ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ PROGRAMI (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MATH 122
Ders İsmi: Matematik II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
4 0 4 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi SEMİH ÖZLEM
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere mühendislik problemlerinin çözümü için yeterli matematik bilgisini vermek, öğrencilerin analitik düşünme ve problemlere çözüm üretebilme yeteneğini geliştirmektir.
Dersin İçeriği: İntegral kavramı, belirsiz integral, belirli integral, Riemann toplamı, integral hesabın temel teoremi, alan ve hacim hesaplama, seriler, vektörler, vektör değerli fonksiyonlar, kısmi türev, ekstremum hesaplama, çok katlı integraller, green teoremi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Kartezyen koordinat sisteminde alan ve hacim integrallerini hesaplamayı öğrenir. Eksenler ile eğriler arasında kalan alan hesaplamalarını yapabilir.
2) Diziler ve serilerin özelliklerini öğrenir. Yakınsama testlerini öğrenir ve uygulayabilir.
3) Üç boyutlu uzayda vektörler, doğrular, düzlemler kavramlarını bilir ve ilgili hesaplamaları yapar.
4) Çift ve Üç katlı integral kavramlarını ve bazı uygulamalarını bilir ve ilgili hesaplamaları yapar.
5) Çizgisel integral kavramını ve Green teoremini bilir ve ilgili hesaplamaları yapar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Belirli İntegrallerin Uygulamaları: Hacim hesapları,Düzlem Eğrilerinin Uzunlukları, Momentler ve Kütle Merkezleri
2) Trigonometrik integraller ve Trigonometrik Dönüşümler
3) Kutupsal Koordinatlar
4) Genelleştirilmiş integraller, Diziler ve Seriler, Yakınsama Testleri, Alterne Seriler
5) Güç Serileri, Taylor-MacLaurin Serileri
6) Vektörler ve 3-boyutlu uzayda Geometri, İç Çarpım, İzdüşüm, Vektör Çarpımı, Doğrular ve Düzlemler
7) Tekrar
8) Arasınav
9) Vektör-Değerli fonksiyonlar, yay-uzunluğu parametrizasyonu, birim teğet, birim normal, birim binormal, eğrilik, burulma, bir eğri boyunca hareket
10) Kısmi Türevler, Zincir Kuralı, Doğrultu türevi, Gradiyent Vektörler, Teğet Düzlemleri ve Diferansiyeller
11) Ekstremum (maksimum ve minimum) Değerler ve Eyer noktaları, Langrange Çarpanları
12) Çok katlı integraller
13) Vektör Alanları, Green Teoremi
14) Genel Tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Calculus: Early Transcendentals. H. Anton, I. Bivens, S. Davis.
Diğer Kaynaklar: Calculus and Analytic Geometry, G. B. Thomas, R. L. Finney.
Calculus Concepts and Contexts, J. S. Stewart.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve mühendislik ile ilgili yeterli teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olarak bu bilgileri mühendislik problemlerinin çözümünde uygulama becerisi
2) Endüstri mühendisliği problemlerinin incelenmesi için kaynak araştırması yapma, veri toplama, deney tasarlama, deney yapma, sonuçları analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisi
3) Endüstri mühendisliği problemlerinin tespiti, tanımlanması, formüle edilmesi ve çözülmesi için uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
4) Karmaşık bir sistemi, süreci veya ürünü gerçekçi kısıtlar altında, gerekli ihtiyaçları karşılayacak şekilde tasarlama ve modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
5) Disiplin içi ve disiplinler arası hem bireysel hem de takım içi çalışma becerisi
6) Bilgi teknolojilerini ve mühendislik uygulamaları için gerekli diğer modern teknikleri etkin bir şekilde kullanma becerisi
7) Yaşam boyu öğrenmenin bilincine vararak bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri takip etme ve kendini sürekli geliştirme becerisi
8) Türkçe ve İngilizce yazılı, sözlü ve görsel iletişim kanallarını kullanarak etkin iletişim kurma becerisi
9) Yönetim bilgi ve becerisi
10) Mesleki sorumlulukların ve etik ilkelerinin benimsenmesi
11) Endüstri mühendisliği uygulamalarının toplumsal ve evrensel boyutlarda çevre, ekonomi, sağlık ve güvenlik üzerindeki etkilerinin kavranması

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve mühendislik ile ilgili yeterli teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olarak bu bilgileri mühendislik problemlerinin çözümünde uygulama becerisi
2) Endüstri mühendisliği problemlerinin incelenmesi için kaynak araştırması yapma, veri toplama, deney tasarlama, deney yapma, sonuçları analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisi
3) Endüstri mühendisliği problemlerinin tespiti, tanımlanması, formüle edilmesi ve çözülmesi için uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
4) Karmaşık bir sistemi, süreci veya ürünü gerçekçi kısıtlar altında, gerekli ihtiyaçları karşılayacak şekilde tasarlama ve modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
5) Disiplin içi ve disiplinler arası hem bireysel hem de takım içi çalışma becerisi
6) Bilgi teknolojilerini ve mühendislik uygulamaları için gerekli diğer modern teknikleri etkin bir şekilde kullanma becerisi
7) Yaşam boyu öğrenmenin bilincine vararak bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri takip etme ve kendini sürekli geliştirme becerisi
8) Türkçe ve İngilizce yazılı, sözlü ve görsel iletişim kanallarını kullanarak etkin iletişim kurma becerisi
9) Yönetim bilgi ve becerisi
10) Mesleki sorumlulukların ve etik ilkelerinin benimsenmesi
11) Endüstri mühendisliği uygulamalarının toplumsal ve evrensel boyutlarda çevre, ekonomi, sağlık ve güvenlik üzerindeki etkilerinin kavranması

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 152