HEMŞİRELİK PROGRAMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HEM 206 | ||||||||
Ders İsmi: | Bulaşıcı Hastalıklar ve Epidemiyoloji | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. MİRAY AKKUŞ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı öğrencilere enfeksiyon hastalıkları, enfeksiyonun önlenmesi, tedavisi, hemşirelik bakımı ve enfeksiyondan korunma yolları hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders; epidemiyolojiye ilişkin temel kavramlar, bulaşıcı hastalıklarının nedenleri, enfeksiyon hastalıkları, korunma ve bağışıklama, kardiyovasküler hastalıklar, kanser epidemiyolojisi, kan yolu, solunum, sindirim, deri, mukoza yolu ile bulaşan hastalıklar ve hemşirelik bakımları, hastane enfeksiyonları ve hastane enfeksiyonlarından korunmada çalışanların sorumluluğu konularını içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtılması, epidemiyolojiye giriş, kavram ve tanımlar | |
2) | Enfeksiyon etkenlerinin genel özellikleri ve enfeksiyon oluşumu, enfeksiyon klinik özellikleri, tanılama yöntemleri | |
3) | Enfeksiyonlardan korunmada bağışıklama | |
4) | Hastane enfeksiyonları ve korunma önlemleri I | |
5) | Hastane enfeksiyonları ve korunma önlemleri II | |
6) | Enfeksiyon kontrolü, enfeksiyon kontrol komitesi, enfeksiyon kontrol hemşiresinin görev, yetki ve sorumlulukları | |
7) | İzolasyon ve izolasyon önlemleri, kişisel koruyucu ekipmanlar | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Solunum yolu ile bulaşan enfeksiyonlar ve hemşirelik bakımları | |
10) | Sindirim yolu ile bulaşan enfeksiyonlar ve hemşirelik bakımları | |
11) | Cinsel yol ile bulaşan enfeksiyonlar ve hemşirelik bakımları | |
12) | Deri ve mukoza ile bulaşan enfeksiyonlar ve hemşirelik bakımları | |
13) | Kan ve diğer yollar ile bulaşan enfeksiyonlar ve hemşirelik bakımları | |
14) | Güncel bulaşıcı hastalıklar ve hemşirelik bakımları (SARS-Covid-KKKA-Kuş Gribi-Domuz Gribi) |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | 1. Görak G., Savaşer, S. ve Yıldız S. (2021). Bulaşıcı Hastalıklar Hemşireliği, Nobel Akademik Yayıncılık: Ankara. 2. Ercan Şahin N. (2023). Bulaşıcı Hastalıklar ve Hemşirelik Bakımı, Nobel Akademik Yayıncılık: Ankara. 3. Öğretim Elemanı Ders Notları. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
4 |
5 |
2 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Mesleki rol ve işlevleriyle ilgili temel bilgi, tutum ve beceriye sahiptir. | |||||||||||||
2) Hemşirelikle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşır ve kullanır. | |||||||||||||
3) Hemşirelik bakımını, kanıta dayalı olarak hemşirelik süreci doğrultusunda uygular. | |||||||||||||
4) Hemşirelik uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir. | |||||||||||||
5) Bilişim ve bakım teknolojilerini hemşirelik uygulamalarında kullanır. | |||||||||||||
6) Birey/aile/toplum ve sağlık bakım ekibi üyeleriyle etkili iletişim kurar ve iş birliği içinde çalışır. | |||||||||||||
7) Hemşirelik alanına ilişkin bilimsel araştırma, proje ve etkinliklerde sorumluluk alır. | |||||||||||||
8) Hemşirelik uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | |||||||||||||
9) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşlarıyla paylaşır. | |||||||||||||
10) Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek sürekli mesleki ve bireysel gelişimini sürdürür |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve işlevleriyle ilgili temel bilgi, tutum ve beceriye sahiptir. | 5 |
2) | Hemşirelikle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşır ve kullanır. | 5 |
3) | Hemşirelik bakımını, kanıta dayalı olarak hemşirelik süreci doğrultusunda uygular. | 4 |
4) | Hemşirelik uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir. | 4 |
5) | Bilişim ve bakım teknolojilerini hemşirelik uygulamalarında kullanır. | 4 |
6) | Birey/aile/toplum ve sağlık bakım ekibi üyeleriyle etkili iletişim kurar ve iş birliği içinde çalışır. | 4 |
7) | Hemşirelik alanına ilişkin bilimsel araştırma, proje ve etkinliklerde sorumluluk alır. | 5 |
8) | Hemşirelik uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | 5 |
9) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşlarıyla paylaşır. | 5 |
10) | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek sürekli mesleki ve bireysel gelişimini sürdürür | 5 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 116 |