BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ PROGRAMI (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MUDU 102 | ||||||||
Ders İsmi: | Filmler Aracılığıyla İngilizce | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi FATİH YAVUZ | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Film diyalogları ve anlatıları üzerinden İngilizce dil becerilerini geliştirmek. Farklı aksanlar ve konuşma tarzlarıyla etkileşimde bulunarak dinleme anlama yeteneğini geliştirmek. Güncel toplumla ilgili temalara odaklanarak bağlam içinde kelime dağarcığını ve deyimsel ifadeleri genişletmek. Karakter gelişimi ve hikaye yapısını analiz ederek eleştirel düşünme ve tartışma becerilerini teşvik etmek. Filmlerde sunulan farklı bakış açılarını keşfederek kültürel farkındalık ve takdiri artırmak. |
Dersin İçeriği: | Film Analizine Giriş Film terimlerini anlama Farklı türler ve özellikleri Dinleme Becerilerini Geliştirme Seçilen filmlerden diyaloglara odaklanan alıştırmalar Aksanları ve gündelik dili tanıma Kelime Dağarcığını Geliştirme Yaygın film konularına ilişkin tematik kelime dağarcığı (örneğin, aşk, çatışma, macera) Filmlerde kullanılan deyimsel ifadeler ve kalıplar Karakter ve Hikaye Analizi Karakter motivasyonlarını ve gelişimini keşfetme Hikaye yapısı ve temaların analizi Filmlerde Kültürel Bağlam Seçilen filmlerdeki kültürel referanslar ve toplumsal konuları inceleme Kültürün hikaye anlatımına etkisini tartışma Grup Tartışmaları ve Sunumlar Film yorumları hakkında tartışmalara katılma Seçilen sahnelerin veya karakterlerin analizini sunma Final Projesi Seçilen bir filmi analiz eden kısa bir film veya sunum oluşturma |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | text book |
Diğer Kaynaklar: | movies in English |
Ders Öğrenme Kazanımları | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |||||||||
1) Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışır. | |||||||||
1) Sürekli mesleki gelişimin gerekliliği bilinci ile bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri, bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili güncel gelişmeleri izler. | |||||||||
1) Sözlü ve yazılı iletişim kurar, en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||||||
2) Bilişim uygulamalarının bireysel, kurumsal, toplumsal ve evrensel boyutlardaki etkilerinin bilincindedir ve girişimcilik, yenilikçilik konuları hakkında farkındalığa sahiptir. | |||||||||
2) Bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri problemlerini saptar, tanımlar ve modeller; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | |||||||||
2) Bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri problemlerinin tanımlarını ve ilk çözümlerini elde etmek amacı ile etkileşimli deneysel ortamlar tasarlar, uygular ve bu ortamları değerlendirir | |||||||||
3) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile bilişim uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. | |||||||||
3) Bilgisayar tabanlı sistemlerde yaşam çevriminin tüm aşamalarını gerçekleştirir. | |||||||||
4) Hesaplama, matematik ve kuramsal bilgisayar bilimleri bilgileri ile bilgi ve iletişim teknolojilerini, bilişim ve/ya bilgisayar bilimleri problemlerinin çözümleri için seçer ve kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |
1) | Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışır. | |
1) | Sürekli mesleki gelişimin gerekliliği bilinci ile bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri, bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili güncel gelişmeleri izler. | |
1) | Sözlü ve yazılı iletişim kurar, en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
2) | Bilişim uygulamalarının bireysel, kurumsal, toplumsal ve evrensel boyutlardaki etkilerinin bilincindedir ve girişimcilik, yenilikçilik konuları hakkında farkındalığa sahiptir. | |
2) | Bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri problemlerini saptar, tanımlar ve modeller; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | |
2) | Bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri problemlerinin tanımlarını ve ilk çözümlerini elde etmek amacı ile etkileşimli deneysel ortamlar tasarlar, uygular ve bu ortamları değerlendirir | |
3) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile bilişim uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. | |
3) | Bilgisayar tabanlı sistemlerde yaşam çevriminin tüm aşamalarını gerçekleştirir. | |
4) | Hesaplama, matematik ve kuramsal bilgisayar bilimleri bilgileri ile bilgi ve iletişim teknolojilerini, bilişim ve/ya bilgisayar bilimleri problemlerinin çözümleri için seçer ve kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 2 | 5 | 10 |
Ödevler | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 92 |