BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI PROGRAMI
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MUDU 004
Ders İsmi: Sanat Tarihi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi NESRİN KOÇ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı:
Dersin İçeriği:

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) Yazılım geliştirme: Güncel yazılım geliştirme araçlarını ve programlama dillerini kullanarak istekleri analiz etme, algoritma oluşturma, kodlama, test etme ve programı devreye alma becerisi.
2) Programlama dillerinde yeterlilik: Birden fazla programlama dilinin kullanım amacını kavrama, sözdizimini hatırlama, o dilleri kullanarak yazılım geliştirme.
3) Analiz ve problem çözme: Bilgisayar programı geliştirirken kullanıcı isterlerini ve ihtiyaçlarını anlama, onları kullanarak yazılımı tasarlama.
4) Programda saklanacak veri yapıları tasarlama. Veri tabanı yönetim sistemlerini kullanarak, verilerin depolanmasını, yönetilmesini ve işlenmesini sağlama.
5) Kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi ile ilgili temel tanımları öğrenme. Kullanıcı dostu arayüz tasarlama. Kullanıcı deneyimini iyileştirmek için teknikler uygulama.
6) Ağ donanımları, ağ protokolleri ve ağ güvenliği konularında temel bilgiye sahip olarak, güvenli ağ sistemleri kurma ve yönetme.
7) Bilgisayar donanımı hakkında temel bilgiye sahip olma ve bunları uygulama.
8) İşletim sistemleri hakkında temel bilgiye sahip olma ve bunları uygulama.
9) Yapay zekanın temel kavramlarını anlama. Yapay zeka araçlarını etkin kullanma. Veri analizi ve makine öğrenmesi tekniklerini uygulama.
10) Yazılım geliştirme projelerinde ekip çalışması ve işbirliği yapabilme.
11) Mesleki etik ve sorumluluk bilinci kazanma. Bilgisayar programcılığı mesleğinin gerektirdiği etik kurallara uyarak çalışmalarını yürütme.
12) Teknolojideki yenilikleri takip ederek bilgi ve becerilerini sürekli güncelleme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yazılım geliştirme: Güncel yazılım geliştirme araçlarını ve programlama dillerini kullanarak istekleri analiz etme, algoritma oluşturma, kodlama, test etme ve programı devreye alma becerisi.
2) Programlama dillerinde yeterlilik: Birden fazla programlama dilinin kullanım amacını kavrama, sözdizimini hatırlama, o dilleri kullanarak yazılım geliştirme.
3) Analiz ve problem çözme: Bilgisayar programı geliştirirken kullanıcı isterlerini ve ihtiyaçlarını anlama, onları kullanarak yazılımı tasarlama.
4) Programda saklanacak veri yapıları tasarlama. Veri tabanı yönetim sistemlerini kullanarak, verilerin depolanmasını, yönetilmesini ve işlenmesini sağlama.
5) Kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi ile ilgili temel tanımları öğrenme. Kullanıcı dostu arayüz tasarlama. Kullanıcı deneyimini iyileştirmek için teknikler uygulama.
6) Ağ donanımları, ağ protokolleri ve ağ güvenliği konularında temel bilgiye sahip olarak, güvenli ağ sistemleri kurma ve yönetme.
7) Bilgisayar donanımı hakkında temel bilgiye sahip olma ve bunları uygulama.
8) İşletim sistemleri hakkında temel bilgiye sahip olma ve bunları uygulama.
9) Yapay zekanın temel kavramlarını anlama. Yapay zeka araçlarını etkin kullanma. Veri analizi ve makine öğrenmesi tekniklerini uygulama.
10) Yazılım geliştirme projelerinde ekip çalışması ve işbirliği yapabilme.
11) Mesleki etik ve sorumluluk bilinci kazanma. Bilgisayar programcılığı mesleğinin gerektirdiği etik kurallara uyarak çalışmalarını yürütme.
12) Teknolojideki yenilikleri takip ederek bilgi ve becerilerini sürekli güncelleme.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %