Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, öğrencilere problem çözme süreçlerini ve yaratıcı düşünme becerilerini kazandırmaktır. Öğrenciler, problemleri tanımlama, semptomları problemlerden ayırt etme ve farklı kriterlere göre sınıflandırma konusunda derinlemesine bilgi sahibi olacaklardır. Ayrıca, problem çözme sürecindeki adımları sistematik bir şekilde takip ederek, çeşitli yöntemlerle yaratıcı ve analitik çözümler geliştireceklerdir. Öğrenciler, gerçek hayattan vaka çalışmalarıyla problem çözme tekniklerini uygulamalı olarak öğrenip, sorunlara yenilikçi ve sürdürülebilir çözümler üreteceklerdir. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, problem çözme kavramının temelini, problemlerin farklı kriterlere göre sınıflandırılmasını ve problem çözme süreçlerinin adım adım nasıl uygulanacağını ele alır. Öğrencilere, deneme-yanılma gibi basit tekniklerden başlayarak, analitik ve sofistike çözüm yöntemlerine kadar çeşitli problem çözme teknikleri tanıtılır. Ayrıca, yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmeye odaklanarak, gerçek hayatta karşılaşılan problemlere uygulanabilir çözüm yolları üretmeleri hedeflenir. Ders, vaka çalışmaları ve grup projeleriyle öğrencilere pratik yapma fırsatı sunar |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş: Dersin Tanıtımı ve Öğrencilerin Alan ve İlgileri |
|
2) |
Problem Kavramı ve Önemi |
|
3) |
Problem Çözme Metodolojisi ve Aşamaları |
|
4) |
Problem Analizi ve Veri Toplama |
|
5) |
Problem Çözme Teknikleri I |
|
6) |
Problem Çözme Teknikleri II |
|
7) |
Ara Sınavı |
|
8) |
Karar Verme ve Problem Çözme |
|
9) |
Problem Çözme Uygulaması: Vaka Çalışmaları I |
|
10) |
Problem Çözme Uygulaması: Vaka Çalışmaları II |
|
11) |
Ölçme ve Değerlendirme: Çözümlerin Etkinliği |
|
12) |
Dijital ve Bilişsel Araçlarla Problem Çözme |
|
13) |
Uygulamada Problem Çözme ve Karar Verme |
|
14) |
Final Proje Sunumları ve Değerlendirme |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
|
1) |
Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışır. |
|
1) |
Sürekli mesleki gelişimin gerekliliği bilinci ile bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri, bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili güncel gelişmeleri izler. |
|
1) |
Sözlü ve yazılı iletişim kurar, en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|
2) |
Bilişim uygulamalarının bireysel, kurumsal, toplumsal ve evrensel boyutlardaki etkilerinin bilincindedir ve girişimcilik, yenilikçilik konuları hakkında farkındalığa sahiptir. |
|
2) |
Bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri problemlerini saptar, tanımlar ve modeller; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. |
|
2) |
Bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri problemlerinin tanımlarını ve ilk çözümlerini elde etmek amacı ile etkileşimli deneysel ortamlar tasarlar, uygular ve bu ortamları değerlendirir |
|
3) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile bilişim uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. |
|
3) |
Bilgisayar tabanlı sistemlerde yaşam çevriminin tüm aşamalarını gerçekleştirir. |
|
4) |
Hesaplama, matematik ve kuramsal bilgisayar bilimleri bilgileri ile bilgi ve iletişim teknolojilerini, bilişim ve/ya bilgisayar bilimleri problemlerinin çözümleri için seçer ve kullanır. |
|