Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, öğrencilere sinema ve iktisat arasındaki ilişkiyi anlamalarını sağlamak ve film analizleri aracılığıyla ekonomik teorileri ve sorunları tartışmaktır. Öğrenciler, farklı dönemlere ait dünyada iz bırakmış filmler üzerinden toplumsal ve ekonomik yapıların sinema yoluyla nasıl temsil edildiğini inceleyecek ve bu temsilin ekonomik düşünceye olan etkilerini değerlendireceklerdir. Ders, ekonomik kavramların popüler kültür ve sinema aracılığıyla nasıl yansıtıldığını keşfetme imkânı sunar. |
Dersin İçeriği: |
"Sinema ve İktisat" dersi, iktisatla ilgili temaların işlendiği önemli filmler üzerinden ekonomik konuların tartışılmasını içerir. Ders boyunca, ekonomik krizler, kapitalizm, sınıf farklılıkları, küreselleşme, gelir dağılımı ve işsizlik gibi kavramların sinemada nasıl ele alındığı incelenir. Her filmde ekonomik yapıların toplumsal etkileri tartışılırken, film analizi aracılığıyla ekonomi teorilerinin gerçek dünya ile nasıl ilişkilendirildiği üzerinde durulur. Ders, sinema tarihinin önemli filmleri üzerinden iktisat teorilerini anlamayı ve tartışmayı hedefler. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kapitalizm Nedir? Film: Kapitalizm: Bir Aşk Hikayesi (2009) |
|
2) |
Feodalizm ve Kolonyalizmden Kapitalizme Geçiş. Film: Queimada (1969) |
|
3) |
Şirketlerin Gelişimi. Film: The Corporation (2003) – 160dk |
|
4) |
Sanayi Devrimi ve Avrupa. Film: Germinal (1993) – 170dk |
|
5) |
Sanayi Devrimi ve Avrupa. Film: The Young Karl Marx (2017) – 115dk |
|
6) |
Savaş Ortamı ve Toplum. Film: Schindler's List (1993) – 180dk |
|
7) |
Savaş Ortamı ve Toplum. Film: The Pianist (2002) - 150dk |
|
8) |
1920’ler. Film: Muhteşem Gatsby (2013) – 138dk |
|
9) |
1929 Büyük Bunalımı. Film: Gazap Üzümleri (1940) – 128dk |
|
10) |
Neo-liberal Çağ. Film: Requiem for an American Dream (2015) – 73dk |
|
11) |
Neo-liberal Çağ. Film: Good Bye Lenin (2003) – 118dk |
|
12) |
2008 Büyük Durgunluğu. Film: Margin Call (2011) – 106dk |
|
13) |
2008 Krizi. Film: Too Big to Fail (2011) – 109dk |
|
14) |
2008 Krizi. Film: The Big Short (2015) – 126dk |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Akademik ve profesyonel ortamlarda doğru, uygun ve tutarlı yazılı ve sözlü söylem üretmek için İngilizce dilini kullanır. |
|
2) |
İngilizce karmaşık yazılı ve sözlü metinleri yorumlamak için eleştirel okuma ve dinleme becerilerini geliştirir. |
|
3) |
Fikirleri açık, ikna edici ve tutarlı bir şekilde sunmak için ileri düzeyde akademik İngilizce ile hem yazılı hem de sözlü iletişimde yeterlilik gösterir. |
|
4) |
Farklı bakış açılarına saygılı bir şekilde İngilizce'de güçlü kişilerarası iletişim becerileri sergileyerek grup tartışmalarında ve projelerde etkili bir şekilde işbirliği yapar. |
|
5) |
Farklı dönemlere ait çeşitli edebi metinleri tematik, kültürel ve felsefi bağlamlarını anlayarak analiz edebilir. |
|
6) |
İngiliz dilinin farklı bağlamlar ve çeşitler genelinde yapısı, işlevi ve evrimi hakkında derinlemesine bir anlayış geliştirmek için dil teorilerini uygular. |
|
7) |
Dünya çapındaki varyasyonları anlamak için farklı lehçeleri ve dilin kültürel uyarlamalarını karşılaştırarak küresel İngilizce varyasyonlarını araştırır. |
|
8) |
Metinlerin kapsamlı yorumlarını oluşturmak için edebiyat eleştirisi ve dil çalışmaları teorilerini sentezler. |
|
9) |
Uygun metodolojileri ve alıntı formlarını uygulayarak hem İngiliz edebiyatı hem de dilbilim alanında araştırma yürüterek akademik kaynaklarla eleştirel bir şekilde ilgilenir. |
|
10) |
Akademik dürüstlük ilkelerine bağlı kalarak hem edebiyat hem de dil çalışmalarında etik iletişim uygulamaları gösterir. |
|