Dersin Amacı: |
Dersin Amacı Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında uygulanacak egzersizleri temel değerlendirme ve ölçme yöntemleri doğrultusunda hastayı değerlendirirek planlamak, egzersiz tedavisinin amaçlarını, egzersizin sınıflandırılması ve egzersiz programının planlanmasını öğrenmek, uygulanacak uygun egzersizleri ve programları geliştirmek, problem çözme ve egzersiz programını oluşturmaya ilişkin bilgi, tutum ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği: |
Dersin İçeriği Bu ders; tedavi hareketlerine giriş, egzersizin sınıflandırılması ve egzersiz programı planlama ve genel prensipleri, aktif egzersizler, pasif egzersizler, yardımlı ve diğer yöntemler,dirençli egzersizler, germe egzersizleri, gevşeme egzersizleri, postüral problemler ve tedavilerinde kullanılan egzersizler, skolyoz egzersizlerinde özel uygulamalar, spinal stabilizasyon, grup egzersizleri ve Tai Chi egzersizleri konularını içermektedir.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tedavi hareketlerine giriş, egzersizin sınıflandırılması ve egzersiz programı planlama, Fonksiyonel Egzersizin Temel İlkeleri Motor kontrol nedir? Şart mıdır? |
|
1) |
Tedavi hareketlerine giriş, değerlendirme ve program geliştirmek için yaklaşımlar |
|
2) |
Normal eklem hareketi, pasif, aktif yardımlı ve aktif NEH Kuvvet eğitimleri: Kuvvet, güç ve endurans eğitim stratejileri ve ilerlemeleri |
|
2) |
Egzersizlerin sınıflandırılması ve egzersiz programı hazırlama |
|
3) |
Normal eklem hareketi, pasif, aktif yardımlı ve aktif NEH İzometrik, konsantrik ve egzentrik eğitim |
|
3) |
Normal eklem hareketi |
|
4) |
Dirençli egzersizler, el ile uygulanan dirençli egzersizler, mekanik dirençli egzersizler Squat,dead-lift ve lunge: Eğitim stratejileri |
|
4) |
Dirençli egzersizler |
|
5) |
Germe egzersizleri |
|
5) |
Dirençli egzersizler, el ile uygulanan dirençli egzersizler, mekanik dirençli egzersizler Squat,dead-lift ve lunge: Eğitim stratejileri |
|
6) |
Gevşeme egzersizleri |
|
6) |
Postural problemler ve egzersiz örnekleri Fonksiyonel düzeltme stratejileri: Üst çeyrek, core, alt çeyrek |
|
7) |
Postural problemler ve egzersiz örnekleri Fonksiyonel düzeltme stratejileri: Üst çeyrek, core, alt çeyrek |
|
7) |
Postüral problemler ve tedavilerinde kullanılan egzersizler örnekleri |
|
8) |
Normal eklem hareketini artırmak için germe egzersizleri, Düzeltici stratejiler |
|
8) |
Skolyozda üç boyutlu tedavi yöntemi |
|
9) |
Spinal stabilizasyon, Grup egzersizleri |
|
9) |
Skolyoz rehabilitasyonunda egzersiz yaklaşımı Mobilite eğitimleri |
|
10) |
Uygulama sınavı |
|
10) |
Spinal Stabilizasyon ve Pilates Stabilite eğitimleri |
|
11) |
Klinik uygulama |
|
11) |
Gevşeme egzersizleri, Grup egzersizleri, YOGA, Tai Chi Chuan, Traksiyon Alt ekstremite fonksiyonel egzersizleri |
|
12) |
Klinik uygulama
|
|
12) |
Üst ekstremite fonksiyonel egzersizleri |
|
13) |
Segmental stabilizasyon egzersizleri |
|
13) |
Klinik uygulama |
|
14) |
Klinik uygulama |
|
14) |
Genel pratik tekrar |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
- Fizyoterapi alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
5 |
2) |
Fizyoterapi alanında kullanabileceği temel tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili temel bilgiye ana hatlarıyla sahiptir. |
5 |
3) |
Fizyoterapi uygulamalarında kullanabileceği fizyoterapiye özgü etik, yeterli, güncel ve güvenilir değerlendirme, tedavi programı planlama, uygulama, tedaviyi sonlandırma ve programı değiştirme bilgisine sahiptir. |
5 |
4) |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
5 |
5) |
Fizyoterapi değerlendirme ve tedavi yöntemleri ile ilgili kazandığı bilgiyi ilişkilendirerek yorumlar, bireye özgü değerlendirme yöntemlerini uygular, fizyoterapi tanısını koyar, bireye özgü fizyoterapi programını planlar, fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemlerini uygular, gerektiği durumlarda tedaviyi sonlandırır veya programı değiştirir. |
5 |
6) |
Fizyoterapistlik mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme ve meslek perspektifinde edindiği bilgileri sorgulama, değiştirme ve geliştirme becerisine sahip olma. |
5 |
7) |
Fizyoterapi ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme, düşünce ve soruna ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme yetkinliğine sahiptir. |
5 |
8) |
Fizyoterapi ve sağlık alanındaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip edebilmek için yabancı dili etkin kullanıma yetkindir. |
5 |
9) |
Fizyoterapi ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. |
5 |
10) |
Fizyoterapi mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme, yeni fikirler geliştirme, mevcut uygulamaları eleştirel yaklaşımla değerlendirme ve mesleki ilgi alanına yönelme yetkinliğine sahiptir. |
5 |
11) |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. |
5 |
12) |
Fizyoterapi ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konularını bilir ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
5 |
13) |
Fizyoterapi ile ilgili bilimsel ve klinik verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme yetkinliğine sahiptir. |
5 |
14) |
Fizyoterapi uygulamalarında, disiplin içi, disiplinler arası ve disiplinler ötesi bağımsız ve etkin çalışabilme yetkinliğine sahiptir. |
5 |
15) |
Fizyoterapi ile ilgili bilimsel bir çalışmayı planlama, bağımsız olarak yürütme, elde ettiği verileri yorumlama ve çalışmayı bir çıktı ile sonlandırma yetkinliğine sahiptir. |
5 |
16) |
Fizyoterapi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
5 |
17) |
Fizyoterapist sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
5 |