgili teorik bilgileri ve pratik uygulamaları takım çalışması halinde geliştirebilmek, etkinliklere dönüştürebilmek ve doğru şekilde paylaşabilmek. | ||||||||||||
10) İktisat ve finans alanlarında Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmak; alanıyla ilgili iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanabilmek. | ||||||||||||
11) Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olmak, değişime ve yeniliğe açık olmak. | ||||||||||||
12) Güncel iktisadi ve finansal konulara dair kendi görüşlerini nesnel olarak ortaya koyabilmek, geliştirebilmek ve iktisadi ve finansal olayları yorumlamada kullanabilmek. | ||||||||||||
13) Türkiye ve Dünya ekonomisinde yaşanan iktisadi ve finansal sorunları ve gelişmeleri iktisatçı gözüyle anlayabilmek ve analiz edebilmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İktisat ve finans alanlarında temel kavramları tanımlayabilmek, teorik bilgilere sahip olabilmek ve bunların uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulundurarak detaylarına hâkim olabilmek. | 5 |
2) | Kamu ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan; iktisat, maliye, hukuk, işletme, muhasebe ve finans alanlarında yeterli bilgiye sahip olmak ve bunları kullanabilmek | 3 |
3) | İktisat ve finans alanlarında kuramsal bilgilere sahip olabilmek ve bu bilgilerle ön yargılardan bağımsız olarak iktisadi olayları analiz etmek, değerlendirebilmek ve ortaya çıkan iktisadi olaylar için çözüm önerileri üretebilmek. | 4 |
4) | İktisat ve finans alanları ile ilgili akademik çalışmalarda sorumluluk alabilmek, bu çalışmaları planlayabilmek ve bağımsız olarak yürütebilmek. | 2 |
5) | Mevcut iktisadi sorunlara çözüm üretebilmeye dönük araştırma-geliştirme projelerinde yer alabilecek yeterliliğe sahip olabilmek. | 1 |
6) | Sosyal bilimler alanında özgür ve özgün düşünebilme ve sorgulama yeteneğine, araştırma yapabilme yetisine ve bilgisine pratik olarak sahip olabilmek. | 2 |
7) | Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci ile iktisat ve finans alanlarında alternatif çözümler ortaya koyabilmek ve bunların politika çıktılarını paylaşabilmek. | 2 |
8) | Eğitim-öğrenim sürecinde elde edilen teorik ve pratik bilgileri neden-sonuç ilişkisi altında disiplinler arası bir bakış açısıyla değerlendirebilmek; iktisadi ve finansal bilgilere nasıl, nereden, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörebilmek. | 2 |
9) | İktisat ve finans alanlarıyla ilgili teorik bilgileri ve pratik uygulamaları takım çalışması halinde geliştirebilmek, etkinliklere dönüştürebilmek ve doğru şekilde paylaşabilmek. | 2 |
10) | İktisat ve finans alanlarında Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmak; alanıyla ilgili iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanabilmek. | 3 |
11) | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olmak, değişime ve yeniliğe açık olmak. | 2 |
12) | Güncel iktisadi ve finansal konulara dair kendi görüşlerini nesnel olarak ortaya koyabilmek, geliştirebilmek ve iktisadi ve finansal olayları yorumlamada kullanabilmek. | 3 |
13) | Türkiye ve Dünya ekonomisinde yaşanan iktisadi ve finansal sorunları ve gelişmeleri iktisatçı gözüyle anlayabilmek ve analiz edebilmek. | 2 |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Toplam İş Yükü | 140 |