Dersin Amacı: |
Derste öğrencilere, a) Diyot ve transistör gibi temel elektronik devre elemanlarının çalışma prensipleri ve uygulamaları b) BJT ve FET yükselteçlerin DC ve AC analizi c) BJT ve FET yükselteçlerin frekans tepkisi d) BJT ve FET yükselteçlerin tasarımı e) Çok katlı yükselteçlerin analiz ve tasarımı konularının aktarılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: |
Diyotlar ve diyot uygulamaları, Voltaj düzenleyiciler, BJT transistörler ve özellikleri, BJT'lerin DA önbeslemesi ve önbesleme kararlılığının sağlanması, FET transistörler ve özellikleri, FET'lerin DA önbeslemesi, Küçük sinyal transistör modellemesi, BJT ve FET yükselteçlerin küçük sinyal analizi (SSAC), BJT ve FET yükselteçlerin frekans tepkisi, Çok katlı yükselteçler |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
1 Diyotlar ve diyot uygulamaları |
|
2) |
2 Gerilim düzenleyicileri |
|
3) |
3 BJT transistörler ve özellikleri |
|
4) |
4 BJT'lerin DA önbeslemesi ve önbesleme kararlılığının sağlanması |
|
5) |
5 FET transistörler ve özellikleri |
|
6) |
6 FET'lerin DA önbeslemesi |
|
7) |
7 Ara Sınav |
|
8) |
8 BJT ve FET devrelerinin AA/DA yük-eğrisi analizi |
|
9) |
9 BJT yükselteçlerin küçük sinyal analizi (SSAC) |
|
10) |
10 FET yükselteçlerin küçük sinyal analizi (SSAC) |
|
11) |
11 BJT yükselteçlerin frekans tepkisi |
|
12) |
12 FET yükselteçlerin frekans tepkisi |
|
13) |
13 Çok katlı yükselteçler |
|
14) |
14 Genel sınava hazırlık |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
|
Diğer Kaynaklar: |
1. B. Razavi, Fundamentals of Microelectronics, Wiley, 2021 (3rd Ed.);
2. A.S. Sedra, K.C. Smith, T.C. Carusone and V. Gaudet, Microelectronic Circuits, Oxford Uni. Press, 2019 (8th Ed.)
3. R. L. Boylestad and L. Nashelsky, Electronic Devices and Circuit Theory, Pearson, 2014, (11th ed.);
4. D. Neamen, Microelectronics Circuit Analysis and Design, McGraw-Hill, 2009 (4th Ed.)
5. Elektronik Devre Elemanları ve Elektronik Devreler, ISBN Numarası: 9789755115382, Birsen yayınevi.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
|
1) |
Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışır. |
|
1) |
Sürekli mesleki gelişimin gerekliliği bilinci ile bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri, bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili güncel gelişmeleri izler. |
|
1) |
Sözlü ve yazılı iletişim kurar, en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|
2) |
Bilişim uygulamalarının bireysel, kurumsal, toplumsal ve evrensel boyutlardaki etkilerinin bilincindedir ve girişimcilik, yenilikçilik konuları hakkında farkındalığa sahiptir. |
|
2) |
Bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri problemlerini saptar, tanımlar ve modeller; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. |
|
2) |
Bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri problemlerinin tanımlarını ve ilk çözümlerini elde etmek amacı ile etkileşimli deneysel ortamlar tasarlar, uygular ve bu ortamları değerlendirir |
|
3) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile bilişim uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. |
|
3) |
Bilgisayar tabanlı sistemlerde yaşam çevriminin tüm aşamalarını gerçekleştirir. |
|
4) |
Hesaplama, matematik ve kuramsal bilgisayar bilimleri bilgileri ile bilgi ve iletişim teknolojilerini, bilişim ve/ya bilgisayar bilimleri problemlerinin çözümleri için seçer ve kullanır. |
|