İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI PROGRAMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MUDU 111
Ders İsmi: Sinema ve Ekonomi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi SERKAN ŞENGÜL
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere sinema ve iktisat arasındaki ilişkiyi anlamalarını sağlamak ve film analizleri aracılığıyla ekonomik teorileri ve sorunları tartışmaktır. Öğrenciler, farklı dönemlere ait dünyada iz bırakmış filmler üzerinden toplumsal ve ekonomik yapıların sinema yoluyla nasıl temsil edildiğini inceleyecek ve bu temsilin ekonomik düşünceye olan etkilerini değerlendireceklerdir. Ders, ekonomik kavramların popüler kültür ve sinema aracılığıyla nasıl yansıtıldığını keşfetme imkânı sunar.
Dersin İçeriği: "Sinema ve İktisat" dersi, iktisatla ilgili temaların işlendiği önemli filmler üzerinden ekonomik konuların tartışılmasını içerir. Ders boyunca, ekonomik krizler, kapitalizm, sınıf farklılıkları, küreselleşme, gelir dağılımı ve işsizlik gibi kavramların sinemada nasıl ele alındığı incelenir. Her filmde ekonomik yapıların toplumsal etkileri tartışılırken, film analizi aracılığıyla ekonomi teorilerinin gerçek dünya ile nasıl ilişkilendirildiği üzerinde durulur. Ders, sinema tarihinin önemli filmleri üzerinden iktisat teorilerini anlamayı ve tartışmayı hedefler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Filmler aracılığıyla ekonomik bilgi ve farkındalık kazanma becerisi geliştirir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Sinemada işlenen ekonomik krizler ve gelir eşitsizliklerinin toplumsal etkilerini analiz edebilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) İzledikleri filmler üzerinden ekonomik kavram ve teorileri analiz edebilir ve bu kavramları tartışabilir.
Öğrenme Yetkinliği
1) Farklı dönemlere ait filmler aracılığıyla o dönemlerin ekonomik ve toplumsal koşullarını değerlendirebilir.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Sinema ile iktisat arasındaki bağlantıları ve ekonomik temaların sinema yoluyla nasıl yansıtıldığını kavrayabilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Sinemanın toplumsal sınıflar, kapitalizm, küreselleşme gibi ekonomik konuları nasıl ele aldığını eleştirel bir bakış açısıyla yorumlayabilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kapitalizm Nedir? Film: Kapitalizm: Bir Aşk Hikayesi (2009)
2) Feodalizm ve Kolonyalizmden Kapitalizme Geçiş. Film: Queimada (1969)
3) Şirketlerin Gelişimi. Film: The Corporation (2003) – 160dk
4) Sanayi Devrimi ve Avrupa. Film: Germinal (1993) – 170dk
5) Sanayi Devrimi ve Avrupa. Film: The Young Karl Marx (2017) – 115dk
6) Savaş Ortamı ve Toplum. Film: Schindler's List (1993) – 180dk
7) Savaş Ortamı ve Toplum. Film: The Pianist (2002) - 150dk
8) 1920’ler. Film: Muhteşem Gatsby (2013) – 138dk
9) 1929 Büyük Bunalımı. Film: Gazap Üzümleri (1940) – 128dk
10) Neo-liberal Çağ. Film: Requiem for an American Dream (2015) – 73dk
11) Neo-liberal Çağ. Film: Good Bye Lenin (2003) – 118dk
12) 2008 Büyük Durgunluğu. Film: Margin Call (2011) – 106dk
13) 2008 Krizi. Film: Too Big to Fail (2011) – 109dk
14) 2008 Krizi. Film: The Big Short (2015) – 126dk

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: 1. Ders saatlerinde gösterilen filmler
2. Inside Job – 5 bölümlük 2008 krizini anlatan belgesel
3. The Wolf of Wall Street

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

3

3

3

Program Kazanımları
1) Akademik ve profesyonel ortamlarda doğru, uygun ve tutarlı yazılı ve sözlü söylem üretmek için İngilizce dilini kullanır.
2) İngilizce karmaşık yazılı ve sözlü metinleri yorumlamak için eleştirel okuma ve dinleme becerilerini geliştirir.
3) Fikirleri açık, ikna edici ve tutarlı bir şekilde sunmak için ileri düzeyde akademik İngilizce ile hem yazılı hem de sözlü iletişimde yeterlilik gösterir.
4) Farklı bakış açılarına saygılı bir şekilde İngilizce'de güçlü kişilerarası iletişim becerileri sergileyerek grup tartışmalarında ve projelerde etkili bir şekilde işbirliği yapar.
5) Farklı dönemlere ait çeşitli edebi metinleri tematik, kültürel ve felsefi bağlamlarını anlayarak analiz edebilir.
6) İngiliz dilinin farklı bağlamlar ve çeşitler genelinde yapısı, işlevi ve evrimi hakkında derinlemesine bir anlayış geliştirmek için dil teorilerini uygular.
7) Dünya çapındaki varyasyonları anlamak için farklı lehçeleri ve dilin kültürel uyarlamalarını karşılaştırarak küresel İngilizce varyasyonlarını araştırır.
8) Metinlerin kapsamlı yorumlarını oluşturmak için edebiyat eleştirisi ve dil çalışmaları teorilerini sentezler.
9) Uygun metodolojileri ve alıntı formlarını uygulayarak hem İngiliz edebiyatı hem de dilbilim alanında araştırma yürüterek akademik kaynaklarla eleştirel bir şekilde ilgilenir.
10) Akademik dürüstlük ilkelerine bağlı kalarak hem edebiyat hem de dil çalışmalarında etik iletişim uygulamaları gösterir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Akademik ve profesyonel ortamlarda doğru, uygun ve tutarlı yazılı ve sözlü söylem üretmek için İngilizce dilini kullanır.
2) İngilizce karmaşık yazılı ve sözlü metinleri yorumlamak için eleştirel okuma ve dinleme becerilerini geliştirir.
3) Fikirleri açık, ikna edici ve tutarlı bir şekilde sunmak için ileri düzeyde akademik İngilizce ile hem yazılı hem de sözlü iletişimde yeterlilik gösterir.
4) Farklı bakış açılarına saygılı bir şekilde İngilizce'de güçlü kişilerarası iletişim becerileri sergileyerek grup tartışmalarında ve projelerde etkili bir şekilde işbirliği yapar.
5) Farklı dönemlere ait çeşitli edebi metinleri tematik, kültürel ve felsefi bağlamlarını anlayarak analiz edebilir.
6) İngiliz dilinin farklı bağlamlar ve çeşitler genelinde yapısı, işlevi ve evrimi hakkında derinlemesine bir anlayış geliştirmek için dil teorilerini uygular.
7) Dünya çapındaki varyasyonları anlamak için farklı lehçeleri ve dilin kültürel uyarlamalarını karşılaştırarak küresel İngilizce varyasyonlarını araştırır.
8) Metinlerin kapsamlı yorumlarını oluşturmak için edebiyat eleştirisi ve dil çalışmaları teorilerini sentezler.
9) Uygun metodolojileri ve alıntı formlarını uygulayarak hem İngiliz edebiyatı hem de dilbilim alanında araştırma yürüterek akademik kaynaklarla eleştirel bir şekilde ilgilenir.
10) Akademik dürüstlük ilkelerine bağlı kalarak hem edebiyat hem de dil çalışmalarında etik iletişim uygulamaları gösterir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev
Rapor Yazma
Soru cevap/ Tartışma
Sosyal Faaliyet

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Bireysel Proje
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Ödevler 14 1 14
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 44