BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI PROGRAMI | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MUDU 004 | ||||||||
Ders İsmi: | Sanat Tarihi | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi NESRİN KOÇ | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | |
Dersin İçeriği: |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Yazılım geliştirme: Güncel yazılım geliştirme araçlarını ve programlama dillerini kullanarak istekleri analiz etme, algoritma oluşturma, kodlama, test etme ve programı devreye alma becerisi. | |||||||||||
2) Programlama dillerinde yeterlilik: Birden fazla programlama dilinin kullanım amacını kavrama, sözdizimini hatırlama, o dilleri kullanarak yazılım geliştirme. | |||||||||||
3) Analiz ve problem çözme: Bilgisayar programı geliştirirken kullanıcı isterlerini ve ihtiyaçlarını anlama, onları kullanarak yazılımı tasarlama. | |||||||||||
4) Programda saklanacak veri yapıları tasarlama. Veri tabanı yönetim sistemlerini kullanarak, verilerin depolanmasını, yönetilmesini ve işlenmesini sağlama. | |||||||||||
5) Kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi ile ilgili temel tanımları öğrenme. Kullanıcı dostu arayüz tasarlama. Kullanıcı deneyimini iyileştirmek için teknikler uygulama. | |||||||||||
6) Ağ donanımları, ağ protokolleri ve ağ güvenliği konularında temel bilgiye sahip olarak, güvenli ağ sistemleri kurma ve yönetme. | |||||||||||
7) Bilgisayar donanımı hakkında temel bilgiye sahip olma ve bunları uygulama. | |||||||||||
8) İşletim sistemleri hakkında temel bilgiye sahip olma ve bunları uygulama. | |||||||||||
9) Yapay zekanın temel kavramlarını anlama. Yapay zeka araçlarını etkin kullanma. Veri analizi ve makine öğrenmesi tekniklerini uygulama. | |||||||||||
10) Yazılım geliştirme projelerinde ekip çalışması ve işbirliği yapabilme. | |||||||||||
11) Mesleki etik ve sorumluluk bilinci kazanma. Bilgisayar programcılığı mesleğinin gerektirdiği etik kurallara uyarak çalışmalarını yürütme. | |||||||||||
12) Teknolojideki yenilikleri takip ederek bilgi ve becerilerini sürekli güncelleme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yazılım geliştirme: Güncel yazılım geliştirme araçlarını ve programlama dillerini kullanarak istekleri analiz etme, algoritma oluşturma, kodlama, test etme ve programı devreye alma becerisi. | |
2) | Programlama dillerinde yeterlilik: Birden fazla programlama dilinin kullanım amacını kavrama, sözdizimini hatırlama, o dilleri kullanarak yazılım geliştirme. | |
3) | Analiz ve problem çözme: Bilgisayar programı geliştirirken kullanıcı isterlerini ve ihtiyaçlarını anlama, onları kullanarak yazılımı tasarlama. | |
4) | Programda saklanacak veri yapıları tasarlama. Veri tabanı yönetim sistemlerini kullanarak, verilerin depolanmasını, yönetilmesini ve işlenmesini sağlama. | |
5) | Kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi ile ilgili temel tanımları öğrenme. Kullanıcı dostu arayüz tasarlama. Kullanıcı deneyimini iyileştirmek için teknikler uygulama. | |
6) | Ağ donanımları, ağ protokolleri ve ağ güvenliği konularında temel bilgiye sahip olarak, güvenli ağ sistemleri kurma ve yönetme. | |
7) | Bilgisayar donanımı hakkında temel bilgiye sahip olma ve bunları uygulama. | |
8) | İşletim sistemleri hakkında temel bilgiye sahip olma ve bunları uygulama. | |
9) | Yapay zekanın temel kavramlarını anlama. Yapay zeka araçlarını etkin kullanma. Veri analizi ve makine öğrenmesi tekniklerini uygulama. | |
10) | Yazılım geliştirme projelerinde ekip çalışması ve işbirliği yapabilme. | |
11) | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci kazanma. Bilgisayar programcılığı mesleğinin gerektirdiği etik kurallara uyarak çalışmalarını yürütme. | |
12) | Teknolojideki yenilikleri takip ederek bilgi ve becerilerini sürekli güncelleme. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |