GRAFİK TASARIMI PROGRAMI
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MUDU 115
Ders İsmi: Yapay Zekâ Teknolojileri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi IŞIL GÜZEY
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Yapay Zeka Teknolojileri dersi, yapay zekanın temel kavramlarını ve uygulamalarını öğretmeyi, öğrencilerin bu alanda pratik deneyim kazanmalarını ve yapay zekanın günlük hayattaki rolünü anlamalarını amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Bu ders, yapay zekanın temel kavramları, makine öğrenmesi, derin öğrenme, doğal dil işleme ve öneri sistemleri gibi yapay zekanın çeşitli alanlarını ele almaktadır. Öğrenciler, pratik uygulamalar ve örneklerle yapay zekanın günlük hayattaki kullanım alanlarını keşfedecek ve temel yapay zeka algoritmalarını deneyimleme fırsatı bulacaklardır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Yapay zekanın temel kavramlarını ve tarihsel gelişimini açıklar.
2) Makine öğrenmesi ve derin öğrenme algoritmalarının temel prensiplerini tanır ve basit modeller oluşturur.
3) Doğal dil işleme ve öneri sistemleri gibi yapay zeka uygulamalarının günlük hayattaki rolünü anlar.
4) Yapay zeka ile ilgili etik ve toplumsal konuları tartışır.
5) Pratik uygulamalarla yapay zeka teknolojilerini kullanarak gerçek dünya problemlerine çözümler geliştirir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yapay Zekaya Giriş
1)
2) Yapay Zeka ve Veri İlişkisi İlk derste paylaşılan sunum ve yardımcı kaynak dokümanların okunması
3) Makine Öğrenmesi Kavramları Konuya ilişkin paylaşılan sunum ve yardımcı kaynaklardan çalışma
4) Görüntü İşleme ve Yapay zeka Konuya ilişkin paylaşılan sunum ve yardımcı kaynaklardan çalışma
5) Derin Öğrenme ve Yapay Sinir Ağları Konuya ilişkin paylaşılan sunum ve yardımcı kaynaklardan çalışma-
6) Doğal Dil İşleme (NLP) Konuya ilişkin paylaşılan sunum ve yardımcı kaynaklardan çalışma
7) Yapay Zekanın Eğlencede Kullanımı Konuya ilişkin paylaşılan sunum ve yardımcı kaynaklardan çalışma
8) Ara Sınav
9) Robotik ve Yapay Zeka Konuya ilişkin paylaşılan sunum ve yardımcı kaynaklardan çalışma
10) Sağlıkta Yapay Zeka ve Derin Öğrenme Uygulamaları Konuya ilişkin paylaşılan sunum ve yardımcı kaynaklardan çalışma
11) Yapay Zekanın Sınırlılıkları ve Kısıtları Konuya ilişkin paylaşılan sunum ve yardımcı kaynaklardan çalışma
12) Yapay Zekanın Etik ve Toplumsal Boyutları Konuya ilişkin paylaşılan sunum ve yardımcı kaynaklardan çalışma
13) Yapay Zekanın Geleceği ve Kariyer Fırsatları Konuya ilişkin paylaşılan sunum ve yardımcı kaynaklardan çalışma
14) Genel Değerlendirme ve Soru Cevap Konuya ilişkin paylaşılan sunum ve yardımcı kaynaklardan çalışma
15) Dönem Sonu Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Temel sanat ve tasarım bilgisini kuramsal ve uygulamalı olarak ifade eder.
2) Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade eder.
3) Görsel tasarımlarında yeni fikirler yaratabilir ve uygulayabilir.
4) Gözlemlediği nesneyi ve imgesel tasarımları elde ve dijital ortamda çizebilme becerisine sahiptir.
5) Grafik Tasarımı alanına özgü bilgisayar yazılımlarını ve bilişim-iletişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanır.
6) Görsel tasarım çalışmalarında tipografiyi görsel iletişim aracı olarak etkin kullanır.
7) Üretilen görsel çalışmaları baskıya hazır hale getirir.
8) Fotoğraf tarihini, kavramlarını ve tekniklerini bilir.
9) Grafik tasarım ürünlerinde kullanacağı görsellerin temel düzeyde fotoğraf çekimini yapar.
10) Farklı medya ortamlarında hareketli/durağan görüntü programlarını kullanarak video üretir.
11) Temel düzeyde web sayfası tasarlar ve sayfasının yayınlanmasını sağlar.
12) Tasarımlarını bilgisayar vb. teknolojik cihazlar aracılığıyla etkili bir şekilde sunabilir.
13) Tarihi ve çağdaş sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
14) Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası çerçevede teknolojik gelişmeleri takip eder ve gelişmelerin gerektirdiği yeniliklere mesleki etik kurallara bağlı kalarak uyum sağlayabilir.
15) Alanında ve disiplinler arası ilişkiler bağlamında tüm süreçlere ilişkin bireysel ve grup içi profesyonel stratejiler ve planlar geliştirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel sanat ve tasarım bilgisini kuramsal ve uygulamalı olarak ifade eder.
2) Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade eder.
3) Görsel tasarımlarında yeni fikirler yaratabilir ve uygulayabilir.
4) Gözlemlediği nesneyi ve imgesel tasarımları elde ve dijital ortamda çizebilme becerisine sahiptir.
5) Grafik Tasarımı alanına özgü bilgisayar yazılımlarını ve bilişim-iletişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanır.
6) Görsel tasarım çalışmalarında tipografiyi görsel iletişim aracı olarak etkin kullanır.
7) Üretilen görsel çalışmaları baskıya hazır hale getirir.
8) Fotoğraf tarihini, kavramlarını ve tekniklerini bilir.
9) Grafik tasarım ürünlerinde kullanacağı görsellerin temel düzeyde fotoğraf çekimini yapar.
10) Farklı medya ortamlarında hareketli/durağan görüntü programlarını kullanarak video üretir.
11) Temel düzeyde web sayfası tasarlar ve sayfasının yayınlanmasını sağlar.
12) Tasarımlarını bilgisayar vb. teknolojik cihazlar aracılığıyla etkili bir şekilde sunabilir.
13) Tarihi ve çağdaş sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
14) Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası çerçevede teknolojik gelişmeleri takip eder ve gelişmelerin gerektirdiği yeniliklere mesleki etik kurallara bağlı kalarak uyum sağlayabilir.
15) Alanında ve disiplinler arası ilişkiler bağlamında tüm süreçlere ilişkin bireysel ve grup içi profesyonel stratejiler ve planlar geliştirir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Problem Çözme
Soru cevap/ Tartışma
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 1 10
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 1 17 17
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 90