ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ PROGRAMI (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MATH 122 | ||||||||
Ders İsmi: | Matematik II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi SEMİH ÖZLEM | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilere mühendislik problemlerinin çözümü için yeterli matematik bilgisini vermek, öğrencilerin analitik düşünme ve problemlere çözüm üretebilme yeteneğini geliştirmektir. |
Dersin İçeriği: | İntegral kavramı, belirsiz integral, belirli integral, Riemann toplamı, integral hesabın temel teoremi, alan ve hacim hesaplama, seriler, vektörler, vektör değerli fonksiyonlar, kısmi türev, ekstremum hesaplama, çok katlı integraller, green teoremi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Belirli İntegrallerin Uygulamaları: Hacim hesapları,Düzlem Eğrilerinin Uzunlukları, Momentler ve Kütle Merkezleri | |
2) | Trigonometrik integraller ve Trigonometrik Dönüşümler | |
3) | Kutupsal Koordinatlar | |
4) | Genelleştirilmiş integraller, Diziler ve Seriler, Yakınsama Testleri, Alterne Seriler | |
5) | Güç Serileri, Taylor-MacLaurin Serileri | |
6) | Vektörler ve 3-boyutlu uzayda Geometri, İç Çarpım, İzdüşüm, Vektör Çarpımı, Doğrular ve Düzlemler | |
7) | Tekrar | |
8) | Arasınav | |
9) | Vektör-Değerli fonksiyonlar, yay-uzunluğu parametrizasyonu, birim teğet, birim normal, birim binormal, eğrilik, burulma, bir eğri boyunca hareket | |
10) | Kısmi Türevler, Zincir Kuralı, Doğrultu türevi, Gradiyent Vektörler, Teğet Düzlemleri ve Diferansiyeller | |
11) | Ekstremum (maksimum ve minimum) Değerler ve Eyer noktaları, Langrange Çarpanları | |
12) | Çok katlı integraller | |
13) | Vektör Alanları, Green Teoremi | |
14) | Genel Tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Calculus: Early Transcendentals. H. Anton, I. Bivens, S. Davis. |
Diğer Kaynaklar: | Calculus and Analytic Geometry, G. B. Thomas, R. L. Finney. Calculus Concepts and Contexts, J. S. Stewart. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Matematik, fen bilimleri ve mühendislik ile ilgili yeterli teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olarak bu bilgileri mühendislik problemlerinin çözümünde uygulama becerisi | ||||||||||
2) Endüstri mühendisliği problemlerinin incelenmesi için kaynak araştırması yapma, veri toplama, deney tasarlama, deney yapma, sonuçları analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisi | ||||||||||
3) Endüstri mühendisliği problemlerinin tespiti, tanımlanması, formüle edilmesi ve çözülmesi için uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | ||||||||||
4) Karmaşık bir sistemi, süreci veya ürünü gerçekçi kısıtlar altında, gerekli ihtiyaçları karşılayacak şekilde tasarlama ve modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | ||||||||||
5) Disiplin içi ve disiplinler arası hem bireysel hem de takım içi çalışma becerisi | ||||||||||
6) Bilgi teknolojilerini ve mühendislik uygulamaları için gerekli diğer modern teknikleri etkin bir şekilde kullanma becerisi | ||||||||||
7) Yaşam boyu öğrenmenin bilincine vararak bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri takip etme ve kendini sürekli geliştirme becerisi | ||||||||||
8) Türkçe ve İngilizce yazılı, sözlü ve görsel iletişim kanallarını kullanarak etkin iletişim kurma becerisi | ||||||||||
9) Yönetim bilgi ve becerisi | ||||||||||
10) Mesleki sorumlulukların ve etik ilkelerinin benimsenmesi | ||||||||||
11) Endüstri mühendisliği uygulamalarının toplumsal ve evrensel boyutlarda çevre, ekonomi, sağlık ve güvenlik üzerindeki etkilerinin kavranması |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve mühendislik ile ilgili yeterli teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olarak bu bilgileri mühendislik problemlerinin çözümünde uygulama becerisi | |
2) | Endüstri mühendisliği problemlerinin incelenmesi için kaynak araştırması yapma, veri toplama, deney tasarlama, deney yapma, sonuçları analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisi | |
3) | Endüstri mühendisliği problemlerinin tespiti, tanımlanması, formüle edilmesi ve çözülmesi için uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | |
4) | Karmaşık bir sistemi, süreci veya ürünü gerçekçi kısıtlar altında, gerekli ihtiyaçları karşılayacak şekilde tasarlama ve modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | |
5) | Disiplin içi ve disiplinler arası hem bireysel hem de takım içi çalışma becerisi | |
6) | Bilgi teknolojilerini ve mühendislik uygulamaları için gerekli diğer modern teknikleri etkin bir şekilde kullanma becerisi | |
7) | Yaşam boyu öğrenmenin bilincine vararak bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri takip etme ve kendini sürekli geliştirme becerisi | |
8) | Türkçe ve İngilizce yazılı, sözlü ve görsel iletişim kanallarını kullanarak etkin iletişim kurma becerisi | |
9) | Yönetim bilgi ve becerisi | |
10) | Mesleki sorumlulukların ve etik ilkelerinin benimsenmesi | |
11) | Endüstri mühendisliği uygulamalarının toplumsal ve evrensel boyutlarda çevre, ekonomi, sağlık ve güvenlik üzerindeki etkilerinin kavranması |
Anlatım |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 152 |