ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ (YÜKSEK LİSANS) (TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | BMB 502 | ||||||||
Ders İsmi: | Algoritma ve Programlama | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Fakülte Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi IŞIL GÜZEY | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilere programlamanın temel becerilerini Python Programlama dili ile kazandırmaktır. Bu ders çok az programlamaya sahip veya hiç programlaması olmayan öğrenciler için tasarlanmıştır. Öğrencilere programlamanın çözümlerde oynayabileceği rolü anlatmayı amaçlamaktadır. Temel programlama algoritmalarını Python programlama dili aracılığı ile uygulayarak, derslerde ela alınan farklı algoritmaların, genel çözüm programını oluşturmaktır. |
Dersin İçeriği: | Yazılım geliştirme ve algoritma yapısı, Akış Diyagramları, Pseudocode Hazırlanması, Veri Tipleri, Sabitler, Değişkenler, Tip Dönüşüm Fonksiyonları, Koşullu İfadeler, Döngü İfadeleri, Fonksiyonlar, Nesne yapıları, Veri Görselleştirme, Grafik Kullanıcı Ara Yüzü |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yazılım Geliştirme ve Algoritma Yapısı | |
2) | Python Programlamaya Giriş | |
3) | Değerler ve Değişkenler | |
4) | Koşullu İfadeler | |
5) | Fonksiyon Kullanma | |
6) | Fonksiyon Yazma | |
7) | Python Sınıfları | |
8) | Veri Görselleştirme | |
9) | Masaüstü GUI | |
10) | Project Sunum | |
11) | Proje Sunum |
Ders Notları / Kitaplar: | Halterman, R.L. (2019). Fundamentals of Python Programming. Southern Adventist University. Zelle, J.M. (2009). Python Programming: An Introduction to Computer Science. 2nd Ed., Franklin, Beedle & Associates, Inc. Severance, C.R. (2009). Python for Everybody. 3th Ed., University of Michigan. |
Diğer Kaynaklar: | Halterman, R.L. (2019). Fundamentals of Python Programming. Southern Adventist University. Zelle, J.M. (2009). Python Programming: An Introduction to Computer Science. 2nd Ed., Franklin, Beedle & Associates, Inc. Severance, C.R. (2009). Python for Everybody. 3th Ed., University of Michigan. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Matematik, fen bilimleri ve mühendislik ile ilgili yeterli teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olarak bu bilgileri mühendislik problemlerinin çözümünde uygulama becerisi | ||||||||||
2) Endüstri mühendisliği problemlerinin incelenmesi için kaynak araştırması yapma, veri toplama, deney tasarlama, deney yapma, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||||||
3) Endüstri mühendisliği problemlerinin tespiti, tanımlanması, formüle edilmesi ve çözülmesi için uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | ||||||||||
4) Karmaşık bir sistemi, süreci veya ürünü gerçekçi kısıtlar altında, gerekli ihtiyaçları karşılayacak şekilde tasarlama ve modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | ||||||||||
5) Disiplin içi ve disiplinler arası hem bireysel hem de takım içi çalışma becerisi | ||||||||||
6) Bilgi teknolojilerini ve mühendislik uygulamaları için gerekli diğer modern teknikleri etkin bir şekilde kullanma becerisi | ||||||||||
7) Yaşam boyu öğrenmenin bilincine vararak bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri takip etme ve kendini sürekli geliştirme becerisi | ||||||||||
8) Türkçe ve İngilizce yazılı, sözlü ve görsel iletişim kanallarını kullanarak etkin iletişim kurma becerisi | ||||||||||
9) Yönetim bilgi ve becerisi | ||||||||||
10) Mesleki sorumlulukların ve etik ilkelerinin benimsenmesi | ||||||||||
11) Endüstri mühendisliği uygulamalarının toplumsal ve evrensel boyutlarda çevre, ekonomi, sağlık ve güvenlik üzerindeki etkilerinin kavranması |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve mühendislik ile ilgili yeterli teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olarak bu bilgileri mühendislik problemlerinin çözümünde uygulama becerisi | |
2) | Endüstri mühendisliği problemlerinin incelenmesi için kaynak araştırması yapma, veri toplama, deney tasarlama, deney yapma, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | |
3) | Endüstri mühendisliği problemlerinin tespiti, tanımlanması, formüle edilmesi ve çözülmesi için uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | |
4) | Karmaşık bir sistemi, süreci veya ürünü gerçekçi kısıtlar altında, gerekli ihtiyaçları karşılayacak şekilde tasarlama ve modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | |
5) | Disiplin içi ve disiplinler arası hem bireysel hem de takım içi çalışma becerisi | |
6) | Bilgi teknolojilerini ve mühendislik uygulamaları için gerekli diğer modern teknikleri etkin bir şekilde kullanma becerisi | |
7) | Yaşam boyu öğrenmenin bilincine vararak bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri takip etme ve kendini sürekli geliştirme becerisi | |
8) | Türkçe ve İngilizce yazılı, sözlü ve görsel iletişim kanallarını kullanarak etkin iletişim kurma becerisi | |
9) | Yönetim bilgi ve becerisi | |
10) | Mesleki sorumlulukların ve etik ilkelerinin benimsenmesi | |
11) | Endüstri mühendisliği uygulamalarının toplumsal ve evrensel boyutlarda çevre, ekonomi, sağlık ve güvenlik üzerindeki etkilerinin kavranması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Bireysel Proje | |
Sunum | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 14 | 1 | 14 |
Uygulama | 12 | 2 | 24 |
Arazi Çalışması | 1 | 6 | 6 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ödevler | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 | 40 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 256 |