BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI PROGRAMI | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MUDU 017 | ||||||||
Ders İsmi: | Bağımlılık Psikolojisi | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi KÜBRA ÖZKAN DEMİR | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, bağımlılık yaratan davranışların etiyolojisi, gelişimi, sürdürülmesi ve tedavisi dahil olmak üzere bağımlılığın psikolojik yönlerinin derinlemesine araştırılmasını sağlar. Öğrenciler, çeşitli psikolojik bakış açılarından yola çıkarak bağımlılığın anlaşılmasına katkıda bulunan biyolojik, bilişsel, davranışsal ve sosyo-kültürel faktörleri inceleyeceklerdir. Ayrıca bağımlılığın tedavisine yönelik kullanılan çeşitli yaklaşımlara karşı bakış açısı kazanacaklardır |
Dersin İçeriği: | Bu derste bağımlılık türleri, bağımlılığa yol açan etkenler, bağımlılıkta aile yaklaşımı ve rehabilitasyon süreci, bağımlılık alanında kullanılan psikolojik testler ve değerlendirmeleri ve görüşme teknikleri konusunda bilgi verilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Bağımlılık Tanımları ve Türleri | |
3) | Kimyasal bağımlılıklar | |
4) | Kimyasal bağımlılıklar | |
5) | Davranışsal bağımlılıkla | |
6) | Davranışsal bağımlılıkla | |
7) | Bağımlılıkta aile yaklaşımı | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Bağımlılıkta Rehabilitasyon | |
10) | Psikolojik testler ve değerlendirmeler | |
11) | Psikolojik testler ve değerlendirmeler | |
12) | Psikoterapotik görüşme teknikleri | |
13) | Bağımlılıkta motivasyonel görüşme | |
14) | Bağımlılıkta motivasyonel görüşme |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Mücahit Öztürk, Kültegin Ögel, Cüneyt Evren, Rabia Bilici (2019). Bağımlılık: Tanı, Tedavi, Önleme. Yeşilay Yayınları. Kültegin Ögel (2018). Bağımlı Aileleri için Rehber Kitap. Türkiye İş Bankası. Kültegin Ögel (2022). Bağımlılık: İyileşmek için 66 İlke. Uçurtma Yayınları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
2 |
4 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Yazılım geliştirme: Güncel yazılım geliştirme araçlarını ve programlama dillerini kullanarak istekleri analiz etme, algoritma oluşturma, kodlama, test etme ve programı devreye alma becerisi. | |||||||||||
2) Programlama dillerinde yeterlilik: Birden fazla programlama dilinin kullanım amacını kavrama, sözdizimini hatırlama, o dilleri kullanarak yazılım geliştirme. | |||||||||||
3) Analiz ve problem çözme: Bilgisayar programı geliştirirken kullanıcı isterlerini ve ihtiyaçlarını anlama, onları kullanarak yazılımı tasarlama. | |||||||||||
4) Programda saklanacak veri yapıları tasarlama. Veri tabanı yönetim sistemlerini kullanarak, verilerin depolanmasını, yönetilmesini ve işlenmesini sağlama. | |||||||||||
5) Kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi ile ilgili temel tanımları öğrenme. Kullanıcı dostu arayüz tasarlama. Kullanıcı deneyimini iyileştirmek için teknikler uygulama. | |||||||||||
6) Ağ donanımları, ağ protokolleri ve ağ güvenliği konularında temel bilgiye sahip olarak, güvenli ağ sistemleri kurma ve yönetme. | |||||||||||
7) Bilgisayar donanımı hakkında temel bilgiye sahip olma ve bunları uygulama. | |||||||||||
8) İşletim sistemleri hakkında temel bilgiye sahip olma ve bunları uygulama. | |||||||||||
9) Yapay zekanın temel kavramlarını anlama. Yapay zeka araçlarını etkin kullanma. Veri analizi ve makine öğrenmesi tekniklerini uygulama. | |||||||||||
10) Yazılım geliştirme projelerinde ekip çalışması ve işbirliği yapabilme. | |||||||||||
11) Mesleki etik ve sorumluluk bilinci kazanma. Bilgisayar programcılığı mesleğinin gerektirdiği etik kurallara uyarak çalışmalarını yürütme. | |||||||||||
12) Teknolojideki yenilikleri takip ederek bilgi ve becerilerini sürekli güncelleme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yazılım geliştirme: Güncel yazılım geliştirme araçlarını ve programlama dillerini kullanarak istekleri analiz etme, algoritma oluşturma, kodlama, test etme ve programı devreye alma becerisi. | |
2) | Programlama dillerinde yeterlilik: Birden fazla programlama dilinin kullanım amacını kavrama, sözdizimini hatırlama, o dilleri kullanarak yazılım geliştirme. | |
3) | Analiz ve problem çözme: Bilgisayar programı geliştirirken kullanıcı isterlerini ve ihtiyaçlarını anlama, onları kullanarak yazılımı tasarlama. | |
4) | Programda saklanacak veri yapıları tasarlama. Veri tabanı yönetim sistemlerini kullanarak, verilerin depolanmasını, yönetilmesini ve işlenmesini sağlama. | |
5) | Kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi ile ilgili temel tanımları öğrenme. Kullanıcı dostu arayüz tasarlama. Kullanıcı deneyimini iyileştirmek için teknikler uygulama. | |
6) | Ağ donanımları, ağ protokolleri ve ağ güvenliği konularında temel bilgiye sahip olarak, güvenli ağ sistemleri kurma ve yönetme. | |
7) | Bilgisayar donanımı hakkında temel bilgiye sahip olma ve bunları uygulama. | |
8) | İşletim sistemleri hakkında temel bilgiye sahip olma ve bunları uygulama. | |
9) | Yapay zekanın temel kavramlarını anlama. Yapay zeka araçlarını etkin kullanma. Veri analizi ve makine öğrenmesi tekniklerini uygulama. | |
10) | Yazılım geliştirme projelerinde ekip çalışması ve işbirliği yapabilme. | |
11) | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci kazanma. Bilgisayar programcılığı mesleğinin gerektirdiği etik kurallara uyarak çalışmalarını yürütme. | |
12) | Teknolojideki yenilikleri takip ederek bilgi ve becerilerini sürekli güncelleme. |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Küçük Sınavlar | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 90 |