Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
-Yapay Öğrenme Nedir?
-Yapay Öğrenme Aşamaları
-Veri Türleri
-Öğrenme Türleri
-Model Eğitim ve Test Aşamaları
-Test Yöntemleri
-Model Performans Metrikleri
-Yapay Öğrenme Problemleri
- Eksik Öğrenme
- Aşırı Öğrenme
- Boyutsallık Laneti
|
|
2) |
Yapay Öğrenme Tümleşik Geliştirme Ortamları (IDE) ve Kütüphaneler
- Pycharm, Spyder, Jupyter, Google Colab
- Numpy, Pandas, Matplotlib, Scikit-Learn
-Veri Analizi ve Öznitelik Mühendisliği
|
- Konuya ilişkin paylaşılan sunum ve yardımcı kaynaklardan çalışma. |
3) |
Denetimli Makine Öğrenmesi Algoritmaları
-Tahmin
- Lineer Regresyon
- Çoklu Doğrusal Regresyon
- Değerlendirme ve Metotların Karşılaştırılması
|
Konuya ilişkin paylaşılan sunum ve yardımcı kaynaklardan çalışma. |
4) |
Denetimli Makine Öğrenmesi Algoritmaları
-Sınıflandırma-1
- Lojistik Regresyon
- K En Yakın Komşu
- Naive Bayes
|
Konuya ilişkin paylaşılan sunum ve yardımcı kaynaklardan çalışma. |
5) |
Denetimli Makine Öğrenmesi Algoritmaları
-Sınıflandırma-2
- Karar Ağacı
- Topluluk Öğrenme ve Rastgele Ormanlar
|
Konuya ilişkin paylaşılan sunum ve yardımcı kaynaklardan çalışma. |
6) |
Denetimli Makine Öğrenmesi Algoritmaları
- Sınıflandırma-3
- Destek Vektör Makinası (SVM)
- SVM ve Çekirdek Hilesi
|
Konuya ilişkin paylaşılan sunum ve yardımcı kaynaklardan çalışma. |
7) |
Sınıflandırma Algoritmalarının Değerlendirilmesi
Ara sınav öncesi genel konuların özet tekrarı, sınıf içi soru ve cevap çalışmaları
|
Konuya ilişkin paylaşılan sunum ve yardımcı kaynaklardan çalışma. |
8) |
Ara Sınav |
Konuya ilişkin paylaşılan ders sunum ve yardımcı kaynaklardan çalışma. |
9) |
Denetimsiz Makine Öğrenmesi Algoritmaları-1
- Kümeleme
- K-Ortalama
|
Konuya ilişkin paylaşılan sunum ve yardımcı kaynaklardan çalışma. |
10) |
Denetimsiz Makine Öğrenmesi Algoritmaları-2
-Boyut İndirgeme
- PCA
- LDA
|
Konuya ilişkin paylaşılan sunum ve yardımcı kaynaklardan çalışma. |
11) |
Yapay Zekâ Etiği ve Regülasyonlar |
Presentations on the subject and studies from supporting sources. |
12) |
Açıklanabilir Yapay Zeka
- Yorumlanabilir Modeller
- Post-hoc Açıklanabilirlik Yöntemleri
- Model Bağımsız Yöntemler
|
Konuyla ilgili ortak sunumlar ve yardımcı kaynaklardan çalışmalar. |
13) |
Ödev Sunumları |
|
14) |
Ara sınav öncesi genel konuların özet tekrarı, sınıf içi soru ve cevap çalışmaları |
Konuyla ilgili ortak sunumlar ve yardımcı kaynaklardan çalışmalar. |
Ders Notları / Kitaplar: |
1 - Makine Öğrenmesi Algoritmaları, Editör: Prof. Dr. Murat Gök, Nobel Yayıncılık
2 - Scikit-Learn, Keras ve TensorFlow ile Uygulamalı Makine Öğrenmesi;Akıllı Sistemler Geliştirmek İçin Konseptler, Araçlar ve Teknikler, Aurelien Geron, Buzdağı Yayınevi (https://github.com/ageron/handson-ml2 )
3 - Makine Öğrenmesi Teorik Yönleri ve Python Uygulamaları ile Bir Yapay Zeka Ekolü, Doç. Dr. Sinan UĞUZ, 2023, Nobel Yayıncılık
4 - https://www.btkakademi.gov.tr/portal/course/python-ile-makine-ogrenmesi-11800
5- https://www.btkakademi.gov.tr/portal/course/veri-bilimi-icin-python-ve-tensorflow-11705
6- Explanatory Model Analysis - https://ema.drwhy.ai/
7- Interpretable Machine Learning - A Guide for Making Black Box Models Explainable
|
Diğer Kaynaklar: |
1 - Makine Öğrenmesi Algoritmaları, Editör: Prof. Dr. Murat Gök, Nobel Yayıncılık
2 - Scikit-Learn, Keras ve TensorFlow ile Uygulamalı Makine Öğrenmesi;Akıllı Sistemler Geliştirmek İçin Konseptler, Araçlar ve Teknikler, Aurelien Geron, Buzdağı Yayınevi (https://github.com/ageron/handson-ml2 )
3 - Makine Öğrenmesi Teorik Yönleri ve Python Uygulamaları ile Bir Yapay Zeka Ekolü, Doç. Dr. Sinan UĞUZ, 2023, Nobel Yayıncılık
4 - https://www.btkakademi.gov.tr/portal/course/python-ile-makine-ogrenmesi-11800
5- https://www.btkakademi.gov.tr/portal/course/veri-bilimi-icin-python-ve-tensorflow-11705
6- Explanatory Model Analysis - https://ema.drwhy.ai/
7- Interpretable Machine Learning - A Guide for Making Black Box Models Explainable
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Planlama, analiz, tasarım ve yapılandırma aşamalarını içeren bilgi sistemleri geliştirilmesinde kapsamlı bilgi sahibi olma, ilgili geliştirme yöntemleri ve modelleme araçlarını tanıma. |
3 |
2) |
Bilgisayar mühendisliği alanında ileri uygulamaları gerçekleştirecek düzeyde kapsamlı bilgi sahibi olma. |
5 |
3) |
Bilgi ve İletişim Teknolojileri alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, değerlendirme ve uygulama, farklı disiplinlerden bilgiyi entegre etme. |
4 |
4) |
Farklı alanlarda bilimsel yöntemlerle bilgiyi keşfetme, sonuç çıkarma, paylaşma ve uygulama; farklı disiplinlere ait bilgileri ilişkilendirme. |
4 |
5) |
Bilgi teknolojileri alanıyla ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
5 |
6) |
Bilgi ve İletişim Teknolojileri alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
4 |
7) |
Bilgi ve İletişim Teknolojileri alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
3 |
8) |
Bilgisayar Mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
4 |
9) |
Bilgisayar Mühendiliği alanındaki güncel çalışmalardan haberdar olma, gelişmeleri sürekli takip etme, gerektiğinde bunları inceleme ve adlandırma. |
3 |
10) |
Türkçe ve İngilizce olarak sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma. |
2 |
11) |
Çalışmalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme. |
4 |
12) |
Bilgi Teknolojileri ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
5 |
13) |
Bilgisayar Mühendiliği alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
5 |