Dersin Amacı: |
Dersin amacı; yüksek lisans öğrencilerine yazılım kalitesi, kalite modelleri, standartlar ve yazılım geliştirme organizasyonlarında kullanılan yöntemler, yazılım kalite yönetim sistemleri hakkında bilgi vermektir. Ayrıca, kalite ölçüm yapılması ve sonuçların yazılım geliştirme süreçlerini iyileştirmek için kullanılması hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Yazılım geliştirme süreçleri ve metotları, yazılım kalitesi, yazılım süreç öncesi, sürecinde ve sonrasında SQA uygulanması, kalite ölçüm metotları, kalite yönetim süreçleri (SQA, doğrulama ve onaylama, incelemeler/denetimler vs.), konfigürasyon yönetimi, yazılım test ve test çeşitleri, IT sektöründe katılımcıların tecrübe ve pratikleri hakkında sunum ve tartışması. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İzlence ve Yazılım Kalite Güvencesine Giriş |
Galin Bölüm 1 |
2) |
Yazılım Kalite faktörleri ve zorlukları |
Galin Bölüm 2-3 |
3) |
SQA bileşenleri ve proje-öncesi kalite bileşenleri |
Galin Bölüm 4-5-6 |
4) |
Yazılım Geliştirme sürecinde SQA bileşenleri: Doğrulama ve onaylama, incelemeler |
Galin Bölüm 7-8 |
5) |
Yazılım Geliştirme sürecinde SQA bileşenleri: Test ve test stratejileri |
Galin Bölüm 9-10 |
6) |
Yazılım Geliştirme sürecinde SQA bileşenleri: Test ve test stratejileri -devam |
Galin Bölüm 9-10 |
7) |
Yazılım Geliştirme sürecinde SQA bileşenleri: Programlar, JUnit, Mochito, CI/CD |
Galin Bölüm 13 |
8) |
Ara sınav Yazılım sonrası kalite bileşenleri: alt yapı bileşenleri |
Bölüm 14-15-16 |
9) |
Yazılım sonrası kalite bileşenleri: alt yapı bileşenleri -devam |
Bölüm 17-18-19 |
10) |
Yazılım kalitesi ölçümleri ve kalite yönetim maliyeti |
Galin Bölüm 21-22 |
11) |
Kalite Standartları: IEEE, ISO, CMMI |
Galin Bölüm 23-24 |
12) |
Yönetici ve diğer aktörler -Sunumlar |
Galin Bölüm 25-26 |
13) |
Sunumlar |
|
14) |
Sunumlar |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
1. Software Quality Assurance: From Theory to Implementation by Daniel Galin, Addison-Wesley, 2004, ISBN: 0201709457
2. Software quality engineering: testing, quality assurance, and quantifiable improvement, Tian, J., Wiley Pub., 2005
|
Diğer Kaynaklar: |
3. Software Quality: Producing Practical, Consistent Software, by Ben-Menachem M, and Marliss G.S., Thompson Computer Press, 1997, ISBN: 1-85032-326-7.
4. Metrics and Models in Software Quality Engineering, Kan S.H., Addison-Wesley, 2002, ISBN: 0201729156.
5. Software Quality Management and ISO 9001, Jenner M. John-Wiley & Sons, 1995, ISBN: 0471118885
6. Software Metrics: A Rigorous and Practical Approach, N.Fenton and Shari Pfleeger, Thomson Computer Press, 1996, ISBN: 0-534-95425-1.
7. The Capability Maturity Model Report, M.C. Paulk et al., available at http://www.sei.cmu.edu/pub/documents/93.reports/
8. Software Engineering by Sommerville, Eight Edition, Addison Wesley 2007.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Planlama, analiz, tasarım ve yapılandırma aşamalarını içeren bilgi sistemleri geliştirilmesinde kapsamlı bilgi sahibi olma, ilgili geliştirme yöntemleri ve modelleme araçlarını tanıma. |
|
2) |
Bilgisayar mühendisliği alanında ileri uygulamaları gerçekleştirecek düzeyde kapsamlı bilgi sahibi olma. |
|
3) |
Bilgi ve İletişim Teknolojileri alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, değerlendirme ve uygulama, farklı disiplinlerden bilgiyi entegre etme. |
|
4) |
Farklı alanlarda bilimsel yöntemlerle bilgiyi keşfetme, sonuç çıkarma, paylaşma ve uygulama; farklı disiplinlere ait bilgileri ilişkilendirme. |
|
5) |
Bilgi teknolojileri alanıyla ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
|
6) |
Bilgi ve İletişim Teknolojileri alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
|
7) |
Bilgi ve İletişim Teknolojileri alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
|
8) |
Bilgisayar Mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
|
9) |
Bilgisayar Mühendiliği alanındaki güncel çalışmalardan haberdar olma, gelişmeleri sürekli takip etme, gerektiğinde bunları inceleme ve adlandırma. |
|
10) |
Türkçe ve İngilizce olarak sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma. |
|
11) |
Çalışmalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme. |
|
12) |
Bilgi Teknolojileri ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
|
13) |
Bilgisayar Mühendiliği alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
|