GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI PROGRAMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GİT 101
Ders İsmi: Temel Tasarım I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 7
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi GÜLCE DÖLKELEŞ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı tasarım alanında temel oluşturacak kavram ve bilgileri kazandırmaktır. Bu ders, öğrencilere temel sanat eğitimi verilmesi ve tasarım ilkelerinin aktarılması açısından temel bilgiler sağlar.
Dersin İçeriği: Bu ders, tasarım alanında uygulama etkinliği ile kalıcı bir niteliğe sahiptir. Temel Tasarım dersi kavram olarak incelendiğinde öğrencilerin tasarım seviyelerini belli bir düzeye ulaştırarak, uzmanlık alanlarında yardımcı olacak temel tasarım ilkelerini temel tasarım elemanlarıyla gerçekleştirmelerini sağlayacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Temel tasarım ilkelerine hakim olur.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Temel sanat ilkelerini kavrar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Tasarımın kuramsal yönüne hakim olur.
Öğrenme Yetkinliği
1) Temel tasarım ve sanat ilkelerini, uzmanlık alanlarında uygular.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Tasarımın ve tasarım elemanlarının uygulamalı yönüne hakim olur.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders ile ilgili temel kavramlar.
2) Temel tasarım öğelerini tanıma. Nokta nedir?
3) Çizgi nedir? Çizgi türlerini tanımak. Çizgisel tasarım yapmak.
4) Günlük yaşam içerisinde çizgi. Çizgisel manzara illüstrasyonu (Marker kalem, bristol kağıt).
5) Dokunun doğası. Doku türleri. Doku ve kompozisyon. Doku uygulamaları (Küçük boyutlu kağıtlara doku tasarımı yapmak).
6) Renk nedir? Estetik ve renk ilişkileri. Kompozisyonda rengin önemi.
7) Renk nedir? Estetik ve renk ilişkileri. Kompozisyonda rengin önemi.
8) ARA SINAV
9) Geometrik formlarla renk kompozisyonu oluşturmak (Renkli karton, makas, yapıştırıcı).
10) Leke nedir? Kompozisyonda lekesel düzenlemeleri incelemek.
11) Tasarım ilkeleri nedir? Örneklerle tasarım ilkeleri anlatımı.
12) Tipografik öğelerle tasarım yapma (dergilerden kesilmiş harf karakterleri, yapıştırıcı, kağıt).
13) Piktogram nedir? Nerelerde kullanılır? Piktogram eskizleri yapma (kağıt, cetvel, kalem).
14) Seçilen piktogram çalışmalarını temiz kağıda aktarmak.
15) Genel tekrar
16) FİNAL SINAV

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Temel Tasarım, Anıl Ertok Atmaca, Nobel Akademik Yayıncılık

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Tasarım ve iletişim alanında mesleki bilgileri temel düzeyde bilir.
2) Alanında edindiği uygulamalı bilgileri tasarım uygulamaları konusunda gerekli olan modern teknik ve araçları tanır, çözümlerde kullanır.
3) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
4) Tasarım alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
5) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
6) Tasarım alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
7) Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir.
8) Tasarım alanın gelişmelerini takip eder ve yaşam boyu öğrenme kavramını özümser.
9) Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktararak alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir.
10) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje, tasarım ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
11) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tasarım ve iletişim alanında mesleki bilgileri temel düzeyde bilir. 5
2) Alanında edindiği uygulamalı bilgileri tasarım uygulamaları konusunda gerekli olan modern teknik ve araçları tanır, çözümlerde kullanır. 5
3) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 5
4) Tasarım alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 5
5) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 4
6) Tasarım alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 4
7) Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir. 2
8) Tasarım alanın gelişmelerini takip eder ve yaşam boyu öğrenme kavramını özümser. 5
9) Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktararak alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. 2
10) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje, tasarım ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. 3
11) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Proje Hazırlama
Soru cevap/ Tartışma
Sosyal Faaliyet
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 7 98
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 199