GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI PROGRAMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ATA 101
Ders İsmi: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi BARIŞ HASAN
Dersi Veren(ler):




Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Avrupa’daki ve dünyadaki gelişmeleri öğretmek, Osmanlı’nın yıkılış dönemi siyasi olaylarını ve yenilik hareketlerini incelemek, Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş sürecini tahlil etmek, Atatürk ilke ve inkılaplarını öğretmek.


Dersin İçeriği: Temel kavramlar, Avrupa’daki gelişmeler, Osmanlı’da yenilik hareketleri, Osmanlı’nın çöküş sebepleri, I. Dünya Savaşı, Milli Mücadele, Cumhuriyet dönemi iç ve dış siyasi gelişmeler, inkılap hareketleri ve ilkeler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Osmanlı Devleti’nin çöküş sebepleri,
2) Avrupa ve dünyadaki önemli gelişmeler,
3) I. Dünya Savaşı ve Osmanlı’nın tasfiyesi,
4) Türk Milli Mücadelesi,
5) Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş felsefesi daha iyi ve doğru bir şekilde öğrenilecektir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Modernleşme Kavramı
3) Osmanlı Sisteminin Temel Özellikleri ve Mirası
4) Türk Modernleşmesinin Kökenleri: İlk Aşamalar
5) Türk Modernleşmesinin Kökenleri: 19. Yüzyıl
6) Reform Hareketleri ve 1908 Devrimi
6) Reform Hareketleri ve 1908 Devrimi
7) Ara Sınav
8) Türk Modernleşmesi Eksenindeki Felsefi Tartışmalar: İslamcılık ve Osmanlıcılık/Batıcılık
9) Türk Modernleşmesi Eksenindeki Felsefi Tartışmalar: Türk Ulusçuluğu
10) I. Dünya Savaşı Sonrası ve Milli Mücadeleye Hazırlık Dönemi
11) Milli Mücadele ve Türk Ulusal Hareketinin Temel Özellikleri
12) Türkiye Büyük Millet Meclisi ve Devrimlerin Başlangıcı
13) Türk Devriminin Temel Özellikleri: Hukuk ve Din
14) Türk Devriminin Temel Özellikleri: Eğitim ve Uluslaşma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Andrew Mango; Atatürk: Modern Türkiye’nin Kurucusu, Remzi Kitabevi, Ankara, 2021.
Feroz Ahmad; Modern Türkiye’nin Oluşumu, Sarmal Yayınevi, İstanbul, 1995.
Niyazi Berkes; Türkiye’de Çağdaşlaşma, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 2012.
Stanford J. Shaw, Ezel Kural Shaw; Osmanlı İmparatorluğu ve Modern Türkiye (2. Cilt), E Yayınları, İstanbul, 1994.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Tasarım ve iletişim alanında mesleki bilgileri temel düzeyde bilir.
2) Alanında edindiği uygulamalı bilgileri tasarım uygulamaları konusunda gerekli olan modern teknik ve araçları tanır, çözümlerde kullanır.
3) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
4) Tasarım alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
5) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
6) Tasarım alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
7) Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir.
8) Tasarım alanın gelişmelerini takip eder ve yaşam boyu öğrenme kavramını özümser.
9) Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktararak alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir.
10) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje, tasarım ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
11) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tasarım ve iletişim alanında mesleki bilgileri temel düzeyde bilir. 1
2) Alanında edindiği uygulamalı bilgileri tasarım uygulamaları konusunda gerekli olan modern teknik ve araçları tanır, çözümlerde kullanır. 1
3) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 1
4) Tasarım alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 1
5) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 1
6) Tasarım alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 2
7) Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir. 1
8) Tasarım alanın gelişmelerini takip eder ve yaşam boyu öğrenme kavramını özümser. 1
9) Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktararak alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. 1
10) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje, tasarım ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. 1
11) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 1 14
Ara Sınavlar 1 8 8
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 60