GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI PROGRAMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MUDU 102 | ||||||||
Ders İsmi: | Filmler Aracılığıyla İngilizce | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi FATİH YAVUZ | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Film diyalogları ve anlatıları üzerinden İngilizce dil becerilerini geliştirmek. Farklı aksanlar ve konuşma tarzlarıyla etkileşimde bulunarak dinleme anlama yeteneğini geliştirmek. Güncel toplumla ilgili temalara odaklanarak bağlam içinde kelime dağarcığını ve deyimsel ifadeleri genişletmek. Karakter gelişimi ve hikaye yapısını analiz ederek eleştirel düşünme ve tartışma becerilerini teşvik etmek. Filmlerde sunulan farklı bakış açılarını keşfederek kültürel farkındalık ve takdiri artırmak. |
Dersin İçeriği: | Film Analizine Giriş Film terimlerini anlama Farklı türler ve özellikleri Dinleme Becerilerini Geliştirme Seçilen filmlerden diyaloglara odaklanan alıştırmalar Aksanları ve gündelik dili tanıma Kelime Dağarcığını Geliştirme Yaygın film konularına ilişkin tematik kelime dağarcığı (örneğin, aşk, çatışma, macera) Filmlerde kullanılan deyimsel ifadeler ve kalıplar Karakter ve Hikaye Analizi Karakter motivasyonlarını ve gelişimini keşfetme Hikaye yapısı ve temaların analizi Filmlerde Kültürel Bağlam Seçilen filmlerdeki kültürel referanslar ve toplumsal konuları inceleme Kültürün hikaye anlatımına etkisini tartışma Grup Tartışmaları ve Sunumlar Film yorumları hakkında tartışmalara katılma Seçilen sahnelerin veya karakterlerin analizini sunma Final Projesi Seçilen bir filmi analiz eden kısa bir film veya sunum oluşturma |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | text book |
Diğer Kaynaklar: | movies in English |
Ders Öğrenme Kazanımları | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Tasarım ve iletişim alanında mesleki bilgileri temel düzeyde bilir. | ||||||||||
2) Alanında edindiği uygulamalı bilgileri tasarım uygulamaları konusunda gerekli olan modern teknik ve araçları tanır, çözümlerde kullanır. | ||||||||||
3) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | ||||||||||
4) Tasarım alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | ||||||||||
5) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | ||||||||||
6) Tasarım alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||||||
7) Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir. | ||||||||||
8) Tasarım alanın gelişmelerini takip eder ve yaşam boyu öğrenme kavramını özümser. | ||||||||||
9) Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktararak alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. | ||||||||||
10) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje, tasarım ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. | ||||||||||
11) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tasarım ve iletişim alanında mesleki bilgileri temel düzeyde bilir. | |
2) | Alanında edindiği uygulamalı bilgileri tasarım uygulamaları konusunda gerekli olan modern teknik ve araçları tanır, çözümlerde kullanır. | |
3) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | |
4) | Tasarım alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |
5) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | |
6) | Tasarım alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
7) | Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir. | |
8) | Tasarım alanın gelişmelerini takip eder ve yaşam boyu öğrenme kavramını özümser. | |
9) | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktararak alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. | |
10) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje, tasarım ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. | |
11) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 2 | 5 | 10 |
Ödevler | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 92 |