GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI PROGRAMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | GİT 101 | ||||||||
Ders İsmi: | Temel Tasarım I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi GÜLCE DÖLKELEŞ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı tasarım alanında temel oluşturacak kavram ve bilgileri kazandırmaktır. Bu ders, öğrencilere temel sanat eğitimi verilmesi ve tasarım ilkelerinin aktarılması açısından temel bilgiler sağlar. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, tasarım alanında uygulama etkinliği ile kalıcı bir niteliğe sahiptir. Temel Tasarım dersi kavram olarak incelendiğinde öğrencilerin tasarım seviyelerini belli bir düzeye ulaştırarak, uzmanlık alanlarında yardımcı olacak temel tasarım ilkelerini temel tasarım elemanlarıyla gerçekleştirmelerini sağlayacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders ile ilgili temel kavramlar. | |
2) | Temel tasarım öğelerini tanıma. Nokta nedir? | |
3) | Çizgi nedir? Çizgi türlerini tanımak. Çizgisel tasarım yapmak. | |
4) | Günlük yaşam içerisinde çizgi. Çizgisel manzara illüstrasyonu (Marker kalem, bristol kağıt). | |
5) | Dokunun doğası. Doku türleri. Doku ve kompozisyon. Doku uygulamaları (Küçük boyutlu kağıtlara doku tasarımı yapmak). | |
6) | Renk nedir? Estetik ve renk ilişkileri. Kompozisyonda rengin önemi. | |
7) | Renk nedir? Estetik ve renk ilişkileri. Kompozisyonda rengin önemi. | |
8) | ARA SINAV | |
9) | Geometrik formlarla renk kompozisyonu oluşturmak (Renkli karton, makas, yapıştırıcı). | |
10) | Leke nedir? Kompozisyonda lekesel düzenlemeleri incelemek. | |
11) | Tasarım ilkeleri nedir? Örneklerle tasarım ilkeleri anlatımı. | |
12) | Tipografik öğelerle tasarım yapma (dergilerden kesilmiş harf karakterleri, yapıştırıcı, kağıt). | |
13) | Piktogram nedir? Nerelerde kullanılır? Piktogram eskizleri yapma (kağıt, cetvel, kalem). | |
14) | Seçilen piktogram çalışmalarını temiz kağıda aktarmak. | |
15) | Genel tekrar | |
16) | FİNAL SINAV |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Temel Tasarım, Anıl Ertok Atmaca, Nobel Akademik Yayıncılık |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Tasarım ve iletişim alanında mesleki bilgileri temel düzeyde bilir. | ||||||||||
2) Alanında edindiği uygulamalı bilgileri tasarım uygulamaları konusunda gerekli olan modern teknik ve araçları tanır, çözümlerde kullanır. | ||||||||||
3) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | ||||||||||
4) Tasarım alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | ||||||||||
5) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | ||||||||||
6) Tasarım alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||||||
7) Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir. | ||||||||||
8) Tasarım alanın gelişmelerini takip eder ve yaşam boyu öğrenme kavramını özümser. | ||||||||||
9) Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktararak alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. | ||||||||||
10) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje, tasarım ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. | ||||||||||
11) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tasarım ve iletişim alanında mesleki bilgileri temel düzeyde bilir. | 5 |
2) | Alanında edindiği uygulamalı bilgileri tasarım uygulamaları konusunda gerekli olan modern teknik ve araçları tanır, çözümlerde kullanır. | 5 |
3) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 5 |
4) | Tasarım alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 5 |
5) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | 4 |
6) | Tasarım alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 |
7) | Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir. | 2 |
8) | Tasarım alanın gelişmelerini takip eder ve yaşam boyu öğrenme kavramını özümser. | 5 |
9) | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktararak alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. | 2 |
10) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje, tasarım ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. | 3 |
11) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | 2 |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Proje Hazırlama | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Sosyal Faaliyet | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Ödev | |
Uygulama | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 199 |