HEMŞİRELİK PROGRAMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | TBF 150 | ||||||||
Ders İsmi: | Tıbbi Farmakoloji | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. MİRAY AKKUŞ | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Genel farmakoloji ve ilaç toksisitesi konularını açıklamaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders kapsamında Farmakolojiye Giriş, Tanımlar, İlgi Alanları ve Dalları, Farmakotik Formlar ve İlaçlama Yöntemleri, Farmakokinetik Özellikler, İlaçların Yan Etkileri ve Toksik Etkileri, Venasyon ve Tedavisi, Sistem Hastalıklarında Kullanılan, Kanser Tedavisinde Kullanılan , Antiviral, Antifungal, Antiprotozaol, Antihelmintik İlaçlar ve Dezenfektanlar gibi konular işlenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Farmakolojiye Giriş-Yeni İlaçların Geliştirilmesi | |
2) | Farmasötik şekiller ve ilaç uygulama yolları | |
3) | Farmakokinetik özellikler | |
4) | İlaç yan etkileri ve toksik etkiler, zehirlenmeler ve tedavileri | |
5) | Acil İlaçlar ve Uygulama Yolları | |
6) | Otonom sinir sistemi İlaçları | |
7) | Kardiyovasküler sistem İlaçları | |
8) | Sinir sistemi ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan ilaçlar | |
9) | Solunum sistemi ile ilgili hastalıklarda kullanılan ilaçlar | |
10) | Sindirim sistemi ile ilgili hastalıklarda kullanılan ilaçlar | |
11) | Antibiyotikler | |
12) | Endokrin sistem hastalıklarında kullanılan ilaçlar | |
13) | Kanser tedavisinde kullanılan ilaçlar | |
14) | Antiviral, antifungal, antiprotozaol, antihelmintik ilaçlar, dezenfektanlar |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | 1. Kayaalp, S.O: Akılcı Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji, Ankara. 2. Temel ve Klinik Farmakoloji, Bertram G., Katzung, Nobel Tıp Kitapevleri. 3. Sağlık Bilimleri İçin Farmakoloji, Demet Akın, Akademisyen Kitapevi. 4. Lipiincot Farmakoloji, Nobel Tıp Kitapevi. 5. Öğretim Elemanı Ders Notları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Mesleki rol ve işlevleriyle ilgili temel bilgi, tutum ve beceriye sahiptir. | |||||||||
2) Hemşirelikle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşır ve kullanır. | |||||||||
3) Hemşirelik bakımını, kanıta dayalı olarak hemşirelik süreci doğrultusunda uygular. | |||||||||
4) Hemşirelik uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir. | |||||||||
5) Bilişim ve bakım teknolojilerini hemşirelik uygulamalarında kullanır. | |||||||||
6) Birey/aile/toplum ve sağlık bakım ekibi üyeleriyle etkili iletişim kurar ve iş birliği içinde çalışır. | |||||||||
7) Hemşirelik alanına ilişkin bilimsel araştırma, proje ve etkinliklerde sorumluluk alır. | |||||||||
8) Hemşirelik uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | |||||||||
9) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşlarıyla paylaşır. | |||||||||
10) Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek sürekli mesleki ve bireysel gelişimini sürdürür |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve işlevleriyle ilgili temel bilgi, tutum ve beceriye sahiptir. | 5 |
2) | Hemşirelikle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşır ve kullanır. | 5 |
3) | Hemşirelik bakımını, kanıta dayalı olarak hemşirelik süreci doğrultusunda uygular. | 5 |
4) | Hemşirelik uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir. | 5 |
5) | Bilişim ve bakım teknolojilerini hemşirelik uygulamalarında kullanır. | 4 |
6) | Birey/aile/toplum ve sağlık bakım ekibi üyeleriyle etkili iletişim kurar ve iş birliği içinde çalışır. | 3 |
7) | Hemşirelik alanına ilişkin bilimsel araştırma, proje ve etkinliklerde sorumluluk alır. | 3 |
8) | Hemşirelik uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | 4 |
9) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşlarıyla paylaşır. | 2 |
10) | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek sürekli mesleki ve bireysel gelişimini sürdürür | 4 |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 101 |