GRAFİK TASARIMI PROGRAMI | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MUDU 115 | ||||||||
Ders İsmi: | Yapay Zekâ Teknolojileri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi IŞIL GÜZEY | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Yapay Zeka Teknolojileri dersi, yapay zekanın temel kavramlarını ve uygulamalarını öğretmeyi, öğrencilerin bu alanda pratik deneyim kazanmalarını ve yapay zekanın günlük hayattaki rolünü anlamalarını amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, yapay zekanın temel kavramları, makine öğrenmesi, derin öğrenme, doğal dil işleme ve öneri sistemleri gibi yapay zekanın çeşitli alanlarını ele almaktadır. Öğrenciler, pratik uygulamalar ve örneklerle yapay zekanın günlük hayattaki kullanım alanlarını keşfedecek ve temel yapay zeka algoritmalarını deneyimleme fırsatı bulacaklardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yapay Zekaya Giriş | |
1) | ||
2) | Yapay Zeka ve Veri İlişkisi | İlk derste paylaşılan sunum ve yardımcı kaynak dokümanların okunması |
3) | Makine Öğrenmesi Kavramları | Konuya ilişkin paylaşılan sunum ve yardımcı kaynaklardan çalışma |
4) | Görüntü İşleme ve Yapay zeka | Konuya ilişkin paylaşılan sunum ve yardımcı kaynaklardan çalışma |
5) | Derin Öğrenme ve Yapay Sinir Ağları | Konuya ilişkin paylaşılan sunum ve yardımcı kaynaklardan çalışma- |
6) | Doğal Dil İşleme (NLP) | Konuya ilişkin paylaşılan sunum ve yardımcı kaynaklardan çalışma |
7) | Yapay Zekanın Eğlencede Kullanımı | Konuya ilişkin paylaşılan sunum ve yardımcı kaynaklardan çalışma |
8) | Ara Sınav | |
9) | Robotik ve Yapay Zeka | Konuya ilişkin paylaşılan sunum ve yardımcı kaynaklardan çalışma |
10) | Sağlıkta Yapay Zeka ve Derin Öğrenme Uygulamaları | Konuya ilişkin paylaşılan sunum ve yardımcı kaynaklardan çalışma |
11) | Yapay Zekanın Sınırlılıkları ve Kısıtları | Konuya ilişkin paylaşılan sunum ve yardımcı kaynaklardan çalışma |
12) | Yapay Zekanın Etik ve Toplumsal Boyutları | Konuya ilişkin paylaşılan sunum ve yardımcı kaynaklardan çalışma |
13) | Yapay Zekanın Geleceği ve Kariyer Fırsatları | Konuya ilişkin paylaşılan sunum ve yardımcı kaynaklardan çalışma |
14) | Genel Değerlendirme ve Soru Cevap | Konuya ilişkin paylaşılan sunum ve yardımcı kaynaklardan çalışma |
15) | Dönem Sonu Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Temel sanat ve tasarım bilgisini kuramsal ve uygulamalı olarak ifade eder. | ||||||||||||||
2) Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade eder. | ||||||||||||||
3) Görsel tasarımlarında yeni fikirler yaratabilir ve uygulayabilir. | ||||||||||||||
4) Gözlemlediği nesneyi ve imgesel tasarımları elde ve dijital ortamda çizebilme becerisine sahiptir. | ||||||||||||||
5) Grafik Tasarımı alanına özgü bilgisayar yazılımlarını ve bilişim-iletişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanır. | ||||||||||||||
6) Görsel tasarım çalışmalarında tipografiyi görsel iletişim aracı olarak etkin kullanır. | ||||||||||||||
7) Üretilen görsel çalışmaları baskıya hazır hale getirir. | ||||||||||||||
8) Fotoğraf tarihini, kavramlarını ve tekniklerini bilir. | ||||||||||||||
9) Grafik tasarım ürünlerinde kullanacağı görsellerin temel düzeyde fotoğraf çekimini yapar. | ||||||||||||||
10) Farklı medya ortamlarında hareketli/durağan görüntü programlarını kullanarak video üretir. | ||||||||||||||
11) Temel düzeyde web sayfası tasarlar ve sayfasının yayınlanmasını sağlar. | ||||||||||||||
12) Tasarımlarını bilgisayar vb. teknolojik cihazlar aracılığıyla etkili bir şekilde sunabilir. | ||||||||||||||
13) Tarihi ve çağdaş sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | ||||||||||||||
14) Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası çerçevede teknolojik gelişmeleri takip eder ve gelişmelerin gerektirdiği yeniliklere mesleki etik kurallara bağlı kalarak uyum sağlayabilir. | ||||||||||||||
15) Alanında ve disiplinler arası ilişkiler bağlamında tüm süreçlere ilişkin bireysel ve grup içi profesyonel stratejiler ve planlar geliştirir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel sanat ve tasarım bilgisini kuramsal ve uygulamalı olarak ifade eder. | |
2) | Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade eder. | |
3) | Görsel tasarımlarında yeni fikirler yaratabilir ve uygulayabilir. | |
4) | Gözlemlediği nesneyi ve imgesel tasarımları elde ve dijital ortamda çizebilme becerisine sahiptir. | |
5) | Grafik Tasarımı alanına özgü bilgisayar yazılımlarını ve bilişim-iletişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanır. | |
6) | Görsel tasarım çalışmalarında tipografiyi görsel iletişim aracı olarak etkin kullanır. | |
7) | Üretilen görsel çalışmaları baskıya hazır hale getirir. | |
8) | Fotoğraf tarihini, kavramlarını ve tekniklerini bilir. | |
9) | Grafik tasarım ürünlerinde kullanacağı görsellerin temel düzeyde fotoğraf çekimini yapar. | |
10) | Farklı medya ortamlarında hareketli/durağan görüntü programlarını kullanarak video üretir. | |
11) | Temel düzeyde web sayfası tasarlar ve sayfasının yayınlanmasını sağlar. | |
12) | Tasarımlarını bilgisayar vb. teknolojik cihazlar aracılığıyla etkili bir şekilde sunabilir. | |
13) | Tarihi ve çağdaş sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | |
14) | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası çerçevede teknolojik gelişmeleri takip eder ve gelişmelerin gerektirdiği yeniliklere mesleki etik kurallara bağlı kalarak uyum sağlayabilir. | |
15) | Alanında ve disiplinler arası ilişkiler bağlamında tüm süreçlere ilişkin bireysel ve grup içi profesyonel stratejiler ve planlar geliştirir. |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Problem Çözme | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Web Tabanlı Öğrenme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 1 | 10 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 17 | 17 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 90 |