ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ PROGRAMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | EEM 461 | ||||||||
Ders İsmi: | Nesnelerin İnterneti ile Akıllı Sistem Uygulamaları | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi KENAN BÜYÜKATAK | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders nesnelerin sistemlerle entegrasyonu, sistemlerin internet uyumlu nesneler üzerinden izlenmesi, güncellenebilir ve kişiselleştirilmiş teknoloji konularında donanım ve bilgi kazanmayı amaçlamaktadır. Bu ders hem teorik hem de uygulamalı bir ders olup öğrencilerle gerçek hayatta kullanılabilecek projelerin hayata geçirilmesi amaçlanmaktadır. Bu sayede öğrenciler, nesnelerle teknolojiyi pratik olarak bütünleştirmeyi öğrenecek, mesleki hayatlarında karşılaşabilecekleri teknolojik uygulama ve projeleri hayata geçirebilecek bilgi birikimiyle donatılacaklardır. |
Dersin İçeriği: | 1. Nesnelerin İnterneti (IoT) Genel Bakış 2. IoT Fiziksel Cihazlar (Arduino, Raspberry) 3. Uygulamada kullanılacak sensörler 4. IoT Fiziksel Sunucular ve Bulut bilişim ile uygulama geliştirme. 5. IoT İletişim Protokollerinden MQTT 6. IoT İletişim Teknolojileri: GSM, GPS ve Uygulamaları 7. IOT Arayüz araştırmaları (Virtuino, Blynk vb.) 8. Gerçek proje tasarımları ve sunumları (öğrenciler tarafından gerçekleştirilecek) a. Akıllı Ev projesi b. IOT ile Güvenlik Sistemi projesi c. IOT ile sera iklimlendirme projesi d. IOT ile Yangın Alarm Projesi e. Evimizde kullandığımız cihazları IOT ile kontrol etme projesi f. Hava durumu istasyonu projesi g. Araç Takip Sistemi projesi h. Tıbbi uygulamalar; kan basıncı, EKG vb. bilgilerin IOT ile bir merkeze gönderilmesi i. IOT ile trafik uygulamaları j. Akıllı ısıtma, soğutma ve havalandırma sistemleri k. Ağ tabanlı kapı kilitleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | ESP8266 NodeMCU Özelliklerine Giriş ve Arduino IDE ile Kullanımı | |
2) | ESP8266 Web Server | |
3) | Create A Simple ESP8266 NodeMCU Web Server In Arduino IDE | |
4) | Interface DHT11 DHT22 w/ ESP8266 NodeMCU Using Web Server | |
5) | Web Sunucusu Kullanarak ESP8266 NodeMCU ile DHT11 DHT22 Arayüzü oluşturma | |
6) | Arduino IDE kullanarak ESP8266/NodeMCU ile MQTT İletişimi Gerçekleştirme | |
7) | Blynk ve ESP8266 (Node MCU) kullanarak IoT Kontrollü LED | |
8) | Blynk ve ESP8266 (Node MCU) kullanarak IoT Kontrollü LED tasarımı | |
9) | MIT APP Inventor kullanımı | |
10) | Gerçek proje tasarımları ve sunumları (öğrenciler tarafından gerçekleştirilecek) a. Akıllı Ev projesi b. IOT ile Güvenlik Sistemi projesi c. IOT ile sera iklimlendirme projesi d. IOT ile Yangın Alarm Projesi e. Evimizde kullandığımız cihazları IOT ile kontrol etme projesi f. Hava durumu istasyonu projesi g. Araç Takip Sistemi projesi h. Tıbbi uygulamalar; kan basıncı, EKG vb. bilgilerin IOT ile bir merkeze gönderilmesi i. IOT ile trafik uygulamaları j. Akıllı ısıtma, soğutma ve havalandırma sistemleri k. Ağ tabanlı kapı kilitleri | |
11) | Gerçek proje tasarımları ve sunumları (öğrenciler tarafından gerçekleştirilecek) a. Akıllı Ev projesi b. IOT ile Güvenlik Sistemi projesi c. IOT ile sera iklimlendirme projesi d. IOT ile Yangın Alarm Projesi e. Evimizde kullandığımız cihazları IOT ile kontrol etme projesi f. Hava durumu istasyonu projesi g. Araç Takip Sistemi projesi h. Tıbbi uygulamalar; kan basıncı, EKG vb. bilgilerin IOT ile bir merkeze gönderilmesi i. IOT ile trafik uygulamaları j. Akıllı ısıtma, soğutma ve havalandırma sistemleri k. Ağ tabanlı kapı kilitleri | |
12) | Gerçek proje tasarımları ve sunumları (öğrenciler tarafından gerçekleştirilecek) a. Akıllı Ev projesi b. IOT ile Güvenlik Sistemi projesi c. IOT ile sera iklimlendirme projesi d. IOT ile Yangın Alarm Projesi e. Evimizde kullandığımız cihazları IOT ile kontrol etme projesi f. Hava durumu istasyonu projesi g. Araç Takip Sistemi projesi h. Tıbbi uygulamalar; kan basıncı, EKG vb. bilgilerin IOT ile bir merkeze gönderilmesi i. IOT ile trafik uygulamaları j. Akıllı ısıtma, soğutma ve havalandırma sistemleri k. Ağ tabanlı kapı kilitleri | |
13) | Gerçek proje tasarımları ve sunumları (öğrenciler tarafından gerçekleştirilecek) a. Akıllı Ev projesi b. IOT ile Güvenlik Sistemi projesi c. IOT ile sera iklimlendirme projesi d. IOT ile Yangın Alarm Projesi e. Evimizde kullandığımız cihazları IOT ile kontrol etme projesi f. Hava durumu istasyonu projesi g. Araç Takip Sistemi projesi h. Tıbbi uygulamalar; kan basıncı, EKG vb. bilgilerin IOT ile bir merkeze gönderilmesi i. IOT ile trafik uygulamaları j. Akıllı ısıtma, soğutma ve havalandırma sistemleri k. Ağ tabanlı kapı kilitleri | |
14) | Gerçek proje tasarımları ve sunumları (öğrenciler tarafından gerçekleştirilecek) a. Akıllı Ev projesi b. IOT ile Güvenlik Sistemi projesi c. IOT ile sera iklimlendirme projesi d. IOT ile Yangın Alarm Projesi e. Evimizde kullandığımız cihazları IOT ile kontrol etme projesi f. Hava durumu istasyonu projesi g. Araç Takip Sistemi projesi h. Tıbbi uygulamalar; kan basıncı, EKG vb. bilgilerin IOT ile bir merkeze gönderilmesi i. IOT ile trafik uygulamaları j. Akıllı ısıtma, soğutma ve havalandırma sistemleri k. Ağ tabanlı kapı kilitleri |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | 1. "Internet of Things: A Hands-On Approach" by Arshdeep Bahga and Vijay Madisetti 2. "Designing the Internet of Things" by Adrian McEwen and Hakim Cassimally 3. https://www.iotforall.com/ 4.https://lastminuteengineers.com 5. https://circuits4you.com/category/iot/iot-projects/ |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) 1-Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. 2-Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. 3-Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. 4-Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir | |||||
2) 1-Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. 2-Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. 3-Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. 4-Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | |||||
3) 1-Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. 2-Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. 3-Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. 4-Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. 5-Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. 6-Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | |||||
4) 1-Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. 2-Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygulama; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. 3-Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. 4-Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | |||||
5) 1-Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. 2-Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. 3-Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. 4-Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır | |||||
6) 1-Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. 2-Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. 3-Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. 4-Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. 5-Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. 6-Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. 7-Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1-Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. 2-Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. 3-Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. 4-Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir | |
2) | 1-Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. 2-Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. 3-Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. 4-Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | |
3) | 1-Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. 2-Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. 3-Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. 4-Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. 5-Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. 6-Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | |
4) | 1-Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. 2-Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygulama; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. 3-Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. 4-Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | |
5) | 1-Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. 2-Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. 3-Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. 4-Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır | |
6) | 1-Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. 2-Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. 3-Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. 4-Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. 5-Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. 6-Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. 7-Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Laboratuvar | |
Ödev | |
Proje Hazırlama | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Bireysel Proje | |
Sunum | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 5 | % 50 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 1 | 6 | 6 |
Küçük Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 150 |