DIŞ TİCARET PROGRAMI | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MYO 102 | ||||||||
Ders İsmi: | Sağlık Okuryazarlığı | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Fakülte Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi GÜLAY YALÇIN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Toplumdaki bireylerin sağlık okuryazarlığı düzeyinin arttırılması konusunda uygulanan girişimlere yönelik farkındalık bilgisini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders; Sağlık okuryazarlığı, temel kavramlar, beslenme ve sağlık okuryazarlığı, mobil sağlık ve sağlık okuryazarlığı, sosyal medya ve sağlık okuryazarlığı, kronik hastalıklar ve sağlık okuryazarlığı, kadın sağlığı ve sağlık okuryazarlığı, sağlık okuryazarlığı'nın güçlendirilmesi; konularını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sağlık okuryazarlığına Giriş, Temel Kavramlar | |
2) | Eleştirel Sağlık Okuryazarlığı | |
3) | Sağlık Okuryazarlığının Değerlendirilmesi | |
4) | Sağlık Okuryazarlığının Değerlendirilmesine Yönelik Grup Çalışması | |
5) | Sağlık ve beslenme Okuryazarlığı | |
6) | Kadın Sağlığı Açısından Sağlık Okuryazarlığı | |
7) | Yaşlılık-Kronik Hastalıklar ve Sağlık Okuryazarlığı | |
8) | Mobil Sağlık ve Sağlık Okuryazarlığı | |
9) | Sağlık Hı̇zmetlerı̇ Kullanımı ve Sağlık Okuryazarlığı | |
10) | Çocuklarda Sağlığın Geliştirilmesinde Sağlık Okuryazarlığının Rolü | |
11) | Sağlık Okuryazarlığı ve COVID-19 Pandemisi | |
12) | Sağlık Okuryazarlığı ve Afetler | |
13) | Sağlık Okuryazarlığı ile İlgili Araştırmalar | |
14) | Sağlık Okuryazarlığı ile İlgili Araştırmalar |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | 1- Tanrıöver, E., Yıldrım, H., Ready, N. (2014). Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Araştırması, Sağlık-sen Yayınları, Ankara: Altan Özyurt Matbaacılık. 2- Yıldırım, F., Keser, A. (2015). Sağlık Okuryazarlığı. Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Yayın No:3. 3-Sağlık okuryazarlığı: Sağlam kanıtlar. Dünya Sağlık Örgütü, 2013-Sağlıklı Kentler Birliği, 2015 4-Osborne, H. (2013). Health Literacy (from A to Z).Practical Ways to Communicate Your Health Message. Jones&Bartlett Learning 5-Yakıncı, C., Kızılay, A., Kavruk, H. (2016). Sağlık ve İletişim Öyküleri. Akademisyen Kitabevi 6- Tözün, M., Sözmen, M.K. (2014). Halk Sağlığı Bakışı ile Sağlık Okuryazarlığı, Health Literacy with Perspective of Public Health,Smyrna Tıp Dergisi, 48 7-Çetin, M. (2012). Sağlık Okuryazarlığı, T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Aile eğitim programı, Ankara: Nakış Ofset. 8- Palacı, H., Yarar, O., Kuru, İ., Gülhan, Y. (2016). Doktor Google: İnternette Sağlık Bilgisi Kaynakları ve Sağlık Okur Yazarlığının Önemi, Tıp Teknolojileri Kongresi, 2016 9-Balçık, P.Y., Taşkaya, S., Şahin, B. (2014). Sağlık Okur-Yazarlığı, TAF Preventive Medicine Bulletin, 2014:13(4) 10-Çimen, Z., Bayık, A. (2017). Kronik Hastalığı Olan Yaşlı Bireylerde Sağlık Okuryazarlığı, Sağlık Algısı ve İlişkili Faktörler, Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 33 (3),105-125. 11-Bolsoy, N., Sevil, Ü. (2006). Sağlık, Hastalık ve Kültür Etkileşimi, 9(3). 12-Tözün, M., Sözmen, M.K. (2014). Halk Sağlığı Bakışı ile Sağlık Okuryazarlığı, Health Literacy with Perspective of Public Health,Smyrna Tıp Dergisi, 48 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
|||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Dış ticaret teori ve terminolojisini uygulama ile ilişkilendirir. | ||||||||||||||
2) Dış ticaretin yasal çerçevesini oluşturan ulusal ve uluslararası mevzuata hâkim olur. | ||||||||||||||
3) Türkiye’deki Gümrük Mevzuatını bilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilir. | ||||||||||||||
4) Dış ticaret sürecinde kullanılan tüm belge ve kıymetli evrakın yerini, önemini ve işlevini bilir. | ||||||||||||||
5) Dış ticaretin finansmanıyla ilgili gelişmeleri takip eder ve uygular. | ||||||||||||||
6) Dış Ticaret konusunda mesleki İngilizce bilgisine sahip olur. | ||||||||||||||
7) Türkiye’nin dış ticaret yapısını analiz edebilir. | ||||||||||||||
8) Dış ticaret firmalarının karşılaşabileceği riskleri değerlendirme ve analiz edebilme becerisine sahip olur. | ||||||||||||||
9) Lojistik mevzuatı ile ilgili bilgi sahibi olur. | ||||||||||||||
10) İhracat-İthalat işlemlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | ||||||||||||||
11) Dış ticarette teşvikleri bilir ve uygular. | ||||||||||||||
12) Dış Ticaretin finansman yöntemlerine ilişkin bilgi sahibi olur. | ||||||||||||||
13) Uluslararası lojistik ve taşımacılık konularına hakim olur. | ||||||||||||||
14) Uluslararası platformlarda çalışabilecek nitelik ve yeterliliklere sahip olur. | ||||||||||||||
15) Dış ticaret alanında gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dış ticaret teori ve terminolojisini uygulama ile ilişkilendirir. | |
2) | Dış ticaretin yasal çerçevesini oluşturan ulusal ve uluslararası mevzuata hâkim olur. | |
3) | Türkiye’deki Gümrük Mevzuatını bilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilir. | |
4) | Dış ticaret sürecinde kullanılan tüm belge ve kıymetli evrakın yerini, önemini ve işlevini bilir. | |
5) | Dış ticaretin finansmanıyla ilgili gelişmeleri takip eder ve uygular. | |
6) | Dış Ticaret konusunda mesleki İngilizce bilgisine sahip olur. | |
7) | Türkiye’nin dış ticaret yapısını analiz edebilir. | |
8) | Dış ticaret firmalarının karşılaşabileceği riskleri değerlendirme ve analiz edebilme becerisine sahip olur. | |
9) | Lojistik mevzuatı ile ilgili bilgi sahibi olur. | |
10) | İhracat-İthalat işlemlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | |
11) | Dış ticarette teşvikleri bilir ve uygular. | |
12) | Dış Ticaretin finansman yöntemlerine ilişkin bilgi sahibi olur. | |
13) | Uluslararası lojistik ve taşımacılık konularına hakim olur. | |
14) | Uluslararası platformlarda çalışabilecek nitelik ve yeterliliklere sahip olur. | |
15) | Dış ticaret alanında gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilir. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 7 | 2 | 14 |
Sunum / Seminer | 3 | 2 | 6 |
Küçük Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 122 |