BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ PROGRAMI (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MATH 122
Ders İsmi: Matematik II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
4 0 4 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi SEMİH ÖZLEM
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere mühendislik problemlerinin çözümü için yeterli matematik bilgisini vermek, öğrencilerin analitik düşünme ve problemlere çözüm üretebilme yeteneğini geliştirmektir.
Dersin İçeriği: İntegral kavramı, belirsiz integral, belirli integral, Riemann toplamı, integral hesabın temel teoremi, alan ve hacim hesaplama, seriler, vektörler, vektör değerli fonksiyonlar, kısmi türev, ekstremum hesaplama, çok katlı integraller, green teoremi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Kartezyen koordinat sisteminde alan ve hacim integrallerini hesaplamayı öğrenir. Eksenler ile eğriler arasında kalan alan hesaplamalarını yapabilir.
2) Diziler ve serilerin özelliklerini öğrenir. Yakınsama testlerini öğrenir ve uygulayabilir.
3) Üç boyutlu uzayda vektörler, doğrular, düzlemler kavramlarını bilir ve ilgili hesaplamaları yapar.
4) Çift ve Üç katlı integral kavramlarını ve bazı uygulamalarını bilir ve ilgili hesaplamaları yapar.
5) Çizgisel integral kavramını ve Green teoremini bilir ve ilgili hesaplamaları yapar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Belirli İntegrallerin Uygulamaları: Hacim hesapları,Düzlem Eğrilerinin Uzunlukları, Momentler ve Kütle Merkezleri
2) Trigonometrik integraller ve Trigonometrik Dönüşümler
3) Kutupsal Koordinatlar
4) Genelleştirilmiş integraller, Diziler ve Seriler, Yakınsama Testleri, Alterne Seriler
5) Güç Serileri, Taylor-MacLaurin Serileri
6) Vektörler ve 3-boyutlu uzayda Geometri, İç Çarpım, İzdüşüm, Vektör Çarpımı, Doğrular ve Düzlemler
7) Tekrar
8) Arasınav
9) Vektör-Değerli fonksiyonlar, yay-uzunluğu parametrizasyonu, birim teğet, birim normal, birim binormal, eğrilik, burulma, bir eğri boyunca hareket
10) Kısmi Türevler, Zincir Kuralı, Doğrultu türevi, Gradiyent Vektörler, Teğet Düzlemleri ve Diferansiyeller
11) Ekstremum (maksimum ve minimum) Değerler ve Eyer noktaları, Langrange Çarpanları
12) Çok katlı integraller
13) Vektör Alanları, Green Teoremi
14) Genel Tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Calculus: Early Transcendentals. H. Anton, I. Bivens, S. Davis.
Diğer Kaynaklar: Calculus and Analytic Geometry, G. B. Thomas, R. L. Finney.
Calculus Concepts and Contexts, J. S. Stewart.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
1) Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışır.
1) Sürekli mesleki gelişimin gerekliliği bilinci ile bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri, bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili güncel gelişmeleri izler.
1) Sözlü ve yazılı iletişim kurar, en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
2) Bilişim uygulamalarının bireysel, kurumsal, toplumsal ve evrensel boyutlardaki etkilerinin bilincindedir ve girişimcilik, yenilikçilik konuları hakkında farkındalığa sahiptir.
2) Bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri problemlerini saptar, tanımlar ve modeller; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.
2) Bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri problemlerinin tanımlarını ve ilk çözümlerini elde etmek amacı ile etkileşimli deneysel ortamlar tasarlar, uygular ve bu ortamları değerlendirir
3) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile bilişim uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir.
3) Bilgisayar tabanlı sistemlerde yaşam çevriminin tüm aşamalarını gerçekleştirir.
4) Hesaplama, matematik ve kuramsal bilgisayar bilimleri bilgileri ile bilgi ve iletişim teknolojilerini, bilişim ve/ya bilgisayar bilimleri problemlerinin çözümleri için seçer ve kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
1) Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışır.
1) Sürekli mesleki gelişimin gerekliliği bilinci ile bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri, bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili güncel gelişmeleri izler.
1) Sözlü ve yazılı iletişim kurar, en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
2) Bilişim uygulamalarının bireysel, kurumsal, toplumsal ve evrensel boyutlardaki etkilerinin bilincindedir ve girişimcilik, yenilikçilik konuları hakkında farkındalığa sahiptir.
2) Bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri problemlerini saptar, tanımlar ve modeller; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.
2) Bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri problemlerinin tanımlarını ve ilk çözümlerini elde etmek amacı ile etkileşimli deneysel ortamlar tasarlar, uygular ve bu ortamları değerlendirir
3) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile bilişim uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir.
3) Bilgisayar tabanlı sistemlerde yaşam çevriminin tüm aşamalarını gerçekleştirir.
4) Hesaplama, matematik ve kuramsal bilgisayar bilimleri bilgileri ile bilgi ve iletişim teknolojilerini, bilişim ve/ya bilgisayar bilimleri problemlerinin çözümleri için seçer ve kullanır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 152